behöver psykolog-hjälp
nu rasar mitt liv samman för 2:a gången på bara några mån…
orkar inte mera…
alla bara krossar mitt hjärta…
Jag vill inte stå ENSAM i livet…vill bara vara älskad…
Såå, varför inte kontakta en kurator kanske? Om du känner att du behöver prata av dig med någon utomstående? Jag tycker iaf att det brukar kännas mycket lättare då.
Och du, det finns visst någon som älskar dig det är jag övertygad om!
/Christine
När du känner så håller jag med #1. Går du kanske i högskolan så brukar det finnas elevhälsa med kuratorer där. Annars finns det ofta en kurator på närmaste vårdcentral.
Att få ventilera sig och prata med något utomstående är guld värt!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Nu tar jag en risk att kanske framstå som en idiot, men i så fall jag missförstått situationen. :)
Du kanske kan ta en paus från att försöka hitta din kärlek? Sök inte efter kärlek, låt den komma till dig. Tänk inte "Åh, jag måste ha någon att bli älskad av" och "Jag vill ha någon att älska", du klarar dig fint utan den typen av kärlek. Var stark, var oberoende!
En kurator skulle vara bra att prata med, ja.

Att få prata med någon är toppen! Skulle jättegärna gå regelbundet hos psykolog fast jag inte mår dåligt bara för att få prata och lufta. Men jag har inte råd med det. Men kurator som flera har skrivit låter väl bra. Ge inte upp, kämpa på. Det kommer att vända ska du se!
#4 Har för mig att det kostar lika mycket med kurator som psykolog. 150-200kr per gång. Sedan när man betalt 8 eller 900kr så får man frikort.
Det beror lite på var du bor men det har blivit allt vanligare med primärvådspsykologer, så hör med din vårdcentral.
Först *trösta*
Sen, det är aldrig kul när det känns så, tror nog att alla här har känt så någongång i sina liv, sen att det har hänt två gånger på kort tid i ditt liv är bara förjävligt.
Men om du bara vill ha någon att prata med så finns ju alltid jourhavande Medmänniska vilket är typ gratis(vanligt telefonsamtal)
Vill bara påminna om att tråden är nästan ett år gammal.