Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 4243 ggr
bengta-t
0

Ökad sexlust....

Min man har varit otrogen med andra män

Den här tråden har jag även lagt under "otrohet". Längst ner på denna tråd har jag lagt in ytterligaren en frågeställning….

Nu har det gått 5 månader sedan jag avslöjade min man. Efter dryga tio års äktenskap, två barn, hus och hem….

Han har haft minst tre olika män under några års tid. Alltså, för sig själv (och nu för mej) erkänt att han är Bi.

De har träffats och haft sms-kontakter. -Att jag kom på honom var just att jag kollade hans telefon. Sen måste jag ju erkänna (när man tittar i backspegeln) har jag nog haft magkänslan, att något inte stämde.

Under många års tid har han dessutom suttit uppe nattetid vid datorn. Och visst skulle jag kanske ha misstänkt att det var sexsidor och -chattar. Men man är ju blåögd….

Det har varit många sömnlösa nätter, många diskussioner med min man, ett besök på familjerådgivning… osv…

Varför skriver jag då? Måste få ur mej en massa känslor…. Vill ju fortsätta leva tillsammans med min man och familj. Men det är alla lögner och svek.

För att kunna förlåta och gå vidare så har jag givetvis satt upp en "krav-lista".

Inga fler kontakter med dessa män (oavsett om det är sms eller "in reallity")

Inga fler nätter framför datorn med att chatta och se p-rullar.

Trots att jag gjort detta väldigt klart för honom, så har det varit flera återfall (dock har han inte träffat någon utav dom efter avslöjandet) med sms och chatt.

Det är som sagt massor av känslor… Även om jag älskar min man, så måste jag väl kunna kräva att han även respekterar mig och mina känslor?

Att han slutar med sitt "sexmissbruk"? Eller är det omöjligt för honom att täcka över sin bisexualitet och leva helt hetro?

Det märkliga är att min sexlust (till min man), under sommaren har varit större än på länge. En märklig reaktion, kan man tycka. Och för mej helt oförklarlig. Borde det inte vara tvärtom???

Om någon har erfarenhet utav detta eller bara synpunkter… Låt mej få läsa vad ni tycker.

Lev väl!

Musiken
0

Ang. hela situationen sa har jag ingenting vettigt alls att komma med.. Forstar att det kanns fruktansvart!

Ang. sexlusten sa har jag tva teorier dock!

1. Du ar radd for att mista din man - och det har vackt lite djuriska instinkter i dig. Kanske hoppas du omedvetet pa att "vinna tillbaka honom pa din sida", och att du darfor kanske inte hammar din sexlust lika mycket utan istallet ger fullt utlopp for den? Det ar ju latt att man skuffar undan den lite om man ar trott eller stressad t.ex. Sen sa ar det ju sa att ju mer sex man har, desto mer vill man sedan fortsatta ha :)

2. Kanske kanns det lite sexigt (bakom sveket) att tanka pa din man med andra man? Jag kanner att jag inte pa nagot som helst vis vill vara i den situationen du befinner dig i, men samtidigt sa skulle jag nog tycka att tanken pa min partner med en annan man ar ratt spannande (sa lange den stannar som en liten hemlig fantasi och inte blir av i verkligheten).

bengta-t
0

Tack Amanda!

Ja, kanske är det så "ologiskt" att kroppen reagerar på ett annat sätt än vad hjärnan anser att den borde.

Men visst känner jag mej ibland lite kluven både före, under och efter akten…

Sen får jag väl vända på det och tänka som så - att det är ju tur att jag har så starka känslor för honom, att vi kan ha sex trots allt vi har gått igenom. Vi har ju bestämt oss för att försöka jobba vidare tillsammans - och då är det ju absolut ingen nackdel att det funkar "mellan lakanen"

Lev väl!