Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 6480 ggr
Jenahbella
0

om din partner ville testa...

hur skulle du reagera om din partner berättade att han/hon ville ha sex med någon av samma kön?
skulle du bli arg? ledsen..?
skulle du låta din partner testa?

berätta!

Karmatarerskanise
0

Så länge han är i ett förhållande med mig får han inte testa. Han får nöja sig med mig Flört

Jenahbella
0

jag skulle bli väldigt förvånad :P
säkert ställa tusen frågor ^^
sen tänker ja nog som hera, är han med mig får han hålla sig till mig ;)

Karmatarerskanise
0

Kom på en ide, jag hade sagt att det var ok om jag fick vara med ;)

Jenahbella
0

#3 haha tänkte på de jag med :P "jaha så du e nyfiken på de du, nee men bjud hem honom då så kan vi nog fixa nåt" :P haha!

Salladshataren
0

Hade varit en sak om han hade fantiserat, men om han vill testa. Nä, tror inte det. Antingen får han välja att ha kvar mig eller så lämnar jag honom så han får testa det. För han ska vara trogen mot mig som jag är trogen mot honom.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Musiken
0

Jag hade blivit otroligt nyfiken och hade stallt miljontals fragor. Sen skulle jag anta att det bara handlar om en fantasi, och att han inte skulle gora det sa lange han var med mig. Jag skulle sjalv garna testa med en tjej, men det ar bara en fantasi, och om det nagongang hander sa kommer jag vara singel da det hander.

Ar han dock sa pass "inne" pa iden att han vill testa nu, helst igar, sa hade jag nog sagt at honom att fundera pa om det verkligen ar mig han vill ha. Ar det bara en allman fantasi sa ser jag inga problem, men kanner han att han maste omvandla den till verklighet hade jag undrat om han inte bara ser mig som en fast punkt i tillvaron, snarare an en partner.

Telefonkontakt
0

Jag skulle typ säga "jag visste väl att du var bisexuell" jag tror att min man är det, men att han bara inte vet om det än. Skulle tycka att det var roligt :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Jenahbella
0

#7 skulle du låta honom ha sex med en kille då? :P

[jenkass]
0

för mig betyder inte det äkta kärlek. har man ett förhållande ska man ha sex tillsammans, inte med andra. Även om sex inte är samma sak som kärlek så skulle det krossa mitt hjärta. Så absolut NEJ. Min tanke skulle vara om han verkligen är redo för något seriöst, har han lekt färdigt sitt liv? Alla är vi olika men jag tycker inte att det är normalt att ha öppna förhållanden.

Liss
0

Skulle min partner ha sex med någon annan än mig, oavsett, så ser jag det som otrohet.
Men skulle han berätta vet jag inte alls hur jag skulle reagera. Dock skulle jag inte tillåta de så länge han är med mig, eftersom jag bara lever i tvåsamhet och inte öppet förhållande. Så då är det antingen ett fix oss alla tre imellan och en engångsförteelse, vilket jag inte tror jag skulle fixa ändå. Eller så är de att välja mellan mig och killen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

JossanH
0

tjej eller kille- jag skulle inte tillåta att han skulle ha sex med någon annan än mig sålänge han är tillsammans med mig.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Lorelai
0

Har svårt att se hur jag kan skilja på saken.. Är jag i ett förhållande där det är i samförstånd att förhållandet är stängt.. då är det så oavsett vilket kön som vill leka med vilket kön.
Då blir det ju lika mycket otrohet om jag är med en kvinna eller han med en man.
Precis som jag nog kan anse att oralsex är otrohet i de läget.. Som alla sorters tillitssvek blir en otrohet.

Men är jag i en relation där det i samförstånd godkäns umgänge med andra än de tu.. så kvittar könet på den han eller jag väljer. Det är ju hans sak och inte min att styra.
Så den här frågan tycker jag passar bättre könslös, ur min syn.

Karmatarerskanise
0

Lorelai; så borde det  vara, könslöst. Men av någon anledning känner jag inte samma sak om det gäller en kille som om det skulle gälla en tjej.

Kanske beror på att jag vet att han inte vill ha killar.

Lorelai
0

#13 Så det blir lite som ett automatiskt skydd? Det är för dig ingen reell risk så då blir det självklart skillnad i hur det känns med. :)

Det är intressant ändå.. hur folk flest skiljer på experimenterande på detsamma könet än på det motsatta. För.. det måste ju ha med den ensidiga vägens syn att göra.
Hur det liksom blir en annan fråga eftersom tanken är så fjärran. Lite tabu.. inte så troligt att det sker.. så man kan tillåta sig att leka med tanken lite mer. Sätta andra regler..

Jenahbella
0

#14 de va lite de jag ville få fram, att de ska ju egentligen va könlöst, men jag tror inte de e så många som tycker de skulle vara lika "hemskt" att partnern ville ha sex med någon av samma kön än motsatt kön?

Lorelai
0

#15 Till följd av det absurda i det? :)

Telefonkontakt
0

#8 om jag fick vara med så, ja :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Jenahbella
0

#17 hihiih :)

Jodrena
0

Jag säger som Lorelai, det beror helt på hur relationen ser ut. Dock är jag "aningen" svartsjuk av mig så jag skulle nog i vilket fall som helst vilja vara med i så fall ;) Det är ju inte så illa , men sen vet jag att behovet av att testa inte blir stillat om man är fler heller… Inte helt iallafall.

Det är liksom skillnad på att vara ensam med en tjej än att ha med fler tjejer/killar. Jag antar att det samma gäller killar. Alltså vore det litet fel att vara med om man nu är beredd att låta sin partner testa på det där.

Jag skulle nog inte riktigt tycka att det var okej, med tanke på min svartsjuka natur. Vill han vara med någon annan är jag ju uppenbarligen inte tillräcklig.

fotokrafs
0

Jag skulle bli förvånad, dels för att jag inte trott att han velat och sedan för att jag redan trodde att han hade testat.

guraknugen
0

Hon får gärna ha det, bara det inte är ”bakom ryggen”, så att säga. Vill de ha publik så kan jag gärna ställa upp…

Tungan ute

hus-musen
0

hmm ja om killen min vill prova på en kille så varsågod=) så länge de inte är i smyg så! vill gärna titta på oxå, lite sskoj skulle de nog vara!

vet redanatt jag får vara med en annan tjej för killen, bara ja säger till först. kommer nog inte att hända men ändå=)

Qui dormit, non peccat

Aviendha
0

Rent generellt så skulle jag tycka om att han berättade det. Jag skulle accepteda hans fantasi, och kanske skulle vi kunna utnyttja den i vårt sexliv för att ge "mervärde" eller ombyte.

Att gå till att testa det skulle vara en lång väg, men jag är inte helt låst vid att han inte skulle få, men det krävs ju mycket prat osv innan det ens skulle kunna tänkas ske. Sålänge det är öppna kort och respekt kan man komma långt, iaf med mig ;)

Sarah
0

samma kön, fine, om jag får vara med, bättre.

Hennum
0

om jag får vara med, så kanske ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

SaraC
0

Jag hade blivit väldigt, väldigt förvånad. Och jag hade sagt nej.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

destroyed
0

han ska hålla sig till mej, min kille ska inte vara med någon annan:P

Lenore
0

Inga problem här. Min kille är vad vissa kallar "bs light" och kan tycka om att ha sex med personer av samma kön men får inte känslor för dem. Han träffar inga killar ensam (men hade han velat hade jag inte haft något emot det) men vi har ibland trekanter med andra killar.

emsems
0

jag vet faktiskt inte.. i mitt förra förhållande fick man ha sex man ens eget kön öppet, men jag är petigare med sånt nu, så jag vet inte…

emsems
0

eller jo! han skulle faktiskt få det. Han måste ju få veta om han är homosexuell eller inte (om det är det som är frågan). Jag tror det är bättre att han får testa och veta, än att han går runt och undrar om han är det eller inte, och kanske får reda på det om några år när vi är gifta, har barn osv…

[jenkass]
0

åå haha jag har missuppfattat frågan helt.. för snabb å läsa ;) mitt svar i #9 har jag riktat till om ens partner vill ha en tredje person inblandat i sexlivet…

nu när jag läst frågan ordentligt håller jag med #30. fast då skulle det förmodligen ta slut för jag vill inte vara något andra hands val även om han skulle "ångra" sig.

FurryTails
0

..Man ska ente dö nyfiken:) Klart han hade fått!

Lilacbower
0

Visst får han prova - men förlorar mig på kuppen!

Ensam - men stark!

Buffaomini
0

jag skulle bliv mållös. jag skulle stirra på han länge. fråga om han menade allvar.
om han ville de och inte vek en tum så skulle inte vi vara tsm längre

Sarah
0

Nu har jag och killen diskuterat det här med öppna förhållanden. Jag har sagt att det är ok för honom med vem han vill, han säger att det är ok för mig med tjejer.

VeNyRa
0

Jag tycker att de är lite läskigt med bögar och bisexuella killar, så jag skulle nog bli jäkligt förvånad och rädd! är han tsm med mej så ska han ju inte vara med nån annan ens om de är av samma kön.

Karmatarerskanise
0

#36 Läskigt?

FrokenLindgren
0

Nej, är han tillsammans med mig så är han tillsammans med mig. Precis som jag är med honom.

Gullan402
0

Antingen leva ut sin önska och förlora mig eller låta det vara.
Är absolut inte för öppna förhållanden, jag är en sann monogamist!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Mammzing
0

Han har bögskräck så tanken är absurd!

FurryTails
0

Vad ni är possessiva med era partners. Man kommer ju aldrig kunna dela ett helt liv tillsammans om man ständigt ska hindra sin parter att uppleva o utvecklas. Då kommer ju till sist det utomstående bli så tilldragande att det för eller senare tar slut.

MimmieM
0

Inte ha sex med någon annan än mig.. ganska basic regelvärk :) allt för att inte krångla till det hela ;)

Carpe Diem

guraknugen
0

Vad är ett regelvärk? Gör det ont?

Karmatarerskanise
0

#40 Jag har hört rykten om att män som har "bögskräck" har det för att dom är oroliga att dom själv är det ;) Då blir dom anti och försöker neka sig sj ;)

MimmieM
0

#43 Hoppas du kan läsa visa felskrivningar också guraknugen.

Carpe Diem

Mammzing
0

# 44 Jo, vet att det kan vara så. Men den här mannen är nog det manligaste som jag stött på!

Karmatarerskanise
0

Så gay män kan inte vara manliga? Förvånad

Hennum
0

klart att gaymän kan vara manliga, precis som gaykvinnor kan vara kvinnliga. :P och om min pojkvän hade velat testa så hade han fått det, men jag tror att han har rett ut sin sexualitet redan… Däremot hoppas jag att han hade tillåtit mig att ha sex med en tjej om tillfället skulle komma upp och jag skulle vilja. Men antagligen hade han haft som krav att han får vara med och fotografera… haha :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Madde
0

Jag skulle säga nej direkt och vill han testa så får han göra det utanför vårat förhållande, det vill säga som singel.

Vill verkligen inte ens testa själv, är inget som intresserar mig.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Mammzing
0

Har " tyvärr " bara träffat homosexuella par där det har funnits en " manlig och en kvinnlig". Eller så läser jag av fel på nåt sätt. Har inte träffat så många par men ändå. Kan tilläggas att mitt X i förhållande till min nuvarande var en " feminin " man.

LinnSam
0

Av egen erfarenhet säger jag att det är okej.-Jag var med så, hehe.

Skulle det dock vara på privat tid - skulle jag inte tillåta det.

Bergspuman
0

Om min nuvarande ens skulle ta upp frågan, skulle jag tokstirra på honom och undra om han höll på med något idiotiskt skämt. Jag vet att han sagt att han aldrig skulle kunna få upp den med en karl i samma rum.

Men jag skulle säga nej. Vi är ihop, och det är vi som valt att vara med varandra och ha sex med varandra från början. Det är vad vår relation baseras på.

Lenore
0

För mig är det helt okej, vi har sen början av vårt förhållande varit öppna för sex med andra och vilket kön personen har är inte av någon betydelse.

Faidra
0

Nej det skulle han inte få :) han får nöja sig med mig

Det hände min kompis en gång. Hennes (föredetta) kille är bisexuell och frågade om han fick ha sex med sin kompis (min kompis har träffat honom men känner honom inte). Hon svarade att ''Visst får du det, men då tänker inte jag ha sex med dig igen) :P

3barnspappa
0

Svår fråga faktiskt. Nu har jag ingen flickvän men jag kanske skulle gå med på att min framtida partner får testa sex med samma kön.

Men det är lätt att säga nu. Svårare när det väl blir aktuellt. Kanske skulle jag vilja vara med och titta i så fall, jag vet inte.

Sweelin
0

haha nej skulle se det som att han skulle vilja ah sex med någon annan, även om det skulle handla om en annan kille ;) Inte när han är med mig!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Fiction]
0

Jag hade tagit det med ro och förmodligen även försökt få till ngn slags trekant med ytterligare en kille. Det hade faktiskt passat mig alldeles ypperligt och faktum är att jag hade föredragit att han hade varit bisexuell framför hetero. (Och det säger jag inte bara för att jag vill ha två killar i sängen, utan även för att jag själv hade tänt på att se två vackra män njuta av varandra.)

Jag skulle däremot inte vilja att han hade sex med någon annan om inte jag var närvarande och jag hade dessutom krävt att valet av den tredje parten var gemensamt.

sinner
0

Det är väl ok, om det bara gäller sex…

[Caroline92]
0

jodå, det skulle han nog få testa, bara jag får se på :D Sen vet jag att jag skulle få hålla på med en tjej bara han får se på också ;)