Relationer iFokus

Relationer

Etikettsvartsjuka
Läst 2592 ggr
LinnSam
0

Känner mig så löjlig!

Nu är det min tur att be om lite stöd..
Ojoj, det är inte ens en big deal, men men.

Okej, jag har sedan länge haft en vän, vi kallar honom Marcus, bara för att hålla reda på det. Vi har haft en lite komplicerad relation som vänner, och umgås ytterst sällan, och pratar väldiigt sällan, ibland med veckor imellan.

Jag bryr mig om honom och saknar honom, men ha verkar vilja ha sitt space, så jag låter honom få det så gott det går. Hör av mig ibland, och får svar 50% av gångerna..

Nu till saken.
Kollar igenom lite nya bilder på han och hans gäng, och hittar en person där, som jag verkligen inte förväntat mig!
En gammal skolkamrat, som jag var väldigt bra kompis med under skolgången. Vi snackar mellan-högstadiet..
Henne kallar vi Sara.

Jag kan inte hjälpa att känna mig SUPERSVARTSJUK! och avundsjuk på Sara.
De känner inte varandra bra, men har väl lite samma kompisgäng.

Jag försökte ringa till Marcus för att fråga om han känner henne, eller bara umgås med samma folk - det händer ju. Men ingen överraskning - han svarar inte..

Nåja, här går man och grublar.
Varför är jag svartsjuk på Sara, och framförallt avundsjuk??
Jag träffade henne idag, eller ja, såg henne, men gömde mig, orkar inte se människan.. Hon är jobbig, och dryg numera, så jag undviker henne..

Vilken soppa.. Kan inte hjälpa att känna mig lite ledsen-
Marcus har sagt att vi ska prata, om varför han dragit sig bort, men vågar inte hoppas på något..

Och jag tycker verkligen om honom.. Och VILL umgås mer med honom.. men jag väntar snällt på att HAN ska vilja..

LinnSam
0

-Hmm kanske ska tillägga att jag känner inget avund eller något emot resten av hans polare, killar som tjejer.

Bunn
0

Svår situation du hamnat i.
Jag tror att det bästa du kan göra är att prata med båda Marcus och Sara.. inte låta misstänksam eller så, utan bara fråga av nyfikenhet.

Frågar du dem båda två så får du också bådas versioner så kan du, utifrån det, bilda dig en egen uppfattning om hur det ligger till.

Lycka till!

LinnSam
0

Bunn

Tack för tipset.
Har pratat med Marcus, och han sa att hon bara hängde på, han visste knappt vem det var när jag frågade.

Så det känns lite bättre, av någon anledning.
Känner mig fortfarande lite svartsjuk dock, men har väl egentligen ingen anledning.

Tror det bottnar i att jag saknar honom som vän, och så kommer en person som jag känner in i hans liv.. Eller ja, börjar umgås med honom genom deras gemensamma vänner..

Ska dock försöka luska fram, vart i det hela ligger med att han drar sig bort från vissa.
Inte bara mig alltså.

Bunn
0

Det bästa du kan göra, tror jag, är att fråga honom rakt på sak.
Klargör att du bara vill vara vän med honom om det är det du vill, så inga missförstånd uppstår.

Lycka till!