WoW
Hej!!!
Detta är egentligen inget problem utan bara en sak jag irrieterar mig på,
Min pojkvänn är fast i WoW och han påstår att han spelar för att hitta felen i spelet och när jag säger att ja men det är ju så att du spelar några timmar om dagen och verkligen är inne i spelet och vill inte lämna datorn, då säger han ja men spelet är ju beroendeframkallande och flinar.
Hur skulle du / ni göra skulle ni bry er eller bara låta det vara och då pratar jag om 2 - 7 timmar om dagen.

min sambo är likadan, men ber jag han att ex diska gör han dte. han spelar mest när jag är i stallet eller gör läxa så jag störs inte av det.
Datorn är ett helvete. Nu är jag i och för sig för gammal för att sitta och spela, men likväl försvinner den mesta av tiden vid datorn. Och jo, det är ett problem i mitt fall, och högst troligt i din pojkväns fall med.
Ja #1 samma här han gör det jag ber han om men om det är så att han har något jätte viktigt att göra på spelet så gör han klart det först sen det jag ber han om. Håller med dig #2 daorn är inte det bästa som har uppfunnits för det är mycket som förstörs av den. personligen har jag dator mer för sociala skullen då jag har vänner som bor 100 mil ifrån mig och pengarna till tel inte är det jag känner jag vill lägga dom på.
#3 Din kille lär ju ha det för den sociala biten med. WoW är ju trots allt ett onlinespel.
Snart dags för mig att dra till jobbet iaf där jag tvingas vara utan min dator
Sätt dig ned med honom och förklara ditt problem. Det kan dock bli svårt. Mig personligen skulle jag nog bli tvungen att aktivera mig någon annanstans en vecka i taget för att bli en nykter datoranvändare. Har planerat in tre resor i år medelst tält, vandringskängor och kamera och hoppas dessa ska minska mitt beroende.
Ja han har förklarat för mig när jag pratat med honom att eftersom han inte har det så socialt i verkligheten så har han det på datorn.
Förstår honom på det :)
Ja jag planerar i smyg dagar då jag ska se till att det är fullt upp hela dagarna så han kommer på andra tankar :) Det sv¨åra är att komma på vad :P
det låter som en god tanke du har med dom 3 resor du har planerat in :)
Min flickvän brukar locka med något som är ännu trevligare än att sitta vid datorn, dvs sex. Hon brukar säga att om jag låter bli datorn i 2 dagar så får jag belöning i sovrummet. Funkar bra på mig. Har du testat?
#6 Ja det går ju alltid att locka med det :) varför har jag inte tängt på det tidigare för :P
kanske ska ta till med det då så får vi se om det fungerar:P
Använda sex som "utpressning"? Personligen så tycker jag inte att det låter som en bra ide…
Fast det är igentligen inte utpressning då han sj tar och gör valet om vadhan vill ha för det handlar ju som jag förstod det inte om att sexvägra utan bara lägga till några extra roligheter

fast det är ändå inte bra att locka med sex, som om hon tvingar sig själv och man ska kunna lösa dte på andra sätt än sex. som om min kille skulle säga om du diskar så har vi sex, hade jag aldrig gått med på.
Alltså - nej, det är inte så att hon sexvägrar annars. Och nej, hon tvingar sig inte till sex mot sin vilja, det skulle ju inte alls vara bra såklart. Det är mer som Labbeflickan säger i #9

#11 men hon ska inte behöva erbjuda dte för att du ska slita dig från datorn och lägga uppmärksamhet på henne.
Är sex det enda alternativ du har för att han ska undvika spelet så är han inte frisk !
Jag håller med Victoria .

# 13 med k tack ;P
Förlåt skrev fel, Viktoria ska det vara.

# 15 ingen fara =)
Min sambo är likadan.
Dock inget jag stör mig på, vill jag hitta på¨något, ja, då för vi det.
Så helt omöjlig är han inte.
Är det något han gillar, varför hindra en sådan harmlös grej kan jag tycka..
Ja som jag skrev i mitt inlägg så är detta inget problem för mig att han sitter och spelar oc han gör vad jag ber han om, håller med om att om man ska behöva gå så långt som sex då är det något som inte stämmer, har alldrig testat det och tror nu inte jag skulle göra det heller för efter ett tag kan ju själva sex et bli så att det blir något som måste utföras för att den andre gör som man vill.
Utan varför jag la in tråden var mer att se och höra hur andra såg på det hela då jag har fått höra ifrån många av mina vänner att just det spelet förstört mycket för dom.
#18 Ja, och jag har svarat hur jag ser på det 
:) föresten jag har missat att önska glad påsk så glad påsk på er alla :)
Jag kan tycka och har sagt förut till min pojkvän att det är jäkligt osexigt och otändande när han sitter i timtal och bara spelar och inte vill spendera tid med mig.
Då brukar det bli fart i han haha, men det är ju knappast utpressning utan bara sanning för så är det, vill han inte lägga tid på mig så blir jag knappast sugen.

Nar min pojkvan blir for fast i datorn sa brukar jag bara saga att jag blev inte tillsammans med honom for att han skulle kunna sitta vid datorn hela dagarna och bara se mig om natterna. Visst forstar jag att man kan bli "fast" i nagot, jag blir det med (speciellt i ifokus), men det far liksom vara nagon matta. Som tur ar sa forstar han nar jag ger hintar om att han borde sluta uggla vid datorn och spendera lite tid med mig istallet. Det ar ju fordelaktigt for oss bada iom att vi starker varan relation, samt att vi far varan fysiska narhet tillfredsstalld aven om vi bara tittar pa TV tillsammans.
// Amanda
Jag hade en pojkvän för några år sedan som bara satt med sina onlinespel.. Då trodde jag inte att det var så farligt och att det funkade bra ändå men nu i efterhand ser jag ju alla "problem" som det förde med sig. Idag är han extramt osocial och har problem med både spelande och alkohol…
Jag kan också vara lite extram vid datorn när jag hänger på iFokus eller liknande. Men saken är den att min kille jobbar på annan ort och är borta varannan vecka. När han är hemma försöker jag undvika datorn så mycket jag kan. Då vill vi umgås med varandra.
Sajtvärd på Iller.ifokus