mobilförbud
Va me kompis på cafe. Hans chik snacka i telefon å sms:a hela tiden. De e inge fel på kompis. Se bra ut snäl å kul så de va inte han. Hon dissa alla tre me sitt jidder. Borde va förbjudet me mobil på såna ställen. Som rökförbud. Hon sabba för alla. Brydde sej inte ens om sin kompis. Ser de hända hela tiden. Chiks snacka mobil istället för å umgås. E de beroende eller nått?

Eller så hon andra planer för resten av dagen med andra personer och dem pratade och planerade om det. Eller så var hon kanske inte intresserade av vad ni sa.

Hur kunde hon veta va vi sa då hon hela tiden snacka me andra. De e ju då man träffas man får chans å lära känna varan. Nä de e dåli stil å snacka i mobil då man ska träffa andra. Då kan man lika gärna låta bli å komma. Rött kort!

Eftersom hon vet vad ni sa så kan hon inte varit helt upptagen med son mobil. Jag och mina vänner brukar smsa till andra när vi är med varandra men vi snackar och umgås ändå.

Hur vet du va att hon vet va vi sa? Hon hade ingen koll alls. Annat än på sitt. Hon sänkte hela grejen med sin stil. Om nån ville berätta nått satt hon å snacka med andra i mobilen. Va kallar du de? Aldri mer en sån rova. Useless Nä chik, mobilberoende e den nya drogen
Liston, visst är det dålig stil att sitta med mobilen om man är och fikar med vänner. Så viktig är man inte att man behöver sitta med mobilen 24/7.
Men kanske är hon inte en så bra vän om hon bryr sig mer om mobilen.

Förut sa man "Jag tänker alltså finns jag" sen sa man "Jag ha relationer därför finns jag". Nu e de "Ja har fått ett sms då finns jag".
(ironi)

#2 Du sa det själv.
#7 Nu tror jag du snurrar till det helt.

Ja glömde skriva ironi på #6 nu har ja lagt till de. 
Va ja mena e att de verkar som att en del behöver sms för å fatta att de finns. Å de skriver och skriver å skickar å skickar medan livet å levande personer finns framför ögonen på dem.
Tror ingen gillar å träffa nån som bara jiddrar o smsa me andra i mobil. De e så dissat de kan bli.
Tänk Viktoria91, romantic love. Så sitter den andra jiddrar men sin kompis istället för e me dej. Mysit va

#9 Du skriver väldigt dåligt så det är svårt att förstå. När jag och mina kompisar träffas så pratar man kanske 2 och 2 ibland så jag ser ingen skillnad på att en pratar i mobil eller smsar några minuter när dem andra pratar. Dessutom är jag inte "romantic love" med mina kompisar.
Jag tycker att det är respektlöst att sitta och hålla på med sin mobil när man umgås med andra. Jag tolkar det som "det som pågår i min mobil är viktigare än dig/er".

#10 "eller smsar några minuter när dem andra pratar." ? "dem andra" ?
#9 Du fatta inte va jag mena heller. Du e så mycke bara i dej. Försök och titta från andras håll.
Tar det en gång till. Om du e me en som du gillar mycke och vill pula me. Så sitter den du gillar o jiddra i mobil me andra hela tiden. E de ok me dej?

#12 Eftersom du frågar vad man själv tycker utgår man ju självklart från sig. Det beror på, är dte något viktigt som har hänt så är det ok ex att jag är med en kompis och hennes hund har rymt och dem ska leta efter den är det helt ok. Är man med flera kompisar är dte mer ok om en pratar i mobil om något viktigt då man har andra där. Du skrev att ni var flera personer alltså dem andra.

#13. I min värld spelar de ingen roll om man e 2 eller 4. man e tillsammans å den som väljer mobil e utanför. Så e de bara. Å de på ren franska ett jävla sätt å låta mobil förstöra umgänge.
Om de e ett akutläge e en annan sak. Då talar man om de för de andra.
(Ja ja skriver uselt (dyslexi)men du använder fel form.
De heter inte "dem andra". möjligen dom andra eller de andra.)

Igår va vi på pizzeria ja o min chik. Breve satt en tant och gubbe. Hon jiddra hela tiden i mobilen å berätta om urinprov och test så alla hörde. i 40 min sa han inget. Hon snacka i mobil me hela släkten om sina urinprov. Inte fan vill ja höra sånt då jag käka pasta. Så de e inte ba småchiks som sakna mobilhyfs.

#15, sådanna personer kallas telefonblottare av en anledning 

#16 Ännu större anledning att reglera mobilen. Missförstå inte ja tycker mobilen e en fantastsik uppfinning. Men de va bilen också å den får man inte köra hur som helst.
Så vi behöver regelr som för rökning å trafik. Både oskrivna å skrivna. De e de ja mena. Sen måste man vara strängare me att regler följs.
De e redan så att man ska stänga av mobil på bio. Men inte fan gör småchiks de. Nä de smsar o stör. Unga måste fostras i mobilvett. Ja vuxna oxå 
I många länder får man inte köra bil o mobila. Sunt förnuft säjer att de e trafikfarlit.
Ja har set unga smsa då de cykla bland bilar!
Borde finnas lag att mobil beslagtas vid alvarlit missbruk. då skulle de hända nått.