Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 14404 ggr
hohoo
0

kan inte säga "jag älskar dig"

Hej!

Jag och min pojkvänn har ett problem. Vi uttrycker våra känslor på olika sätt. Jag är bekväm med och vill och kan säga "jag älskar dig". Han kan inte säga de orden till mig lika lätt. Han tycker att relatonen blir "svagare" om han skulle känna sig tvungen att säga de orden helatiden. Han har sagt att han älskar mig 1 gång och det var 1 vecka in i vårt förhållande (vi har varit ihop i 8 månader och har det hur bra som helst förutom detta). Men efter denna första gång har jag inte fått höra de tre orden som sätte rmitt hjärta i brand.

Men grejen är att jag veta att han älskar mig. Men ändå vill jag höra honom säga orden. När vi har pratat om detta säger han att han visar sina känslor på andra sätt. Tillexempel kramas han mkt och håller om mig mer istället. Rent fysiskt är han mer "på" än vad jag är på honom.

Men när vi pratat om det har det kommit fram att han aldrig hört sina föräldrar säga "jag älskar dig" till varandra. Medan jag har hört det helatiden av mina föräldrar och av par som jag känner. Det får mig att känna som att vi saknar ngt, att vårt förhållande inte är riktigt normalt när alla andra kan uttrycka de tre orden lätt, men inte vi kan det. Jag älskar honom och vill säga det till honom och jag vll att han ska kunna säga det till mig också.

Finns det ngn som känner igen sig, har samma problem och kan komma med lite tips/råd? Då skulle jag bli jätte tacksam :)

/hohoo

Fridaaaa
0

Min pojkvän sa inte det till mig förrän vi hade varit tsm i 1 månad för han ville vänta att säga det, när det kändes rätt för honom liksom. Men nu säger vi det varje dag till varandra och vi har varit tillsammans i snart 2 år och 11 månader :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Många har svårt för just de orden.

Varför inte fråga din pojkvän emellanåt "-Älskar du mig?" Då kanske det är lättare för honom att bara säga jaFlört

/Maria

Cindy
0

Min första pojkvän och jag sa "Jag älskar dig" precis hela tiden. Det vattnade ur betydelsen något enormt tillslut!

Min andra seriösa kille sa det sällan, och jag hade väldigt svårt att acceptera det. I princip sa han det "på beställning" när jag flippat ur och var osäker på vad han kände, eller när han faktiskt kände för att säga det. I efterhand känner jag att oj, vilken jobbig bitch jag var som krävde bekräftelse på det sättet…

Min nuvarande kille och jag säger de tre orden väldigt sällan - och detta med flit! Jag säger det när känslan verkligen sköljer över mig och jag verkligen behöver få orden sagda. Han likaså, även om han i början var jätterädd att jag inte skulle "palla med" i längden att han inte är typen som säger sånt i tid och otid. Jag vet att när han säger att han älskar mig så menar han det verkligen! Inte för att jag behöver höra det eller för att det blivit en hälsningsfras, och för oss är detta enormt mycket värt.

Visst kan du dressera din kille till att klämma ur sig det oftare, men min erfarenhet är att sådant bara tär på förhållandet. Det är du som måste bli tryggare i att han faktiskt älskar dig oavsett hur ofta du får höra honom säga det, tyvärr. Men visst, prata med honom och förklara att du skulle bli lycklig om han kunde lära sig att säga hur han känner lite oftare.

Vänliga hälsningar
Cindy

Maria
0

Min man och jag säger det massor av gånger per dag till varandra och jag tycker inte det känns "urvattnat" men man är så olikaObestämd

/Maria

Cindy
0

#3 För oss blev det verkligen urvattnat. Vi sa "jag älskar dig" istället för "hejdå", t.ex. Han sa det flera gånger om dagen mot slutet av förhållandet också, trots att hans känslor hade ändrats till vänskapliga. Han sa det dagen innan han gjorde slut, och inte av plikt utan av urvattnad vana.

Jo visst är alla olika! Själv njuter jag numera av ett "jag älskar dig" som om det var en mycket fin pralin, istället för att småäta lösgodis, om du förstår jämförelsen Flört

Vänliga hälsningar
Cindy

Karmatarerskanise
0

"Min pojkvän sa inte det till mig förrän vi hade varit tsm i 1 månad för han ville vänta att säga det"

En månad är inte lång tid att vänta. Det är ganska tidigt.

Fridaaaa
0

#6 Jag tycker kanske inte att det är tidigt! Alla tycker olika. Och jag är en sån person som behöver höra det varje dag helst för att må bra och det är inget fel med det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sarah
0

Mitt ex sa ngt bra en gång. Jag undrade varför han aldrig sa det efter att han sagt det första gången. Svaret bblev, men, jag har ju sagt det, då gäller det tills jag säger ngt annat :)

[Fiction]
0

#8 Det svaret gillade jag faktiskt!

hohoo
0

exakt det har min pojkvänn också sakt faktsitk. Att han redan sagt det en gång och då borde väll det räcka och gälla framåt tills han säger ngt annat.