Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 5694 ggr
Destany
0

hur ska jag??

Kunna gå vidare o släppa taget.. för att göra en lång historia kortare.. Jag träffade en kille för ca 1 år sen har haft lite spontan kontakt då o då. grejen med honom e att han bara verkar vara ute efter sex fast han säger annorlunda.. han kan inte prata med mig på msn utan att en enda gång inte nämna vad han vill göra med mig i sängen. Jag reagerar starkt mot det för i början när vi träffades så hade jag sex med honom o efter det sa han att vi var för olika o jag kände mig grundlurad. för innan var det en massa snack om framtiden o barn o allt. efter det har jag legat med killar som inte velat ha nåt annat än sex för jag duger ändå inte.. nu börjar jag resa mig igen o försöker ta mig ifrån mitt destruktiva sätt men jag kan inte släppa taget om honom..Han är en riktig skitstövel o vi bråkar alltid känns det som.. men det känns som om jag inte kan vara utan honom ändå.. känns som om jag får nöja mig med honom ..innan han åkte på semester så hade han börjat ändra sig men nu när han kom hem så var han skitstövel igen. Jag vill att om han verkligen e så kär i mig som han säger varför kan han inte visa det när han vet att just sex med honom vill jag inte just nu o ändå tar han upp det hela tiden. Jag vill träffa honom o bara umgås titta på film eller gå en promenad men det känns som om han bara vill träffa mig för sex annars vill han inte..

Jag mår skitdåligt över detta o känner att jag inte orkar ha det så här mer. min magkatarr har kommit tillbaka o jag känner mig stressad inombords

vad ska jag göra?

MimmieM
0

Överge den killen för gott. Är man kär så beter man sig mot den man påstår sig ha känslor för - vilket bevisligen inte den här killen kan. Man ska enbart beblanda sig med människor som får en att må bra.

Dessutom så låter det inte som att du är kär i den här killen utan flyter liksom ovanpå och låter dig schasas runt eftersom han påstår sig vara kär och du känner inte att du är värd någe bättre utan tar vad "du kan få" (vilket är sååå mycket mer än detta).

Killen är omogen, tragisk och… usch jag blir så arg. Lämna honom bara! För din egen skull.

Carpe Diem

Loveferrets
0

Det är så lätt för andra att säga "lämna honom", ibland går det bara inte hur mycke man än försöker.

En sak är i alla fall säker, du ska inte ställa upp på sex om du inte vill, för ja tyvärr leker han bara med dig och för honom funkar det alldeles utmärkt.

Enligt mig ska du sätta ner foten, säg nej om han drar upp det eller försöker med något. Blir han sur så låt honom bli det. Säg rakt ut att du inte tänker vara hans nickedocka längre.

Detta kommer ev sluta med att han slutar komma till dig men samtidigt får du tillbaka din självrespekt för den ska han ej ta ifrån dig och du lär inte ha något kvar om du enbart gör det för hans skull, ni ska kunna träffas utan att ha sex och fattar han inte det så säg ifrån.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Fiction]
0

Detta låter kanske hårt, men det enda rätta för dig är att helt säga upp bekantskapen med killen ifråga. Var snäll mot dig själv. Du förtjänar ett respektfullt beteende och genom att fortsätta prata och umgås med honom lägger du grunden för en svag självkänsla som inte kommer bli bättre med tiden. Kan inte han visa dig respekt, måste du visa dig själv respekt genom att bryta kontakten med honom.

Jag vet att det låter som en fet jäkla klyscha, men det finns faktiskt killar där ute som har vett nog att behandla tjejer (inkl dig!) respektfullt och ömsint. En sådan kille är värd att lägga sin energi på - det är annat än man kan säga om den här tölpen.

[Fiction]
0

Och hur går man då tillväga för att komma över någon?

Min erfarenhet är att det inte går särskilt bra alls om man fortsätter ha kontakt med personen man hyser dessa känslor för. Det gäller alltså att bryta helt. Iaf ett tag. Radera hans nummer, blockera och radera honom från MSN, ta bort honom från Facebook etc. Genom att göra detta, tar du kontroll över situationen och ger dig själv andrum. Visst kommer det att göra ont och du kommer säkert att sakna honom en tid, men du kommer också att känna dig starkare när du tar dig själv och ditt mående på allvar. Magkatarr är inget man får utan orsak. Så; var snäll mot dig själv!

Clindblom
0

Det finns osund kärlek, det du skriver låter definitivt som en sådan! Håller fullständigt med om att du borde komma över honom och på så sätt börja må bättre själv! Öppna dina ögon och se dig omkring och inse hur många människor det finns omkring dej som skulle uppskatta dig och dina egenskaper istället för att vara fast i någon som trycker ner dig. Gå ut, flirta loss och kom dig ut ur ditt skal!

sofiafia
0

lilla vän

Jag vet exakt hur du kännerGråter Jag är själv tillsammans med enn underbar kille,men trotts det är det upp och nergångar,

vi träffades för 9 månader sen och vi bor ca 2 mil ifrån varann,och eftersom jag har barn 11 och 14 och inte han,så träffades vi mest på helgerna och  i början va det ju mycke sex, ville han skulle vara mera hos mig men han hde sin hobby och det va datan,Jag trodde att han bara ville ha helg skoj,,,tror  att vi tjejer får för oss saker mera än killar.

och jag har sj en neråt period med honom pga att han inte ger mig mera av sig sj,än ibland,,och lämna honom för mig gör för ont…

Försök gör ngt jag inte klarat av,men kanske du är starkare,,,,ring elr messa honom inte vänta ut honom!! Och om han vill ha sex så säg att HAN menar allvar får han vänta,det gjorde min kille när jag sa så. det är respek mot dig

Destany
0

Jag har nu raderat honom ur mitt liv.. tagit bort hans mobilnr, på msn o facebook.. visst det gjorde ont o gör ont men jag orkar inte ha det så här längre så för att skydda mig själv så var jag tvungen att klippa banden med honom..

Linnea24
0

Du måste till en början säga till honom att du känner att han inte har någon respect för dig, han kan uppenbarligen inte se dig som något annat än en KK eller är väldigt omogen då han inte vill träffa dig för att prata eller lösa problem. Av egna erfarenheter måste jag säga att kapa kontakten helt med han, för varje gång ni har kontakt måste du börja om från början med att komma över honom och om ni då ses då och då komer du ju aldrig över honom, jag har som sakt vart i liknande "relation" och när jag entligen kunde ta sex ifrån honom märkte man ju att det var bara pga det han ville träffa mig. För att komma över honom får du tänka på allt det dåliga han gjort och hur han behandlat dig, alla förtjänar respect och att inte bli utnyttjade..

Linnea24
0

ser nu att du skriver att du brytit med honom DET ÄR JÄTTE BRA det känns kanske 100gr tyngre men under 100gr kortare period..