what to do?!
Jag tycker att min pojkvän har tendenser att bli beroende ganska lätt! Han har svårt att säga nej om alkohol eller droger erbjuds.
Igår var de dags igen, jag sa klart och tydligt till honom att jag inte vill prata eller se honom förens tidigast söndag, och att de är hans val, bara för att han ska få se att hans handlande faktiskt får konsekvenser.
självklart hör han av sej idag, han sa bla att jag väljer konsekvenserna och att jag är orättvis. Hundra gånger sa jag att han själv gjorde sitt val igår, och att de är konsekvenserna han får ta idag.
Antar att de är hans dåliga samvete som talar, och han försöker skjuta över skulden på mej för att ja inte vill se honom.
Detta är inte första gången, har förut sagt att de är vårat förhållande som står på spel om de händer igen, men då ljög han mej rätt upp i ansiktet även fasst ja hade bevis. så jag tog tillbaka dedär med förhållandet bara för att han inte ska ljuga, men då sa han idag "man ska fan ljuga för man blir alltid straffad av sanningen", mitt svar blev, "gör de då. men de är dina handlingar som gjort att de blivit såhär".
Han fattar ingenting! varför ska de vara så svårt att förstå? man vet ju oftast inte själv när man fått ett beroende! Jag vill inte ha sånna problem i min framtida familj, jag har fått nog av de!
Jag tvivlar hela tiden om jag gör rätt som sätter sånna gränser eftersom att han blir så sur och när jag lugnat mej så verkar hans argument helt logiska och jag förstår inte ens vad de var jag bråkade om.
Please! vad ska jag göra, vad tror ni om hans beteende? känner inte att jag kan prata om någon om domhär sakerna eftersom att de är ganska känsligt.

Du säger att han är och hamnar lätt i beroenden, de som har ett beroende brukar mer eller mindre alltid ha en usel ursäkt eller så är det nån annans fel och allt är orättvist och ingen förstår dem. Har sett och hört samma visor flera gånger av olika människor i olika åldrar, det är aldrig dem själva det är fel på konstigt nog.
Vill han inte lyssna så lämna honom, vissa behöver en rejäl spark innan de fattar vad som händer, och andra fattar aldrig tyvärr. Jag vet inte hur gamla ni är, men har ni provat rådgivning? Ibland kan det hjälpa om flera går ihop och talar om hur de uppfattar situationen oxå.
Qui dormit, non peccat
Lyssnar han inte, bör du lämna honom. Då kanske han inser allvaret och ser vilket som är viktigast för honom. Du eller droger.
Håller med Hera, lämna honom om han inte slutar!