Min bror
Jag blir sa arg pa min bror.. Han bor fortfarande hemma, och jag tycker allvarligt synd om mina foraldrar som maste sta ut med honom. Han gor ingenting for att hjalpa till, han har inga ambitioner och han ar sa otacksam. Vet att mina foraldrar inte har speciellt mycket pengar osv, och anda sa kan han inte ens vara tacksam for maten de ger honom! Alltid ar nagot fel, och istallet for att ata, sa aker han ivag och koper egen mat - efter att de lagat/kopt mat at honom redan. Allt gar till spillo, och ingenting kan han bidra med for sin lon. Han anser att mamma och pappa ska kopa lagenhet at honom om han ska flytta, trots att han redan fatt hjalp med pengar till att kopa en egen bil sa att han kan ta sig till jobbet (som slutar om en vecka, och ingen ambition till att hitta nagot nytt har han heller..). Han kan inte ens lyfta pa arslet och svara i telefon trots att vi alla tre ar utomhus - sa vi maste springa in varje gang det ringer trots att han sitter brevid telefonfan. Blev sa arg pa honom att jag skallde ut honom nyss, men ingenting verkar ga in!
Han har antagligen lag sjalvkansla, det verkar vara nagot av en "familjesjukdom", och han havdar sig genom att vara stoddig, omogen, otacksam och allmant dryg. Men ingenting verkar hjalpa pa honom. Vi har forsokt peppa honom till att han KAN gora saker, vi har forsokt ignorera hans lathet/oforetagsamhet, vi har forsokt fa honom att forsta att han hans beteende ar egoistiskt, men ingenting gar in.
Mamma gor allt hon kan for att fa honom att ta sig i kragen och gora nagot med sitt liv, for just nu sa sabboterar han mammas och pappas forhallande. Pappa har fatt nog och det sliter sa klart pa hela familjen. Han ar alltid arg och grinig och stressad, och deras forhallande blir mer och mer anstrangt.. De skulle verkligen behova lite egentid och bara fa agna sig at varandra, istallet sitter de fast med en stor barnunge och energitjuv pa halsen. Och jag ar sa arg och trott pa honom att jag inte ens orkar vara trevlig langre. Undviker honom i allra storsta man nar jag ar hemma pa besok.
Hur fan far man honom att ta sig i kragen? De kan ju inte garna kasta ut honom bara..
// Amanda
hur gammal är han?
kan dom inte sluta laga maten till han sluta tvätta hans grejer å sånt som han borde kunna fixa själv?
nån gång måste han ju ta tag i sitt liv..
Kasta ut honom. Är nitt råd.
Hade en syster som var precis likadan.

Min ena bror lider av exakt samma sak. Är riktigt sur på honom o trött på att gå o bära på hans skulder.
Han misskötte sitt jobb o fick sparken, jag lät han bo hos mig. Peppade honom att ta ett nytt jobb. Som tack för det fick jag skulder =(
Han jobbade kvar ett par år o sedan misskötte han jobbet igen o fick sparken, ungefär samtidigt gör hans tjej slut (de flyttade ihop efter nån månad så det var ju skrivet!) Nu bor han hemma hos mamma! Och han bara drar fötterna efter sig, skaffar inget jobb, anstränger sig inte att ta kontakt med sin a-kassa i norge så han får sina pengar. Eller söker hjälp på annat sätt. Nu skall mamma snart flytta o hon har gjort klart att han inte är välkommen att flytta med. Tror ni att han lyft ett finger för att hitta ett nytt boende? Nej! Mamma som har skit kasst med pengar får betala allt för honom o dessutom så både röker o snusar han.
Fruktansvärt illa av honom att göra på detta viset. Om han bara tog tummen ur nån gång! Blir galen!
Kan ni gissa hur gammal han är???
36år!!!!!
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#3. Nu blev jag nyfiken, han röker och snusar, vem betalar det?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Hej Musiken!
Varför skulle dom inte kunna kasta ut honom, eller kräva honom på en del av hans lön om han jobbar? Är det bara för att man inte gör så mot sin son? Och varför skulle man inte kunna göra så mot sin son? Sonen beter ju sig illa mot sina föräldrar, fast att dom är sonens föräldrar.
Kalendula
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Klart man ska betala för sig, så fort jag hade inkomst men bodde hemma så betalade jag 1500 även om det kanske inte är så mycket men det är alltid ett tillskott till föräldrarnas ekonomi.

Mamma! betalar hans dåliga vanor men han åker ut snart som sagt!
S*Luddhuvet´z
Ja då kan hon ju definitivt säga nej om det är såna dåliga vanor som att röka och snusa. Hade aldrig betalat mitt barns beroende.

Nej det är riktigt dåligt av honom o låta henne göra detta. Han får pengar bara han tjötar lite på sin norska a-kassa. Så detta är helt befängt. Har sagt till henne o inte betala med o hon mår verkligen inte bra utav att behöva försörja honom och betala alla hans utgifter.
S*Luddhuvet´z
En riktig snyltare. Men jag haller inte med om att det ligger en dalig sjalvkansla i botten, nodvandigtvis. Later snarare tvartom - som narcissism kombinerat med en stor dos lattja. Men foraldrarna maste saga ifran - tough love ar det enda som funkar.
Musiken; det enda som fungerar är om dina föräldrar slutar gör saker för honom. Eller att dom kastar ut honom.
Han har ju läsrt sig att han kan utnyttja dom, det lär han fortsätta med så länge dom tillåter det.