Hur ska man göra?
Jag och min pojkvän har varit tillsammans snart i ett år.
Det är så att jag är missnöjd med vårt sexliv, och har varit minst ett halvår tillbaka. Det är inte så vi aldrig har sex, utan kanske lite för sällan tycker jag. Pojkvännen säger att han inte har lust, och det beror på allt möjligt. Mig och hans jobb till exempel. Visst, jag kan ändra på mig, men det kan inte hans jobb göra (han vantrivs på sitt jobb).
I fredags så kände jag att jag inte vill ha det såhär. Jag vill inte vara missnöjd, inte för sån sak. Det var nästan så jag började tänka på göra slut. Känns ganska sorgligt att göra slut för en sån sak ändå.
Jag har pratat med honom och sagt att jag har funderat på att göra slut. Men sen har jag ångrat mig. Vet att kommunikation i ett förhållande är A och O.
Finns det något man kan göra åt detta, förutom att göra slut? För många är sexet en väldigt viktig del i förhållandena. Och jag kan inte se mig själv i ett förhållande där jag aldrig har sex, eller är missnöjd med sexlivet.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

vad är dte han är missnöjd med dig med?

#1 Inget som jag vill ta upp här.

ok, svårt att ge tips bara om man inte har all fakta.

#3 Han har ju ändå sagt att det kanske inte beror just på mig heller.
Han bara tror, han vet knappt själv varför han inte har inte sån stor lust längre
Men han antar att det är en blandning av vad som händer i hans liv…

finns inte mkt du kan göra om ite han ändrar sig, tyvärr. utom att göra slut eller ha öppet förhållande (vilket jag inte tkr är en bra lösning)
Om han mår dåligt, och inte har så stor sexlust pga det, och du älskar honom, så kanske ni ska försöka fixa det som får honom att må dåligt. Tex hjälpa honom få en samtalskontakt.
Men om han skyller på dig/klagar (vet ju inte vad du menar), så borde du nog tänka på dig själv.
Kram på dig gumman!

#6 Fast när han sa det så tog jag inte åt mig som kritik eller nåt sånt. Det är väl som det räknas
Men ja, man kan nog säga att han mår nog dåligt, med tanke på att han avskyr sitt jobb. Och kanske är på väg att gå in i väggen.
#7 Om du tycker det är värt det, så tycker jag du ska stanna. Och försöka på ngt vis att hjälpa honom. Om de så bara handlar om att du lagar mat, kanske en massage. Eller bara att du finns där.
Sex är viktigt men inte allt. Kanske han är beredd att leka med leksaker på dig? Eller bara göra det skönt för dig?

#8 Jag hjälper honom så mycket jag kan (städar, tvättar och lagar mat t.ex).
Vi har en dildo, men den är obehaglig. Även om den är "blöt" eller vad man ska säga. Vi försöker leka ibland utan att ha sex, men det gör bara ont eller så är det obehagligt :/
#9 Hm, varför gör det ont? Är det för stort? Blir du inte upphetsad?
Om han slickar dig eller smeker klitoris, gör det också ont?

Jo, jag är jätte blöt och sånt, men det gör ont eller obehagligt
Oralsex gör inte ont, men petting kan vara obehagligt…
#11 Då kanske han gör det fel. Du måste visa honom hur han ska göra. Gör det ont på dig flyttar du hans hand och säger var den ska vara.
Försökte skicka mejl till dig. men din sida är inte aktiverad :/

#12 Har ändrat inställningarna nu, så du kan skicka PM till mig om du vill! 

Om han har saker i sitt liv som påvärkar honom negativt så är det väl i första hand sexlivet som blir lidande, tyvärr. Har man andra saker som kretsar i huvudet så finns det liksom väldigt lite rum för sex… oftast. Man kanske får hoppas på att det bara är en fas, att det kanske blir ändring om han byter jobb eller försöker hitta andra ljusglimtar i livet :)
Hoppas det löser sig.
Carpe Diem
Jag tror inte någon av er känner er älskade av varandra just nu. Mitt råd just nu är att du helt enkelt frågar honom vad som skulle göra att han vill ha sex med dig.
Sätt er ner och prata med varandra, inte skrik, låt varandra tala till punkt. Ha gärna ett anteckningsblock o penna. För ibland vill man säga något men glömmer av det. Då kan du eller han skriva upp en påminnelse bara.
Även om det är så att det stormar i ett förhållande och någon mår dåligt av olika anledningar så tycker jag att man ska fråga: Vad kan jag göra för dig så att du känner dig älskad?
Eller, vad kan jag göra för dig så att du vill ha sex med mig?
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

#16 Jag tror mer på att vi kanske är inne i någon fas, som MimmieM skrev. Jag har frågat honom om han fortfarande tycker jag är lika attraktiv som innan. Han svarar att han tycker det.
Sen skriker vi inte heller åt varandra, iaf inte när vi pratade om det senaste.
Hur har det gått ?
Jag vet inte alls vad detta kan bero på för honom men om han älskar dig innerligt så får du försöka tro på vad han säger och vantrivs han på sitt jobb så kan det säkert sänka sexlusten oxå.
Tips jag har är att inte göra inviter eller "tjata" om sex även om du vill, de kan trigga honom så han mister lusten helt.
Kanske kan ni tillbringa en spa helg tillsammans och inrikta er på att inte ha intimt umgänge ?
Kan han visa dig kärlek på andra sätt så som puss på kinden, sitta nära dig i soffan, kramas ?
Önskar er all lycka och jag hoppas för er bådas skull att hans lust återvänder kram.

#18 Visst kan han visa kärlek genom pussar och kramar. Jag pratar aldrig om sex längre, det är han som får ta intiativet till det.