Förbannade Ex
Ibland önskade jag att det inte fanns ex, okey jag vet att det är omöjligt men jag har så svårt med min svartsjuka. Min sambos ex som han var tillsammasn med för 3 år sedan, 3 månader sen tog det slut och sen tre månader igen och sen slut. Hon vill träffa min sambo för att det var så länge sedan bla, bla men jag vill inte det.
Min sambo bryr sig inte så mycket om det att hon vill träffa honom, men jag önskade bara att hon kunde låta oss vara. Som tur är bor hon i Norrköping/Skövde och vi i Uppsala men endå.
Jag vill bara att hon ska ut ur hans liv och aldrig mer komma tillbaka, han gjorde ju slut med henne för att han ville inte dela livet med henne längre. Så ska hon vara kompis med honom etc.
Som ni märker är jag en riktigt svartsjuk person och är så rädd att hela tiden att han ska gå tillbaka till henne, fast att jag vet att han aldrig kmr att göra det.
Behövde skriva av mig en stund men vad ska jag göra för min gräsliga svartsjuka, det är väl endå inte otrohet att bara skriva på msn eller nått sms ibland?
jag känner igen men väldigt mycke i de du skriver.. bara de att de va ja som hade ett sådant förhållande förr (vi var tesammans 3 gånger typ 1 ½år sammanlagt och nu undrar jag mest hur jag kunde utsätta mej för detta.)..
men avslutade de för min nuvarande partners skull. jag har ingen kontakt men mitt ex just för att jag vet att min sambo inte vill de. en annan anledning är för att jag har inget behov av han. jag har de underbart som jag har de. när jag och min sambo bara vart tesammans nåra månader kunde jag sakna att ha ex:et som vän som han å ja hade innan vi blev tesammans första gången men sen tänker jag efter på hur bra jag har de nu å att jag aldrig vill reskera att förlora de.
Men min sambo har ju ex varav 2 av dom sagt att dom vill träffa han. och jag vet att en av dom vill ha han för de har hon sagt då vi har gemensamma vänner så träffades vi en gång innan de va offentligt me min sambo och de enda hon pratade om var honom..
jag kan själv känna att jag undrar om han pratat me nån av dom.. men han har sagt att han inte vill ha me dom att göra och jag försöker tänka på de.. men ibland kommer dom däör dåliga dagarna man funderar på varför han valt just mej.. men då bruka ja ta fram kort för når vi började träffas och tänker på allt han brukar säga för att trösta mej när jag är ledsen och då brukar de kännas bättre.
jag började med att sätta mej och berätta för min sambo hur jag kännde om att han pratade med ex:en jag sa att jag blev osäker å precis hur jag kände och tänkte.. de tycker jag att du med borde göra
Okey, det är inte så lätt. Min sambo har 4 ex men har kontakt med bara en. Eller jag antar att det är mest hon som försöker hålla kontakten med honom. Det känns bara så drygt man vill att dom ska lämna en ifred och ha sitt eget liv.
Hon & jag hade neutralkontakt ett tag men det var nu som det gick utför när jag förklarade för henne att jag tyckte det var jobbigt att hon sms med honom etc. Sen samma kväll hade sambon fått ett mail, från henne, där hon skrev att hon skiter fullständigt i vad jag tycket och att hon ville ringa. Hon förstår inte vad respekt är och jag har försökt att tala med min sambo men det går inte så bra.
Jag tror att han vill ha kontakt med henne rent av nyfiken het, av samma anledning som jag hade kontakt med mitt ex. Saken är den bara att min Sambo bryr sig inte så mycket om mitt ex som jag gör av hans.
joo man vill ju gärna inte att ex:en överhöve taget ska blanda sig in i sitt liv.
Vad säger din sambo om att du inte tycker om att han kontakt me henne? lyssnar han inte på dej? eller har han ingen respekt för hur du tycker tänker å känner?
visst kan de mycke möjligt va så att de ä av nyfikenhet de kan ju alla bli nån gång.. men behöver han ha "ständig" kontakt med henne bara för de?
Jag tycker du ska sätta dej å skriva ner hur du tycker och tänker om de, du behöver inte visa de för nån men skriv ner precis allt. läs sen igenom de å försök sedan än en gång att ta ett "ordentligt" snack me sambon å förklara.
Han vill inte diskutera det, så jäkla svår människa att disskuetar sånna saker med.
i vissa fall måste man tyvärr ta upp diskutionen även om han inte vill. de gäller bara att stå på..
för ja ja tycker de verjkar som så mår du lite dåligt över att de ä så (?) och de ska man absolut inte behöva. är man tesammans så behöver man kunna ta alla diskutioner även om de tar emot iblan…
Egentligen är väl jag lika kålsupare jag, för jag hade också kontakt med mitt ex via msn och sen i våras började vi sms av någon anledning. Men sen nu i somras la jag ner kontakten med mitt ex eftersom att vi tjafsar nästan jämt när vi snackar så tyckte det var lika bra att lägga ner, dessutom träffade jag honom i våras bara för att han ville reda ut vårat förra förhållande, varför det tog slut. Jag sa till min sambo att jag hade stött på han på stan och att vi sen hade börjat prata men senare berättade jag att vi bestämt träff och att han ville reda ut etc. Så egentligen förstår jag väl varför han inte vill disskutera det där med att jag inte vill att han ska ha kontakt med sitt ex.
Men för honom störde det sig inte lika mycket när det gäller mitt ex som jag störde mig på honoms.
Jag skulle nog bli misstänksam om ett ex plötsligt hörde av sig igen och ville ha kontakt.
En helt annan sak är det ju om ett ex har förblivit en god vän sedan separationen och det hela tiden har förekommit viss kontakt.
Men jag skulle även bli misstänksam om det var kontakt OFTA.
Jag är god vän med min exman och vi hörs av rätt så regelbundet, men det är på platonisk basis och i princip bara via mail eller sms eller kanske lite chatt då och då. Så har det varit sedan skilsmässan. Vi träffas kanske bara 1 gång i halvåret eller så. Jag har förklarat för min särbo exakt hur min kontakt med exet ser ut, och klargjort att han inte på det minsta sätt är ett hot mot min och särbons relation.
Som tur är, är min särbo inte den kontrollerande och misstänksamma typen.
Dom har haft kontakt regelbundet, via msn och sms men sms har det varit sällan. Min Sambo har sagt 1000 gånger att det är bara mig han älskar, att varför skulle han sitta med mig här idag om han inte ville det.
Men det är henne jag stör mig så mycket på, jag vill bara att hon lämnar oss ifred och försvinna ur hans liv. Fast, de är väl omöjligt.