Relationer iFokus

Relationer

Etikettkriser
Läst 4948 ggr
Sofie-K
0

Så himla svårt...

Har skrivit 2 inlägg här tidigare om hur min kille behandlar mig och slutligen skrev jag ett inlägg där jag skrev att jag tänkte göra slut, men ja… Som vanligt lämnar jag honom och allt känns så rätt.. I 5 min.  :/

Trodde att jag gjorde rätt som gick tillbaks till honom denna gången då han var som en ängel, det fanns inget tjaffs om något och vi hade det underbart tillsammans. Hans underbara sida varade i 6 dagar, sen var det som något hände i hans huvud och han blev jätte aggresiv från ingenstans och smällde till mig hårt 2 ggr. Det är första gången han slår mig på riktigt och nu är jag rädd att det stämmer som kvinno jouren sa till mig i telefonen att han bara kmr fortsätta. Trodde aldrig oavsett vad som hände att han skulle lägga ett finger på mig så jag är helt chockad och nu har han börjat hota med att slå mig såfort jag har en egen åsikt om något eller det bara blir ett små tjaffs. Vet inte hur jag ska göra för jag älskar honom men samtidigt är jag rädd för honom. Har snackat med kvinno jouren vid några tillfällen men tycker inte att dem hjälper något. Någon som har några råd om hur jag ska kunna lämna honom eller om det finns något jag kanske skulle kunna göra som hade lugnat ner hans häftiga humör?

//Sofie

SweGizmo
0

Tyvärr finns det inget du kan göra mer än att lämna honom:/ han har slagit dig och kommer göra det igen.

Min blogg: SweGizmo.se

line84
0

Du får ursäkta, men jag blir både ledsen och irriterad när jag läser det här. Ledsen för din skull som har det så här. Som inte klarar av att bryta upp. Ledsen för at det finns såna killar som inte klarar av att respektera en kvinna. Jäkligt irriterad blir jag för att du inte lyckas lämna honom! (Förstår att det måste vara skitsvårt men ändå..) Irriterad för att du går tillbaka. För att du inte inser hur fel han gör och för att du inte är mer rädd om dig själv.

Du trodde säkert att han hade bättrat sig men hade han det? NEJ! Vad får dig att tro att han kommer börja behandla dig väl? Som du själv skriver blir det bara värre och värre. Hårdare och hårdare. Går du inte nu kommer det bara bli svårare.

Är ganska övertygad om att du inte vill ha det så här resten av ditt liv så varför inte göra slut nu? För gott?

Vet inte hur jag ska kunna råda dig.. :( Prata med folk som kan peppa dig. Som gör att du känner dig stark.

Du förtjänar bättre!!!

Stort lycka till..

Bergspuman
0

LÄMNA HONOM. Hans beteende kommer INTE att bättras, det kommer att försämras. Och du kommer att få lida oerhört om du stannar hos honom. Stick ifrån honom bums!

Salladshataren
0

Lämna och anmäl aset till polisen!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Maria
0

Håller med övriga "talare" finns inga andra råd än att sticka så fort du kan. Precis som Salladshataren skriver så ska du anmäla honom för det har gör är brottsligt.

Han kommer förmodligen hitta en ny tjej att trycka ner och slå så det är viktigt att markera att det är inte OK.

/Maria

SLennartsson
0

Jag har varit i ett liknande förhållande. Vi var tillsammans i 2½ år.
Det tog slut hit och dit, han gjorde slut varje gång. Han var riktigt elak och tryckte ner mig psykiskt totalt. Efterb 2 år började han blir riktigt närgången när han skrek o viftade med händerna. Första gångerna puttade han omkull mig. Jag trodde han skulle sluta med det, eftersom han fick så dåligt samvete dagen efter.
Det värsta var när han tog strypgrepp på mig och puttade upp mig mot en vägg. DÅ åkte jag hem, tänkte igenom det hela och insåg att det inte skulle bli bättre. Har det hänt en gång, händer det flera ggr igen. Jag gjorde slut! Det är det bästa jag gjort i mitt liv!

Stå på dig. Jag vet att det är svårt att lämna, efter alla bra och goda stunder o minnen man har tillsammans. Men man ska inte utsätta sig för att bli slagen. Det kommer kännas bättre väldigt snart och om ett tag kommer du tacka dig själv.

Kram!

Cindy
0

Om du inte lämnar honom nu får du kallt räkna med att de närmsta åren kan bli ett rent helvete. Har du tur får du bara men för livet, har du otur kan det gå riktigt riktigt illa! Varför ta den risken, han är ju uppenbart ett svin som inte förtjänar dig!

Vänliga hälsningar
Cindy

[jenkass]
0

man lever bara en gång. vill du slösa det på en kille som inte respekterar dig? det går fler tåg och du kommer hitta någon som förtjänar dig och gör dig lycklig!

Loveferrets
0

Jag har suttit där själv och vet hur svårt det är men om du vill bevara din själ så vänder du dig om och ser inte tillbaks.

Vet du hur mycket en sån person gör med ens självkänsla ? Vill du ha "men" för livet ? Vill du ständigt undra vem du är ? Vill du ständigt gå i en bubbla av att inte vilja leva ? Vill du må piss 24/7 ? Vill du önska att du blir döende ?

Jag hoppas innerligt du svarar NEJ åt dessa frågor, DU är värd ett BRA liv och man lever bara EN gång.  Förstör det inte med ett svin som honom.

Älta med vänner och bekanta, försök finna hobby som du kan engagera dig i, kanske t.o.m. bo hos någon ett tag.  Behöver du prata, skicka ett pm, jag lovar att jag kommer lyssna och finnas där för dig !

Mysan59
0

Lämna honom nu direkt! Som alla andra har sagt, det kommer INTE bli bättre, tvärtom

Sarah
0

Man kan inte ändra sin personlighet och man kan inte ändra andra människor. Ge dig av GENAST!

Sarah
0

På vilket sätt hjälper inte kvinnojouren? Säger de saker du inte vill höra? Säger de bara att han inte kommer att ändra på sig och att det bara kommer att bli värre? Det säger de inte för att vara elaka, de säger det för att det är sant.

pyromanen
0

Ja, det finns bara en väg och det är bort, 100% och inga kanske … Ju längre du är kvar ju svagare blir du….  ju svagare du blir ju svårare blir det.. så vänta inte, dra inte ut på det, ge det inga mer chanser, du har ingen aning om hur hårt det smällar nästa gång. 

Du kan inte göra något för att ändra på hans "häftiga humör"!

Gör slut!  Ta hjälp av vänner, väninnor, mamma/pappa, syskon kusin. Prata med de som står dig närmast och berätta hur det ligger till, att du måste avsluta relationen och att du behöver deras stöd.  När fler vet hur det är så blir det lättare att hålla fast i sitt beslut. Har du nån kompis eller släkting i en annan  del av landet?  kanske kan du åka dit på semester nån vecka eller två för att få det lite på avstånd?  Om du inte har nån sån nära person och är rädd för hur han reagerar när du gör slut så sök hjälp hos kvinnojouren akut!  Har du tappat förtroendet för jouren du haft kontakt med så kontakta en i en grannstad istället.

mammaz
0

Håller med alla andra….lämna honom nu direkt! Han kommer bara bli värre. Kommer trycka ner dig både psykiskt och fysiskt. Tror inte att du vill bilda familj med en sådan man!

Ett helt nytt liv börjar för dig när du lämnar honom. Och du….vill bara tala om att det finns underbara killar där ute som inget hellre vill än att träffa dig.

Sköt om dig…..kram från mig.