Dejt
Jag ska på dejt på fredag! Lite nervös…
Det stora dilemmat är vad jag ska ha på mig. Vi ska träffas på stationen vid 6-tiden och gå till en "lunchresturang" (inte fine dining alltså). Vädret spås till regn under dagen men uppehåll på kvällen.
Vad ska jag ha på mig för att skicka "rätt" signaler? Klänning eller byxor?
Undrar ni nåt så fråga…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Kläder man trivs i, som passar vädret och som man känner sig snygg i brukar vara det bästa. :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vad har du på dig till vardags? Jag tycker att det är bäst att inte klä upp sig för mycket utan bara se ut som du skulle göra ändå. Dels för att det blir mer avslappnat så och dels för att du vill spara på tillfällerna du klär upp dig. Jag skulle tycka att det skulle kännas lite desperat att klä upp sig till en vanlig lunchdejt.
Min pappa förklarade det så bra när jag va yngre… att överträffa någons förväntningar (både i privatlivet och i arbetslivet) är lätt: Du ger lite i början men aldrig, aldrig allt på samma gång. På så sätt finns det utrymme för överraskningar och spänning. Det kanske blir imponerande om man lägger ut hela buffén på en gång, men den verkliga wow-känslan kommer när man får lite i taget. Små fyverkerier är bättre än en atombomb.
Rätt signaler: Jag är avslappnad (har på sig vanliga kläder) och självsäker (inget behov av att fixa sig allt för mycket extra), men jag bryr mig (fixar mig lite extra). Jag är positiv (många klagar av bara farten, det är inte attraktivt) och glad (le så tänker han nog inte på om du har klänning eller byxor).
Fel signaler: Jag är desperat (behöver inte vara så alls, men det kan verka som det om man vill för mycket) och osäker (va tvungen att köra hela baletten fast jag aldrig gör det annars - uppklädd, mer sminkad osv).
Lagom är bäst ;) Håller med de övriga två, överklä dig inte. Ta det du är bekväm i men kanske liiite extra :)
/Christine
Jag tycker du ska ha något som verkligen är DU! :)

Ska med på dejt på fredag och jag säger ta det du trivs i! Önskar dig lycka till :D