Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 4488 ggr
Destany
0

När livet är jobbigt

Hur får ni kraften att resa er igen? Jag känner mig så otroligt tömd på energi och jag mår så jädra dåligt just nu… Så mycket jobbigt har hänt på kort tid så det har slagit undan mina fötter och jag hittar inte riktigt balansen för att komma upp igen… Jag brukar resa mig rätt fort men denna gången går det inte… Hur ska jag göra? Ska jag bryta ihop totalt eller ska jag ringa doktorn och få hjälp att kväva det???

Svamlar men jag vet inte alls vad jag ska göra jag vet bara att jag inte orkar mer… Jag kan inte ens gråta längre…

[RoxannaH]
0

Vore jag du, skulle jag leta efter någon som du litar på, som du vågar prata med. Berätta vad det är som får dig att känna som du gör. Och sen försöka komma på någon lösning tillsammans.

Ofta kan man också hitta hopp och stöd hos saker man tycker om att göra eller hålla på med. T.ex jag, mår jag dåligt får jag enormt med tröst att hålla på med hunden då djur är mitt liv. Djur har alltid varit stor tröst för mig. Har alltid haft något djur av något slag just för den sakens skull, att jag mår bra av det helt enkelt. Kan känna mig trygg, veta att jag har stöd om jag skulle falla.

Om det inte funkar, så måste du nog ta steget vidare och försöka ta kontakt med någon läkare eller psykolog eller något som du kan få hjälp av, ibland kan de vara det ända som funkar.

Om du känner att du vill, så kan du höra av dig till mig, jag lyssnar jättegärna, försöka hjälpa till så gått jag kan, har varit med om en hel del själv så jag vet hur jag har kommit upp ur det igen. Finns alltid om du vill höra av dig.

Annars önskar jag dig all lycka, och hoppas att det löser sig för dig.

Hälsningar Fia

viktoria91
0

jag känner igen mig, har hänt en hel del dne senaste tiden som varit skitjobbigt och kmr vara så oi flera månader till. men jag är sån att jag biter ihop och går igenom allt själv, ältar alla problem tills dem känns hanterbara.

[RoxannaH]
0

#2 Jag tror du skulle må mycket bättre av att prata med någon, som sagt jag lyssnar gärna.

viktoria91
0

#3 för mig hjälper det inte att prata, har alltid tagit mig igenom problem bäst på egen hand. det som inte dödar det härdar, ensam är stark och starkast överlever är väl något jag undermedvetet har levt efter hela livet.

Karmatarerskanise
0

#4 Jag håller inte med om att ensam är stark. Tvärt om.

Maria
0

#4 Jag håller med Hera. Det kanske är dags att omvärdera din livsfilosofi för att komma vidare.

/Maria

viktoria91
0

#5 och 6. som sagt för mig funkar detta och kmr fortsätta med det jag trivs med. jag har inget jag behöver komma vidare med.

Maria
0

#7 Jag tror att de flesta upplever att det är förlösande att prata men som sagt alla är olika…Obestämd

/Maria

viktoria91
0

#8 jo många tycker det men jag håller det hellre för mig själv.

Maria
0

#9 Fast i detta fallet när någon frågar hur man ska orka resa sig så blir det ju lite kluvet att säga att man ska hålla det för sig själv, att ensam är stark och att det som inte dödar härdarFörvånad

/Maria

viktoria91
0

#10 förstår inte var dte är kluvet. håller man det för sig själv så blir det ju ensam är stark.

Maria
0

#11 Jo jag förstår vad du menar och att det fungerar för dig men det kanske inte är så stor hjälp för någon som skriver för att be om råd, eftersom de allra flesta tycker att det gör gott att prata med andra.

Skriver man och ber om råd så vill man ju uppenbarligen prata med någon om sina problem och så får man rådet att hålla det för sig självObestämd. Det är det jag kallar kluvet.

#0 Jag hade också försökt att prata med någon som jag litar på och som orkar lyssna. Sedan så klarar man inte alltid av saker och ting själv utan du kanske rent av behöver någon professionell hjälp eller medicinering för att komma vidare.

Håller tummarna för dig.

/Maria

viktoria91
0

#12 kan vara bra att informera att ibland är dte bättre att komma över dte själv.

Karmatarerskanise
0

#13 Men så är det inte. Jag kan nästan lova att ingen mår bra av att stänga in allt i sig själv. Tror inte du gör det heller, utan det är bara det du är van vid.

Den dagen du får ut allt kommer du må mycket bättre.

viktoria91
0

#14 jag mår bra och inga fel på mig. vrf skulle jag då snacka med någon??

Karmatarerskanise
0

Okey, du kanske känner så, men det tillhör inte vanligheten. Därför anser jag inte att det är ett råd man bör ge, då det allt som oftast har motsatt effekt.

viktoria91
0

#16 man kan ge olika råd så får dne som vill prova sig fram, bättre dte än bara ge ett alternativ.

Karmatarerskanise
0

Sluter man sig i sig själv, så kan det gå riktigt fel. Så jag tycker inte man ska prova det.

Slutsnackat för mig. Ska bege mig hemmåt nu.

Ha en trevlig kväll! Glad

Maria
0

#17 Fast det du skriver om att ensam är stark, inte prata med någon och dödar det inte så härdar det är inget råd överhuvudtaget tycker jag.

Däremot är det så du lever, men det hör mer till undantaget.

/Maria

JenniferH
0

När jag mår dåligt, livet är jobbigt och jag bara känner för att sätta mig i ett hörn och gråta, så brukar jag prata med mina älskade syskon om det. Eller om jag inte känner för att prata om det så brukar det hjälpa att bara umgås med syskonen, för att komma bort ifrån allt som är jobbigt och komma på bättre tankar. Ut och gör andra saker, träffa människor och håll dig sysselsatt. Det brukar hjälpa mig.

Jag har själv inte mått så bra de senaste två åren men med människor runt omkring som man älskar och som älskar dig så klarar man sig igenom det.

Gerbilflicka
0

Jag ville bara säga att jag levde sådär lääänge… "ensam är stark" osv. Vad hade jag för behov av att "gnälla"? Att gråta ut och prata? Eller kanske av att skriva av mig? Inget behov alls - trodde jag.

Problemet är att känslor inte bara försvinner. Du kan trycka ner dina känslor och gå vidare, men för att huset inte ska rasa så måste du bygga en bra grund också… Att stänga in sina känslor är som att bygga ett korthus. TRO MIG att du får tillbaka det förr eller senare. Ingen kan hantera hur mycket skit som helst hur länge som helst!

Sen hur man vill hantera det är ju olika, men jag tror inte att någon mår bra av att bara sätta ett lock på känslorna.

viktoria91
0

#21 Jag sätter inte ett lock på mina känslor utan bearbetar dem själv.

[Hilo]
0

Jag brukar göra sånt jag tycker är kul.
Oftast hjälper det en massa att bara Lyssna på musik, eller gosa med djuren, eller andras djur..
Kattungar är för mig väldigt effektivt..

Men om vi ska vara lite mer seriösa så är musiken närmast.
Sen min pappa och mina vänner är mina klippor.
De hjälper massa när man får ventilera.

Sen ang. att bryta ihop.
Gör det, när man nått "rock bottom" finns ingen annan väg än upp.
Det känns Skitjobbigt till en början, men sen kommer ljuset och man kan le igen.
Att bearbeta är väldigt viktigt för mig, och oftast betyder det att ge för alla känslor och bli mosad mot marken för att sen blicka uppåt och ta hjälp av ovannämnda och sedan må bättre och bättre.

Banankaka320
0

Umgås med folk är alltid bäst, eller djur. Göra saker som man verkligen tycker om, påbörja något projekt. Gör något som tar tid och som du måste satsa och jobba med.

Destany
0

Hej tack för alla era svar =) jag mår lite bättre nu men fortfarande känns det jobbigt ibland.. men jag umgås mycket med mina vänner o mina djur o då mår jag bättre.. jag lyssnar även mycket på musik som gör mig glad..