Sexlust, onormalt?
Nu undrar jag över en grej..
Som de flesta vet så har inte alla lika mycket sexlust. Men i mina förhållanden (haft 2 som varat 1 år, och ett pågår just nu) så har jag alltid känt mig otillräcklig.
I Mitt första förhållande var det väldigt ofta jag ställde upp utan att jag egentligen ville. Vi var tillsammans i 1 år och varje gång jag var hos honom hade vi sex och gjorde i princip inget annat.
I mitt nuvarande förhållande har det varit annorlunda. Jag har känt mer sexlust, och ett tag hade vi sex varje dag och lite till. Men
nu tänker jag, Men herregud när får han nog? De senaste 2 månaderna har jag varit lite nere och inte känt speciellt mycket lust. Men ändå håller han på.
På hans födelsedag ställde jag upp även fast jag var ledsen och inte ville, det var första och enda gången jag fejkade orgasm. Efter det fick jag fruktansvärt dålig samvete.
Att ha sex varje dag (i stort sätt), och inte vilja det egentligen, tar på en så fruktansvärt mycket. Det gör en mindre kåt när man väl är på, och man orkar aldrig anstränga sig fullt ut.
Jag har förklarat allt detta för honom, men efter en stund är de samma visa igen. Det har blivit som en ond cirkel och jag vet inte vad jag ska göra.
Alla säger att det är så himla viktigt att ha ett bra sexliv ,det tycker jag med. Men att ha kravet att ha bra sex varje dag är inte roligt. Jag har tröttnat…
Är det någon som känt likadant? Och hur ska jag göra….

för mig är dte tvärrtom, jag har större lust än killen och dte har helt enkelt fått acceptera. jag väntar tills han tar intiativet till sex då jag inte tkr man ska tvinga någon till det. det enda tips jag har är att sitta ner med han och prata igenom ordentligt. om han nu måste ha sex kan han väl tillfredsställa sig själv ex?

Ja det kan man ju faktiskt göra.
Det värsta är att jag ibland känner mig tvingad till det. Om han har tjatat och jag sagt nej, så börjar han efter en stund ändå. Det börjar med så lite… att han börjar gnugga sig mot mig, sen drar han ner trosorna nedanför rumpan och gnider ännu mer och så går det längre och längre.
Och så tänker jag "undrar om han kan med och göra mer?"
Och ohja, det kan han. Har det kommit läge så trycker han in den ändå.
Det känns så förnedrande och jag känner mig så äcklig utnyttjad… Även fast att det är hur bra som helst efter det…

tycker du ska tala ut om det ordentligt, hemskt att bli tvingad till saker man inte vll särskilt inom något så pass "heligt" som sex. det är ju en bonus så att säga och inget man ska tvinga andra till. förstår att det känns hemskt=/

Jag tycker du ska dumpa killen rakt av. Jävla fasoner att tjata och inte kunna ta ett nej 
Det låter inte direkt som att han respekterar dig och bryr sig om vad som känns bra för dig, varken sexuellt och känslomässigt. I så falll hade han aldrig gjort sådär.
Antar att han också är rätt ung..?
förstår precis vad du menar för jag har själv gått igenom det i ett 19 år långt förhållande som jag avslutade förra året.
mitt råd är bara att du inte ska tvinga dig själv att ha sex för att det ska bli lugnt.. absolut inte!! gå inte igenom vad jag gått igenom.. förstör inte din egen sexlust på hans bekostnad.
Sex är som #3 säger heligt och att bli tvingad till det kan förstöra allt från sexlusten till förhållandet er emellan…
en puss,,,en kram,,, en kyss,,, beröring,,, måste kunna vara utan att gå vidare till sex varje gång.

tack så mycket för era svar..
Just nu så skulle jag inte klara av att göra slut med honom eftersom jag älskar honom så mycket.
#4 Ja han är tung, och han jobbar i skogen så han är väldigt grov med sina muskler.
Som quinn sa med en puss…enkram….en kyss osv.´
Det har jag förklarat för honom också.
Jag har frågat varför vi aldrig kan ligga och bara myshångla utan att det ska bli något mer utav det…. Han förstår inte riktigt. Så det är något vi aldrig gör.
Börjar han med mer än en puss så vänder jag huvudet med en gång för jag vet att han vill ha mer. Då blir han ju arg för det och frågar varför jag gjorde så.
Vi är väldigt öppna i vårat förhållande och då säger jag ju såkart "för att jag vet vad du vill", och då skrattar han bara…
Jag tycker också att sex är något heligt och fint, men det är det verkligen inte nu. Nu är det bara som ett krav (visst är det skönt ibland). Men jag får en sån känsla som är otillräcklig så det känns ju inte bra och det får mig att känna mig så tråkig. Och jag vill inte vara en tråkig flickvän
Jag vet en del som har sex varje dag och trivs med det. Jag har alltid vart den med störst lust i mina förhållanden (alla typer av dem) men inte ens jag skulle tycka att sex varje dag (och inte i perioder utan konstant) var kul.
Jag respekterar min kille fullt ut i hans vilja. Han orkar helt enkelt inte med tanke på sitt jobb och hans lust har aldrig vart lika stor som min men märker jag att min invit inte besvaras så stannar det där. Varken mer eller mindre. Genom att pressa honom så skulle jag ju bara skjuta mig själv i foten för det skulle som du säger minimera hans lust. Då tar jag mycket hellre de mer få (hm, iaf för mig :P) gångerna då det är fantastiskt för att han känner samma stora lust som jag. Och han är inte tråkig och ser sig inte heller som tråkig pojkvän. Vilket har med vår respekt för varandra att göra.
Paulina

Tyvärr är det många unga tjejer som ställer upp fast de inte vill det och man hamnar i en ond spiral. Jag var likadan då jag var 15-20. Ställde upp, fejkade eftersom jag inte var sugen, hamnade i bråk om jag sa nej etc etc. Man tror att man är onormal om man inte vill hela tiden eftersom killen tittat på porr och tror att det är så det ska vara.
Det här är det jag ångrat mest i hela mitt liv. Att jag lät det bli så, att jag kände att jag tvingades till sex och att jag inte sa nej, väldsamt om det behövdes. Det har följt mig till vuxen ålder, att jag har lätt att se ner på män, lätt att få panik vid sex i seriösa relationer. Att jag var tvungen att knulla runt som en dåre för att få tillbaka makten över min sexualitet, vilket jag iofs inte ångrar och gärna gör fortfarande, men på ett mer sansat sätt.
Inget annat har förstört mitt liv på samma sätt. Så, gör det inte mot dig själv.
Det är inte alls bra för varken kropp eller psyke att ha sex fast man inte är upphetsad. Jag känner två tjejer som fått vestibulit på det sättet - underlivet sa ifrån tillslut, helt enkelt. Detta är alltså något jag tycker att du ska ta på största allvar.
Du måste sätta dig ner och prata med honom. Säg att du vet att ni pratat om det förr, men eftersom han inte förstår så måste ni tydligen prata om det igen. Förklara hur din lust fungerar, och förklara att den bara blir svalare av att du känner dig pressad. Kräv att ni har hångel-mys-stunder utan att det leder vidare till annat! Förklara att om ni har det ofta, så kommer din lust att bli mer naturlig vilket gynnar honom i längden.
Själv har jag en sjukdom som gör att jag har svår "mensvärk" precis hela tiden i perioder. Det innebär som du förstår att jag inte är så jättesugen på penetrations-sex i dom perioderna. Jag vet dock att om jag "ställer upp" för pojkvännens skull, så (för att sno Aviendhas uttryck) skjuter jag mig själv i foten. Vi kan ha smeksex och oralsex utan att jag får ont, och penetrationssex när jag laddat upp lust ett tag. Och tro mig, min kille föredrar att vi har kanon-sex sällan (då jag är kåt, tar för mig och mår bra) framför att ha halvtaskigt slentrian-sex ofta.
Du är inte en tråkig flickvän om du har sex när du har lust, och inte hela tiden för hans skull. Du är en normal, vettig tjej! Problemet ligger i din killes bristande förståelse och respekt.
Vänliga hälsningar
Cindy
Jag håller med dom andra, om du har sagt nej och han ändå har sex med dig så ska du dumpa honom.

Jag håller med vad andra säger, absolut! Ingen ska behöva tvingas till sex… basta!
Men han kanske tror att du säger nej för att du inte är sugen och att han med juckande lyckas ändra din uppfattning - han kanske tror att du faktiskt blir tänd under tiden? Har du testat att säga ifrån på skarpen "jag är inte sugen just nu och det får du faktiskt ta och respektera!" och verkligen mena det.
Carpe Diem

Det kan ligga i något av du säger. Jag har egentligen aldrig haft några problem att säga ifrån på skarpen men efter ett tag så tröttnar jag ju. Och han vet mycket väl om hur jag blir efter att han har gjort något sånt. Och när jag är arg på honom så vet han att han kan fjäska sig till mig igen genom att fråga saker som helt skiljer sig från ämnet osv.
Nästan varje gång så säger jag "om inte du respekterar att jag inte vill så får du väl skaffa dig en annan tjej och sätta på"´.
Jag vet att det är fel och barnsligt att säga så men det är ju precis så det känns… Vad ska han ha mig till om jag ändå inte duger?
Och en grej till.. Nästan varje dag så säger han "ska vi ha sex sen"?
Nu måste jag svära lite här men Fy i Helvete vad det förstör!
Då vet jag precis hur kvällen kommer se ut, vi går och lägger oss och han börjar ta på mig och jag vet precis vad han vill.
Jag har sagt till honom det också att du FÖRSTÖR när du säger så.
Och varje dag i drygt två månader säger han "ska vi ha sex sen?" och nu har jag börjat bli arg och svarar "håll käften".
Är det tröghet det handlar om eller vad är det?

Ja, "ska vi ha sex sedan" är en riktig moodkiller :) Det är ju sådant man ska säga om man vill försäkra sig om att man INTE ska ha sex med sin partner ;)
Äsch, du behöver inte ens gå så långt som att dra in evntuella nya partners i det hela - tala bara om att han måste respektera din vilja. Och du måste vara tydlig med vad du vill, om du säger nej och han fortsätter och du inte säger någonting - då hade iaf jag tolkat det som att du ändrat dig. Res dig upp, gå därifrån och gör någonting annat. Var inte passiv och ligg kvar.
Carpe Diem
så kan du inte ha det vännen!!
inte på något sätt att jag önskar att du ska gå igenom ett liv som jag och sluta som jag gjorde…. … Jag stannade i mitt förhållande så länge som jag gjorde för att jag inbillade mig att jag älskade honom och för att han älskade mig men den här biten var en del som knäckte vårt förhållande oxå.. Jag tog skulden på mig på alla sätt ständigt… fast jag visste väl felet låg…
Kraven på sex… han gick så långt att han lockade mig med massage när jag hade ont. men för honom var det bara ett förspel. han fick ju av mig kläderna så det var ju bara att köra på…
min sexlust blev verkligen körd i botten. Jag var låst totalt. kunde inte slappna av och njuta alls,,,
var rädd om dig…..
Hur gammal är denna kille som beter sig så korkat? Inte över 25 va?

Jag ska prova att bli tydligare. Men att gå därifrån är helt uteslutet för mig. Jag har provat det så många gånger och så fort jag i princip reser mig upp så håller han fast mig och undrar vad det är med mig.
Ibland har jag fått panik över hans grepp så att jag börjar gråta och då släpper han och blir lite rädd ser det ut som.
Men jag ska försöka vara tydligare en gång för alla så får vi hoppas att det förbättrar sig.
Tråkigt att läsa om folks historier, av de som känner igen sig.
Men jag ska försöka så att det inte går för långt för mig…

Han är 19 och jag är snart 18… Så vi är ganska unga.
# 15……nog finns de över 25 som beter sig så… jag är 42 och mitt ex är äldre än mig så….. har inte med ålder att göra. snarare sexdrift o oförmåga att förstå att den andre inte har samma lust.. el nåt…
har inte kommit på det än och har ingen lust att gräva i det heller längre. hittat min lust igen med ny partner som respekterar mig. och kanske det ligger just där..

Om du vill ta till med drastiska metoder, så kan du alltid hota med att polisanmäla honom.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Om killen för övrigt är trevlig o schysst och du har känslor för honom… så tycker jag det vore dumt att börja med att kasta ut honom. Ge honom chansen att bli en bra älskare istället. Han är ung och har kanske inte fattat riktigt än… men om du "ställer upp" eller börja låtsas… då blir han inte klokare heller. Ni måste hjälpas åt att bryta mönstret.
Prata om det vid nåt tillfälle då det inte är "mitt i situationen". Förklara att du får mindre lust av att "ställa upp" när du inte har lust. Kom överens om att ni alldrig har sex om inte båda verkligen vill. Då har han en kul utmaning att lära sig lite om vad du gillar och vad som gör att du får lust… Garanterat att det kommer bli mycket bättre inte bara för dig utan även för honom! När du inte har lust blir det inget - och han får lätta på trycket för egen hand.
Om han inte är med på detta, inte respekterar dig och dina känslor, då funkar det tyvärr inte.
Ett bra sexliv innebär ömsesidig njutning (och ömsesidig respekt) att känna in varandra… Inte antal gångar pr vecka eller att ställa upp!
Jag ryser när jag läser den här tråden..Vaddå ställa upp.Låter som att bli våldtagen!
Som partner måste man respektera varandra..punkt slut!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

får man fråga hur dte har gått?
Du ska för allt i världen inte gå med på detta bara för att han vill, jag har blivit asexuell pågrund av det du går igenom nu, sluta genast att gå honom till mötes för det kan sluta med att du aldrig mer får tillbaka nån lust igen !
Kan eller vill han inte respektera ditt NEJ och måste förklara hit och dit så är han rent ut sagt helt jävla dum i huvet, det är våldtäckt om han beter sig så ! Att du gått med på de även om du har sagt nej beror ju på att han inte ger sig annars. Han verkar fatta väldigt dåligt men det är inte ditt problem.
Ställ ett ultimatum accepterar han inte ditt nej så hota att lämna honom. Kan tyckas hårt men det handlar om ditt mående, risken kan bli att du blir helt anti och det är inte värt det pågrund av en tönt som han !
#20 Kan bara hålla med
/Maria
Handlar mycket vad man lägger i att "ställa upp" och framförallt hur man mår av det. Ingen skall behöva må dåligt av det. Det händer att jag inte har lust ibland men jag tycker ändå det är okej om min fru vill ha sex då. Detsamma gäller om hon ibland inte har lust men jag har det. Skillnaden är att vi kommit överens om att ha det så och ingen mår dåligt av det Det blir så klart bäst när bägge känner lust. Det viktiga är att man kan kommunicer med varandra och berätta hur man vill ha det, sedan innebär alla förhållanden att man på olika sättt får möta och kompromissa, så länge man inte gör något som den ena mår dåligt av. Kan man inte tillsammans hitta lösningar får man söka hjälp. Jag tycker alltid att kasta ut sin partner skall vara sista utvägen om man i grunden älskar varandra.