p-plåster
Hej jag har hört talas om att man ikan använda p-plåster för att få mensen ordenklig alltså komma när den ska vara och inte sen ibland och tidig ibland jag vill inte gå runt och oroa mig:S är det sant hjälper det?
visste inte var jag skulle lägga den:)
De flesta p- medel gör ju så att man får regelbunden mens.
Jag har en p-ring och får mens en gång i månaden precis som jag ska.
P-plåster tycker jag är dåligt, då det inte sitter som det ska. Det kändes inte säkert för mig.
Du får testa och se hur din kropp reagerar.
Hejsan.
Jag hade P-Plåster i nästan 1 år.
Jag var inte alls nöjd med det.
Som Hera säger så satt dom inte bra (lossnade efter någon dag) och det kändes inte säkert. Jag fick även utslag utav dom också.
Min mens var inte regelbunden alls, trots att jag gjorde som det stod.
Så jag kan inte rekommendera P-plåster.
Jag äter numera P-piller, och dom fungerar bra för mig.
Men det är ju såklart olika från person till person.
:)
men grejjen är den att jag inte kan svälja:P
Det hade jag också jättesvårt för. Man får prova sig fram helt enkelt. :)
Det finns andre preventivmedel som man slipper svälja.
Det finns bland annat p-spruta och p-stav. Prata med din barnmorska om vad somär bäst för just dig.
Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela
Jag kör som #1 me P-ring har haft de i snart 2 år å har aldrig vart nöjdare.
mensen ä regelbunden och man behöver bara komma ihåg när den ska ut å en ny ska in..
De funkar toppen för mej iaf :)
P-pläster anser jag som ett jättebra p-medel! Har använt det ca 3 månader och är jättenöjd.
Mensen är väldigt regelbunden och det är ju jättebra om man är som mig och är glömsk, då man bara byter det en gång i veckan :)
#7 tack…vet du vad p-plåster kostar?
Jag betalade ca 300kr för 9 plåster när jag använde det. Hade inga problem med att det lossnade, först dag 5 eller 6 kunde det börja lossna i hörnet men inte mer än så. Beror väl lite på vart man sätter det, skinkan var svårare så jag hade det på sidan av bröstkorgen/revbenen.
Paulina
för mig är det jättebilligt för jag är ju ungdom, så ca en hundring för mig tror jag det är
ja jag är ju också ungdom…hundra spänn ca för hur många plåster?
9 stycken, alltså tre månader :)
Okkkej:D
dåvet jag vart kan man köpa det
?
#13 Apoteket efter att du fått ett recept av din barnmorska.
Paulina
gå till ungdomsmottagningen först