Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2484 ggr
SLennartsson
2009-09-21 01:52
0

Hjälp?

Sitter i en helt ny situation..

Det är sår här;

Jag är tillsammans med en kille sen 2 ½ år tillbaka. Vi har haft mycket skoj och haft det bra samtidigt som det varit väldigt mycket tjaffs och break. I somras tog jag ett rejält snack med honom och efter det har det blivit bättre. Men nu är det så att jag börjat träffa en gammal barndomskompis som gillar mig. Jag har väldiga känslor för honom också. Jag tycker det är jättesvårt. Men grejen är den att det är så mkt problem med min nuvarande pojkvän. Han bor 35 mil bort, kan inte ta en riktig diskussion utan att göra slut och har dessutom sagt mycket dumma saker till mig som jag bär på.

Någon som har tips att råd?

Aviendha
2009-09-21 09:48
0

Nytt gräs kan locka, speciellt om det gamla är lite visset :P

Det råd jag skulle ge är att du funderar ut hur du vill ha det med nuvarande och pratar ut med honom. Nu säger du att det inte går att prata med honom utan att han gör slut vilket är ett problem. Jag personligen hade inte tolererat att bli behandlad så, men det är ju upp till dig. Försök glömma den "nya", red upp det du har utifrån hur du vill ha det och avsluta det om du inte känner dig ha känslorna kvar. En sak i taget liksom.

ChristineL
2009-09-21 11:21
0

Jag hade inte accepterat att vara tillsammans den killen du har nu, jag tycker han beter sig väldigt respektlöst gentemot dig. men jag håller med Aviendha, ta en sak i taget, tänk igenom det hela ordentligt, vad vill du ha ut av förhållandet med din nuvarande kille? Ger han dig det du vill ha? Skriv en lista på allt positivt och en på allt negativt. Försök att reda ut kille 1 innan du funderar över kille 2 ;)

Lycka till! =)

Karmatarerskanise
2009-09-21 13:16
0

Håller med ovanstående.

SLennartsson
2009-09-21 18:01
0

Tack för svaren.

Grejen är den att jag känner verkligen för den "nya". Och han känner likadant. Jag tänker mycket på allt min nuvarande gjort och sagt. Mycket av det han sagt är jag riktigt ledsen över. Och allt utäver, avståndet, att det alltid är jag som måste åka upp till han för att ses, sista året i skolan och därmed mycket att göra. Ska verkligen försöka prata med honom. Den "nya" är på Rhodos i en vecka, så jag har ju verkligen tid för mig själv att fundera. Men det känns tungt.

Karmatarerskanise
2009-09-21 21:46
0

KLart det är tungt! Känslor är aldrig lätt Obestämd

SLennartsson
2010-03-17 21:09
0

Tänkte bara skriva och berätta hur det gick, nu när jag satt och läste detta.

Jag valde att göra slut med min dåvarande och blev tillsammans med min gamla barndomsvän. Den 22 mars firar vi 6 månader.
Jag ångrar inte ett dugg att jag tog det beslutet, då jag mår mycket bättre nu och känner mer för den nya än vad jag gjorde för mitt ex.

Tack alla för stödet. :)

Kram!

Loveferrets
2010-03-18 06:26
0

#6, Så roligt och all lycka i framtiden.

Karmatarerskanise
2010-03-18 16:07
0

#6 Vad kul att läsa :D