Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 6953 ggr
quinn
2009-09-04 09:45
1

få orgasm....

under många år trodde jag att sexlusten var väck. hade ett långvarigt förhållande på 20 år som så tog slut i somras.. det gjorde den s.k bortalusten på sex med..  Jag träffade ngn utan krav och han har fått mig att uppleva det bästa jag varit med om.  min hjärna är fullständigt inne på sex. jag rasar i vikt och har en enorm energi att ge utlopp för..  enda problemet är att jag inte får orgasm via vanligt samlag..???  ngn? med likn problem som fått hjälp?

via nätet har jag oxå fått kontakt med en man som berört mig på alla sätt.. han skriver,, kärleksnoveller med hett fantasisex. Den första jag fick innefattade mina egna drömmar.. vi har inte träffats än men skriver till varann dagligen.. kallar det en form av förspel.. det han får mig att känna på så långt avstånd är utöver,, och den dag vi möts vill jag känna allt på alla sätt…vilket jag är rädd att jag inte kommer göra pga mitt ovanstående dilemma..

pernillaa
2009-09-04 11:20
0

Låter spännande med dessa noveller. =)

Jag kan inte få orgasm genom enbart samlag. Jag måste bli tillfredsställd oralt, eller på något annat sätt så att min klitoris blir stimulerad också. Du får kanske förklara för den här mannen hur du fungerar innan ni träffas.

Ha en bra dag! // Pernilla

ChristineL
2009-09-04 13:45
0

Det är otroligt vanligt att Kvinnor inte får orgasm av vanligt samlag, tror att siffran ligger ungefär på 70% som inte får det vaginalt. Absolut inget att oroa sig för! :)

men grattis till det nya livet, låter som att du mår jättebra :)

Aviendha
2009-09-04 15:19
0

Det är som sagt inte alls ovanligt. Vaginalt samlag enbart har aldrig gett mig en orgasm ^^ Men normalt sett har jag aldrig svårt för att komma, det bara är så. Men man kan ju njuta i massor även utan den, eller så kanman ta till andra knep, som att stimulera sig själv under tiden, oralsex mm. mm.

Lycka till! Det låter toppen det du beskriver, precis vad du behöver :)

Shanea
2009-10-08 16:53
1

Även om du inte kan komma vaginalt, så kan man ju njuta otroligt mycket utav vaginalt sex. Jag är faktiskt inte riktigt säker på hur jag funkar själv, njuter otroligt mycket av vaginalt sex, men kan liksom inte säga "och DÄR kom jag" på samma sett som jag kan när klitoris stimuleras. Men ser inte detta som ett problem.

Njuter man så njuter man, att komma kanske inte är nödvändigt :) Dessutom, så fort man börjar känna att man "måste" något fungerar det ju oftast sämre hursomhelst så.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

StickyKitten
2009-10-08 18:49
0

Får du orgasm på något annat sätt än via vanligt samlag?

Jag får inte heller det via samlag bara, men via fingrande. Men är man ovan så kan det ta ett tag innan man slappnar av ordentligt, eller innan man vet hur man ska lära sin partner att göra det på rätt sätt Glad

Puma5016
2009-12-13 06:20
0

I mitt tidigare förhållande fick jag aldrig orgasm.

Men nu herrre tusan…de går och går flera gånger  (generad)

Får orgasm på några olika sätt med min partner..

Tilllåt dig njuta vännen..   Tänk inte då blir de bara fel. Ta de som de kommer..De finns mycke mer o ge varandra.Göra saker osv..

Lycka till

Salladshataren
2009-12-13 10:20
0

Epicindy har skrivit en jätte bra artikel om kvinnans orgasmer, artiklen hittar du här Glad

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Lirran
2010-01-11 21:41
0

Jag kan inte heller komma av bara in-ut-sex. Men om han är ovanpå mig så kan jag komma om han hela tiden ligger riktigt nära och vi gnider oss mot varanda. Samma sak när jag är ovanpå då kan jag komma om han spänner magen och jag gnider mig mot honom. Detta är så nära "samlagsorgasm" jag kommer men jag är mer än nöjd. Han är den första killen som jag fått orgasm tillsammans med under missionären.

Jag önskar att jag kunde komma när vi har sex bakifrån men det går inte. Att smeka mig själv samtidigt har aldrig funkat. Nån som har nåt tips?

Mehadlin
2010-02-26 11:36
0

Nej, det räcker inte med bara "in o ut", men jag gillar bäst när det kombineras. Min absoluta favorit är bakifrån (fast jag brukar kalla det "doggy style"), då kan han smeka min klitoris samtidigt som han stöter in i mig. Perfekt kombo, tycker jag. När han är för lat för den varianten brukar vi köra en "sked"-version som fungerar nästan lika bra. Missionärsstilen övergav han rätt raskt när han insåg att det inte gav mig någonting (eftersom jag är usel på att låtsas saker skulle jag aldrig fejka - så om något inte funkar märks det väldigt väl för min partner…!).

Bunn
2010-02-27 11:57
0

Jag kan inte få orgasm, varken via vanligrt samlag eller annat..
Är det något fel på mig?

pyromanen
2010-02-27 14:52
1

#10 gissar att det inte är nåt fel och att du bara har nåt kvar att upptäcka :-)

Bunn
2010-02-27 21:56
0

#11 Tips, råd?

pyromanen
2010-02-28 09:21
0

#12 oj.. jag har ju ingen som hälst erfarenhet av kvinnlig orgsam utöver min egen så jag är nog inte rätt ställe att fråga :-)  Det bästa jag kan säga är känn efter och stäng av allt annat och bara känna efter hur det känns…  inte tänkta att det kanske händer nåt om en stund utan vara helt närvarande i hur det känns precis just nu..

Bergspuman
2010-02-28 11:33
0

#12 Mina tips är att börja fantisera. Via fantasins värld, tänk efter vad som tänder dig mest, vad du blir mest upphetsad av. Bry dig inte om ifall det du gillar att tänka på, är sådant du aldrig skulle göra i levande livet - fantasier är just fantasier och inget annat.

Nästa tips är att sätta igång och lära dig komma via onani. Det finns olika sätt att tillfredsställa sig själv på. Vissa tjejer använder dildo eller vibrator. En del bara fingrarna, eller ett finger. Åter andra använder handduschen. Vissa vill använda en kräm eller olja om man har problem att bli rejält våt. Experimentera - vad gillar du?

Tredje tipset: Kombinera detta med fantasier. Första steget till att nå orgasm är att bli så upphetsad som möjligt. För att bli det, måste man befria sig från tankar om skuld och skam och "det passar sig inte" och "vad snuskigt". Finns inget som är snuskigt när det gäller fantasier.

Det kan ta sin tid att komma fram till en metod som passar DIG. Men alla Kvinnor har förmåga att få orgasm, ALLA. Det som sätter stopp, är faktiskt oftast hjärnan, huvudet. Där är nyckeln.

Bunn
2010-03-01 11:49
0

#14 Tack för tipsen! :)

Detta med onani har aldrig varit "min grej".
Jag tror, precis som du skriver, att det sitter i huvet, men jag vet inte hur jag ska göra för att få det att lossna. Jag vet också att många onanerar och njuter av det, jag vill kunna göra det, men kan inte…

Pojkvännen och jag har det jättebra, har aldrig haft ett bättre sexliv, men jag har nog lite svårt för att slappna av till 100 % och det känns jobbigt att "kräva" saker av honom. Jag har otroligt svårt att säga till honom hur och vad jag vill att han ska göra, men det har blivit bätte med det.

enhendigman
2010-03-01 13:06
1

Som man kan jag säga att jag ialllafall uppskattar om min tjej talar om hur hon vill ha det, oavsett vad det är! jag tror att de flesta män inget hellre vill än att kunna ge sin tjej fantastiska orgasmer, det stärker ju dessutom mitt ego och får mej att känna mej som en bra älskare. Så tjejer berätta hur ni vill ha det, det ger en win-win situation.

quinn
2010-03-01 15:12
0

det här gick ju åt ett annat håll.. för mig då.. Jag träffade en helt annan o så är ju det med ödet.

Och som #16 säger Det är viktigt för mannen att få känna till hur hon vill ha det eller om det finns ett problem om det finns ett sådant..    lika viktigt kan jag tycka att det är för oss Kvinnor att veta hur mannen vill ha det. Jag vill oxå känna mig som en bra älskare och njuter lika mkt av mannens orgasm

träffade ju iaf en helt annan  och han gav mig det jag trodde var omöjligt första gången vi hade sex. han såg att jag var chockad så jag var ärlig efteråt och berättade om mina problem

En tid framöver var det bara i stort sett kyssar, beröring över hela kroppen vi höll på med.. jag hade fastnat på avslutet så därför skulle jag lära mig att börja från början.. med att njuta..bli berörd och beröra…

Där har #12 helt rätt.. hjärnan stoppar mkt… sex o tankar går inte ihop.

Och visst har det oxå hjälpt honom att få veta hur han ska göra och vad..  ett avslut är ff inte alltid heller ett måste för oss.. bara skönt att kunna vara tillsammans o  njuta av den känslan oxå.

men vikten av att lära känna varandra och våga pröva saker tillsammans. //

Bunn
2010-03-02 18:15
0

#16 Jag håller med dig om win-win situationen, men det är som en spärr i huvet på mig som gör att jag inte kan… jag vill, men vågar inte.
Det är som att min hjärna inte tillåter min kropp att njuta fullt ut.

Bergspuman
2010-03-02 19:28
0

#18 Den där spärren är nog nyckeln. Lyckas du lista ut vad den beror på, kan du nog också lista ut hur du ska ta dig förbi den.

Kan vara en tidigare negativt färgad upplevelse som spökar. Kan vara en förälders attityd. Kan vara komplex av någon sort. Kan vara mindervärdighetskänslor, dåligt självförtroende. Kan vara så mycket.

Om du verkligen vill lösa detta, så är mitt tips att börja bearbeta spärren, antingen på egen hand eller genom en terapeut.

Bunn
2010-03-02 19:35
0

#19 Du har så rätt.
Jag har funderat mycket och länge på detta, vad orsaken till spärren egentligen beror på och jag har inte kommit fram till något slutgilltigt svar.
Det beror nog både på tidigare erfarenheter, förälders attityd, komplex, mindervärdighetskänslor och dåligt självförtroende.

Bergspuman
2010-03-02 19:41
1

#20 Jag har ett ännu radikalare tips: Börja prenumerera på en erotisk tidskrift. Alltså inte porr, utan en erotisk tidskrift.

För där skrivs det om allt möjligt inom sex ju.

Och då får du nog en hum om vad du gillar bäst. Något man verkligen gillar, kan bli så starkt att det leder en förbi spärren.

Så gjorde jag iaf :-)

timo55
2010-03-05 13:58
1

Min erfarenhet av Kvinnor som har svårt att få orgasm är att hon behöver ett långt förspel, detta för att slappna av och fokusera på sexet. Minsta yttre störning gör att det knyter sig. Förspelet kan börja redan under dagen med sms och telefon samtal mellan parterna. Man bygger upp lusten och förstärker den ända fram till akten.

Det här är bra för sexlivet överhuvudtaget.

timo55
2010-03-05 14:16
1

Glömde en sak: mannen måste verkligen fokusera på kvinnan och hennes njutning. Jag lovar, det gör hans njutning ännu större. Jag tänker alltid i första hand på min kvinna och jag vet att jag njuter mest vid de tillfällen jag lyckat få henne till många orgasmer.

Bunn
2010-03-05 15:10
0

#23 Min man vill inget hellre än att hjälpa mig med detta, men det är svårt för oss båda när ingen av oss vet hur vi ska göra för att nå dit.

quinn
2010-03-07 16:51
1

köp spelet Kama sutra… mkt intressant…å fuska inte

står för att beröring är A o O i ett förhållande…det skapar spänningen.. o Kama sutra skapar verkligen spänning på mer än ett sätt.. tids nog lär man sig nog själv beröringens konster.. nu hade vi ju redan börjat innan men vi upptäckte nya sätt med hjälp av spelet som skapade magiska känslor.

ser med spänning fram emot nästa gång vi kan ägna oss åt det.. Tänk på att lägga ngr timmar

pernillaa
2010-03-08 09:54
1

Alltså jag och min kille har länge snackat om det här med kamasutra och kom oss nu äntligen för att köpa en film. Vi bäddade upp med täcken på en stor matta på golvet, tände ljus runtomkring och satte igång filmen. Vi gjorde det dom gjorde samtidigt som vi såg på filmen och…WOW…vi bara fann varandra på ett sätt jag aldrig upplevt förrut. Vi var båda väldigt "mätta" efteråt och jag kom utan problem. Vi höll på i 2 timmar och kunde lätt hållt på mycket längre.

Tänker nästan hela tiden på det, att jag vill göra det igen. För närheten, myset och för utmaninens skull. Inget snusk egentligen. Det var som att meditera tillsammans och faktiskt så minns jag mest våra kyssar, hur vi höll varandras händer och hud mot hud. Inte vad som hände i underlivet. Det liksom skötte sig självt.

Prova!

Bunn
2010-03-09 00:40
0

Tack för alla tips och goda råd många av er kommit med! :)
Bör kanske tillägga att jag har problem med mina leder, vilket gör att jag inte pallar med en "två timmars", tyvärr…

Det jag njuter mest av är, tyvärr, det som är jobbigast för kroppen. Dvs att jag orkar inte med de, för mig, skönaste ställningarna i mer än några minuter åt gången

quinn
2010-03-09 09:33
0

men du,,, har själv problem med utslitna leder i knän.. förskjuten kota i nacken pga arbetsskade.. andra rygg o nack smärtor.

just när jag spelade spelet kama sutra hade jag inte sovit på 2 nätter pga värk i ryggen o nacken.. eftersom man ägnar varje övning ngr minuter hinner man inte få ont..  jag hann inte iaf. nästan så att man ibland ville fortsätta o kände sig tvingad att avsluta.. samtidigt var man ju nyfiken på nästa grej…. så spelet kan ju passa dig oxå… kram

Bunn
2010-03-09 20:04
0

#28 Tack!

Vat du var man kan få tag i detta spel och vad det kostar?

Karmatarerskanise
2010-03-09 22:42
0

pernillaa; det där lät ju helt underbart :)

quinn
2010-03-10 00:13
0

# 29… köpte det i en sån där fyndaffär/fyndlagret( där man kan hitta mkt och billigt) och det kostade bara 98:  ser dock när jag söker på nätet att det kostar minst 100 till så jag hade nog tur när jag hittade det där jag gjorde..

Fanns fler andra spel som verkade intressanta Flört men man måste ju börja nånstans o tror att det blev rätt…

pernillaa
2010-03-10 08:04
0

Hera, det var verkligen helt underbart. Vi har inte gjort det igen än dock. Har haft sex två gånger efter det. men har inet emot att varva med lite hårdare vildare sex ibland. Det fyller sin funktion det också. =D

juliapettersson
2010-03-10 20:09
1

Man får ju tyvärr redan i grundskolan lära sig genom böckerna att killen får stånd, stoppar in penisen i tjejens slida och får utlösning. Klitoris nämns knappt, trots att det är en del av tjejens könsorgan och nästan alla behöver stimulera den för att få orgasm. Obestämd

När jag började ha sex kändes det nästan pinsamt att ta på mig själv under samlag, trots att det är lika naturligt som alla andra delar i sexet.

[Caroline92]
2010-05-27 15:33
0

Jag kan få orgasm under vanligt samlag, men det är lite svårt. Därför brukar jag oftast smeka mig själv sammtidigt, hur skönt som helst och min pojkvän älskar att jag gör det :D