Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 3620 ggr
FreddeForFun
2010-04-28 22:54
0

Relation till en vän!

För några år sedan när jag bodde ihop med mitt ex så frågade hennes kompis och sambo oss om vi ville åka till Göteborg. Vi hade inget för oss så vi tog bilen och åkte dit. Våran bil.

När vi väl var i Göteborg kom frågan upp vad vi skulle hitta på. Jag och exet tyckte vi skulle till Liseberg så vi gick in dit alla fyra. Jag och mitt ex åkte en del på åkattraktionerna medans hennes kompis och hennes kille spelade på alla möjliga sorters spel. De spelade säkert upp 600:-.

När vi kom hem så ville vi ha hälften av bensinkostnaderna. De sa att de skulle betala en annan dag. Nu har de gått flera år. De har inte betalat. Jag tycker de här påvisar att de inte är några vänner att lita på. De påstår de alltid gör rätt för sig…

Vad tycker ni

SweGizmo
2010-04-28 23:40
0

tyvärr finns det sådana människor. Snåla som synden.

Min blogg: SweGizmo.se

Aviendha
2010-04-29 00:05
0

Ja, har man den typen av relation där man normalt sett delar på kostnader så är det trist när sånt händer. Men jag vet med mig själv att jag har uruselt minne och det händer tyvärr att jag glömmer av skulder till mina vänner. Det är inte min mening, för jag vill verkligen göra rätt för mig, men mina vänner vet även om detta och påminner om jag glömmer. Kanske kan det vara så i detta fallet? Eller så kanske de tänkte att de kunde bjuda igen på annat sätt än i kontanta medel? Vad vet jag, det är sällan jag och mina vänner (och killens och våra gemensamma) delar på kostnader. En dag bjuder vi, en annan dag de, allt går jämt upp tids nog.

FreddeForFun
2010-04-30 14:50
0

Vi skulle flytta til en större bostad strax efter. Hennes kille hade lovat att hjälpa till. Jag ringde och ringde för han och jag skulle börja att flytta lite smått själva vid 12 tiden. Han svarade inte i telefonen. Näta kompis som skulle hjälpa till kom vid 3. Då hade jag haft släp i 3 timmar utan att kunna använda det. Några dagar senare får mitt ex kontakt med sin tjejkompis som säger att killen kunde inte hjälpt till för han var sjuk. Men då ringer man ju.

Samt vi frågade ofta om de pengarna. Man ska inte behöva tjata

Gluskap
2010-05-01 19:13
0

Sån "kompis" har jag också haft. Han åkte med till jobbet i 1 månad, totalt 14 mil om dagen, och alltid så körde jag i min bil därför han hade en liten rostig Starlet från 80-talet som inte var trafiksäker.
Vi kom ju såklart överens om att han skulle betala halva bensinkostnaden…

När det sen var dags i slutet av månaden att betala för sig så kom han med för lite pengar. Jag ifrågasatte vad han höll på med. Nä han tyckte inte att han skulle betala mer än vad det hade kostat om vi kört med hans bil….