Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 5930 ggr
Tislan
2010-08-24 15:04
0

Älskar dig för ofta?

Läste en tråd här nyss om en som aldrig för höra "Jag älskar dig"

Men om vi tar det tvärtemot, om man får höra "Jag älskar dig" ofta? Kan man någonsing tjata ut den meningen, har ni haft ett förhållande där ni tycker att det blivit ett så pass uttjatat mening att det till slut inte betyder någonting?

Jag och min sambo säger det minst 3ggr per dag, av någon anledning började han och jag hakade på, att man ropar från köket till vardags rummet, - Älskling, jag älskar dig!

Nej, jag kan inte säga för min del att vi tjatat ut det, trots att vi har sagt det varenda dag minst 3ggr i snart 3 år.

Men vad tycker ni, jag vill höra eran åsikt.

Aviendha
2010-08-24 15:07
0

Killen avslutar alltid med ett "love you" när vi pratar i telefonen, vilket vi gör några gånger om dagen eftersom vi är särbos, och då svarar jag ju "mig dig med" eller liknande. Där har det mer blivit en kärleksfull slutkläm.

Samtidigt så betyder frasen "jag älskar dig" likas mycket nu som den gjorde för 5 år sedan.

monica84
2010-08-24 17:09
0

ja frasen kan bli för uttjatad ibland… men man kan ju liva till den lite med att kanske skriva små lappar till varandra vilket höjer spänningen eller små sms när man e på jobbet vilket gör att man längtar mer o vill höra de oftare kanske… i ett sms blir de aldrig uttjatat på samma vis…

Jag o min man håller alltid på att skriva små gulliga lappar o sms till varandra o de funkar vår metod…

Karmatarerskanise
2010-08-24 18:28
0

om man verkligen älskar personen tror jag inte det kan bli för uttjatat.

Däremot om man är i ett förhållande som inte är bra, så kan det kännas jobbigt.

Maria
2010-08-24 21:06
0

Jag och min man har varit tillsammans i 30 år och säger "jag älskar dig" så ofta det går.Flört

I telefonen, när han släpper av mig vid jobbet, helt spontant, när vi lägger oss, osv.

Jag tycker det är lika gott att höra det varje gångGlad

/Maria

CelsiusT
2010-08-25 12:30
0

Jag var i ett förhållande en gång där frasen blev innehållslös eller uttjatad. Killen var nog lite mer eld och lågor i mig än jag kanske var i honom. Han var väldigt bra på att hela tiden visa att han älskade mig och tala om det för mig genom att säga 'älskling' och 'jag älskar dig'. För mig blev det för mkt, jag kände inte för att säga det så mkt tillbaka och han blev nästan arg på mig för det. Han hade svårt att förstå att jag inte ville säga det så mkt. Men jag kände på något sätt ockå att det blev ju inte speciellt att få höra och/eller säga när man hörde det hela tiden.

Medarbetare på westernridning.ifokus

LaSadie
2010-08-26 03:50
0

Med min förre pojkvän så sa vi det ofta och han ansåg att det blev uttjatat att han tyckte att vi kunde sluta med det. Vilket vi gjorde och det har hängt i sig fram tills nu att jag har svårt att säga det. Eller inte svårt att säga det på så sätt, jag säger det gärna till min sambo men vill inte riskera att det blir uttjatat och att det tappar betydelse. Vi säger mer "love you" och "älskling" till varandra och "älskar dig" inte lika ofta.

[Puppan]
2010-08-26 11:39
0

Jag tycker absolut inte att den meningen "jag älskar dig" kan bli för utjatat. Vi säger det ofta, kan vara flera gånger per dag och vi har varit tillsammans i flera år.

CelsiusT
2010-08-26 14:52
0

Jag känner att "jag älskar dig" är en mening som för mig betyder väldigt mkt. När man träffar en kille som har väldigt lätt att säga det och gör det redan tidigt i förhållandet och väldigt ofta så känns det som om han tar för lätt på orden, inte rikgit menar att han verkligen älskar. För mig krävs det ganska mkt för att öht kunna säga det till en kille, men när man väl har sagt det så är det enklare att säga igen, men ingenting som jag känner att man går runt och säger hela tiden. Uppskattning kan man visa på annat sätt enligt mig.

Medarbetare på westernridning.ifokus

LinnB
2010-08-27 23:57
0

Vi säger det ofta, åtminstone en gång per dag, och vi har varit tillsammans i två och ett halvt år. När han väl är hemma (han gör lumpen) så blir det ibland flera gånger per dag.
De orden blir inte uttjatade för mig.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Tislan
2010-08-29 23:16
0

9# Men lumpen finns ju inte längre, eller gör han utlandstjänst? :)

Karmatarerskanise
2010-08-30 17:18
0

Tislan; klart lumpen finns. De som var inne är fortfarande där.

Tislan
2010-08-30 18:32
0

#11 Okey, hm min sambo ( som har varit med i försvaret 5 år) sa att lumpen tog slut nu i sommras, men skit samma, vad gör det om 100 år ^^

Fridaaaa
2010-09-01 13:22
0

Vi säger det varje dag till varandra :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

asvensso
2010-09-01 16:41
0

OK, men om man sager jag alskar dig flera ganger om dagen till vardags, vad sager man da vid riktigt speciella tillfallen eller nar nagot speciellt hant? Nyfiken.

Fridaaaa
2010-09-01 23:04
0

Jag tycker att det är lika speciellt alla gånger :D men det är kanske individuellt?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
2010-09-02 17:20
0

#14 Man kan ju visa och säga det på många olika sätt :)

LinnB
2010-09-02 19:22
0

#10 Han ryckte in i januari, så grundutbildningen är han ju färdig med sedan länge. Han jobbar i vakten där uppe nu, men skrev lumpen av bara farten. Han är kvar där uppe hur som helst. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Tislan
2010-09-02 22:14
0

17, Okey ^^

rebelme
2010-09-02 23:55
0

vi säga att vi älskar varran om vi ska åka i från varran lr när vi pratar på telefon lr bara spontant när vi verkligen känner för att uttrycka oss. Jag tycker bara de ä härligt när han säger de till mig eftersom jag vet att han menar de..

Men som hera sa.. ä de inget bra förhållande så kanske de inte passar ska man säga de ska man verkligen mena de..

När jag sa de te han första gången så hade ja gått å hållt de innom mig i flera veckor bara för att ja ville vara säker på att de verkligen va så.. å sen dess har de inte gått en da utan att vi sagt de te varran.. å de gillar iaf jag Skrattande

Bunn
2010-09-03 14:51
0

Sägs det fån djupet av ens hjärta och man verkligen menar det man säger så tror jag man kan säga det hur många gånger som helst, men har man problem av något slag i relationen/förhållandet och säger "jag älskar dig" för att "lappa ihop" förhållandet så blir det snabbt för mycket.

asvensso
2010-09-04 11:44
0

Jamen om det ar nagot riktigt speciellt som hant t ex en olycka eller att man precis gift sig. Vad sager man da? Samma Jag alskar Dig som man sager tre ganger om dagen annars eller vad klammer man i med da? Jag ar arligt nyfiken for jag har manga ganger kant att jag vill att jag verkligen ska kanna starkt nar jag sager det. Till vardags blir det alskling och andra omhetsord.

Jag har nog blivit lite allergisk mot frasen efter att ha hort den upprepas om och om igen mellan par som sedan strukar, bedrar varanra och sedan blir tok-kara i nasta partner. Och sa har vi alla dessa amerikanske serier dar barnen sager I love you Daddy pa lillgammalt satt stup i kvarten.

[Wera]
2010-09-05 21:31
0

Jag säger "Jag älskar dig" till min pojkvän bara ibland, inte varje dag. Räcker också med något sms där det står "Jag älskar dig". Spec. när vi inte ses.

Men min kompis och hennes kille säger jag älskar dig jätte ofta! Det är dock ett väldigt seriöst förhållande och dom bor ihop osv. Varje gång i telefonen "aa hejdå puss älskar dig, aa puss älskar dig, puss" *lägger på*