Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 5322 ggr
SweGizmo
0

Hur ska jag hantera detta???

Ska försöka sammanfatta detta så kort som möjligt
innan jag drar upp mitt nuvarande problem.

Jag hade en kompis med svår ångest som levde hos mig
och min kille mer eller mindre i 2½ år vilket var
väldigt påfrestande. Jag och min kille grälade mycket
över detta, vi fick nästan aldrig vara själva och
hennes problem blev våra. Jag var för snäll mot min
vän, vi kan kalla henne Sandra. Jag ställe upp för
henne JÄMT med allt.

Jag blev mer och mer irritarad och mitt och killens
förhållande slets mycket. Tillsut började Sandra
ragga på min kille, min kille började undra om han
började få känslor för henne. Ingen av dem sa något
om det till mig först. Sandra började snacka skit om
mig till min kille och andra vilket jag sedan fick höra.

Jag och Sandra blev ovänner och min kille och jag gjorde
slut eftersom han sa att han börjat få känslor för henne.

Men sedan insåg han vad han förlorat och att känslorna han
haft till henne inte var äkta, han kom krypandes tillbaka
till mig med andra ord.  Jag gav han en chans till, jag älskar ju honom. Vi hade vart ihop i 4½ år när det hände.

Detta är i korta drag. Sandra var kär i min kille har jag
och fått veta efteråt. Detta var för snart 6 mån sedan. Nu har jag
och killen ett väldigt bra förhållande igen, bättre än på
väldigt väldigt länge. Vi har lärt oss att inte ta varandra
förgivet och att vara ärliga osv.

Nu till problemet, min kille gymmar på ett annat gym än vad
jag gör och ja, nu har Sandra och hennes nya kompis sen
6 mån tillbaka, börjat gymma där… Min kille gymma idag
och såg dem, dem kollade och viskade mycket sa han men han
tänkte inte mer på det.

MEN, jag är livrädd för att Sandra ska försöka sig på
honom igen, hon är lömsk som fan, hon har alltid vart sådan, vi gick i samma klass som små och var kompisar till och från, att jag inte lärde mig då.. suck. Är rädd att hon ska försöka
bli vän med honom igen osv, tror inte min kille skulle vilja det, men
jag litar inte helt på honom pga att han döljde att Sandra raggade
på honom och kärleksförklarade sig till honom. Hon fick dock aldrig något gensvar från honom som tur var, detta vet jag eftersom Sandras nya vän sagt att han aldrig stötte på henne tillbaka. Det svider fortfarande vad både min kille och Sandra
dolde för mig… När jag frågat han varför han aldrig sa något så var svaret att han var rädd att förstöra vänskapen mellan
Sandra och mig, men va fan, varför skulle jag vilja ha Sandra som vän när hon snackar skit om mig till min kille, blir kär i han och raggar på han när jag inte ser??

Jag kan ju inte direkt be min kille sluta gymma där för att hon börjat göra det, eller??
kluven…

Hur ska jag handtera det här?? Jag kommer få ångest varje gång han går och gymmar nu ju…

Har aldrig vart en svartsjuk flickvän men eftersom det som  hänt skadat mig så mycket har jag blivit mer svartsjuk.

hjälp:(

Min blogg: SweGizmo.se

Cindy
0

Det spelar ingen roll hur lömsk Sandra är! Du måste bestämma dig för om du litar på din kille eller ej, det är där skon klämmer.

Trots allt är det så att ingen är otrogen utan att själv ha gjort ett val. Även om det blir lättare att vara det för att en trånande tjej finns i närheten, så är det fortfarande killens egna beslut som styr.

Din svartsjuka kommer bara att förvittra er relation, tro mig jag har gjort det misstaget! Det är lättare sagt än gjort att slänga ut svartsjuka, men första steget är att alltid avbryta dig själv när tankarna kommer, säg emot dig själv! Och ta inte ut dina svartsjuka tankar på din kille, du kan inte straffa honom för gammalt du förlåtit, och inte heller för något han ännu inte gjort.

Sandra var en svinaktig vän, utan tvekan! Men låt henne inte förstöra för er igen!

Vänliga hälsningar
Cindy

SweGizmo
0

Jo jag vet, du har så rätt:/ Men oron kommer hänga över mig varenda gång han kommer gå nu… suck.

Är så rädd att jag ska må lika dåligt som jag gjorde när allt detta hände, jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, det var som om hela mitt liv hade rasat, min vän hade backstabbat mig i ryggen och pojkvännen svikit mig. Det sved länge och gör än även fast det är lite lindrigare nu, men så kom ju självklart detta och då är det precis som om någon pillar upp såret lite igen.

Är man för svartsjuk om man ringer när han gymmar och frågar om hon är där???? uch, jag vet nästan själv svaret på det där…..

Cindy
0

Ju mer du tänker på det, ju mer låter du henne komma tillbaka in i ditt liv. Du behöver inte lita på henne! Du behöver bara lita på din kille, att han verkligen älskar dig och att han lärt sig av sitt misstag.

Du ska absolut inte börja ringa o fråga sånt, det är att straffa honom i förväg och kommer bara att leda till slitningar i förhållandet och att du gräver ner dig i oro.

Litar du inte på honom så gör slut istället för att långsamt döda relationen.

Givetvis kan och bör du prata med din kille om att du tycker det är obehagligt att hon är på samma gym. Kanske tycker han också att det är jobbigt?

Vänliga hälsningar
Cindy

Sarah
0

Håller med #3 Du vinner ingenting på att ringa och kolla etc. Ska du be honom gå därifrån om hon är där? Det spelar ingen roll om hon vill ha honom, det är vad han vill som är viktigt.

SweGizmo
0

så sant… så sant…

Emelie
0

Jag skulle faktiskt prata igenom situationen noggrant med pojkvännen. Att ha en god kommunikation är det viktigaste som finns!

Älskar han dig verkligen så kanske han kan byta gym eller liknande? Även om valet i slutändan ligger på honom, så ökar ju chansen att han blir intresserad av henne igen om han kommer se henne ofta. Varför riskera den biten när man kanske kan hitta en lösning på det som båda är bekväma med.

Kompromissa säger jag! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

SweGizmo
0

problemet är att om han byter gym måste han betala det själv (300 kr mån och man är bunden 1 år).

Detta gym han går på nu betalar hans jobb:/

Emelie
0

#7 Okej, ja då blir det nog lite svårare. Typiskt att "Sandra" och hennes kompis var tvungna att börja JUST där.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

SweGizmo
0

fast jag kom just till insikt av en sak… om han nu hade blivit intresserad av henne igen av att se henne på gymmet.. ja då är han fan inget att ha!! efter det hon gjort mot mig.. och till viss del han, så skulle han fan inte vara bättre själv om han skulle bli intresserad av den falska s*bban:s

Ne, han kan gymma kvar, skulle han bli intresserad så kommer jag dumpa han och bli lesbisk, Jag hade fan vart värd något bättre iså fall. Skrattande

Emelie
0

#9 Hahaha! Dock kan man ju inte rå för om man får känslor för någon. Det är om man gör handling av det hela som jag tycker det har gått för långt.

Jag har själv suttit i situatuionen att jag börjat gilla en annan medans jag hade ett förhållande, och det känns som man slits mellan två olika världar hela tiden.

Men visst, det måste vara sjukt jobbigt om ens partner börjar gilla någon annan, och det är inget jag skulle klara av själv om min pojkvän började göra. Det är ett under att han har kvar mig efter att jag gillade den andre killen.

SweGizmo
0

ja fast jag antar att den andra killen inte var sveriges falskaste kille??

Denna Sandra är så bottenskrap som det kan bli, det var därför jag mådde så dåligt när killen sa att han trodde sig ha känslor för henne, för då måste ju jag vara sämmre tyckte jag.

Hade förstått det mer om killen hade fått känslor för en normal tjej med huvudet på skaft så att säga.

Emelie
0

#11 Gud, det tänkte jag inte ens på! Jag skulle blivit extremt sårad jag med om samma sak hade hänt mig. Det blir ju extra jobbigt när tjejen är så "dålig" som man kan bli. Då undrar man ju "vad ser han hos henne som han inte ser hos mig?"

Men som du sa så var hans känslor nog bara ytliga, och då lär han definitivt inte börja gilla henne igen! :)

SweGizmo
0

precis:)

hus-musen
0

Låt han gymma, ingen ide att ringa och försöka kolla honom, det verkar bara som en kil i ert förhållande. Och oavsett hur falsk och lömsk tjejen är så är inte din kille hjärndöd, han är fullt medveten om vad har får och inte får göra. Strular han till det en gång till så dumpa honom, finns gott om killar som vet hur man ska behandla sin tjej. =)

Qui dormit, non peccat

SweGizmo
0

Så sant.