Större kondomer
Skriver åt en vän som söker.
Hon och hennes nya kille har problem.
Han är för stor för de "vanliga" kondomerna.
Typ Profil och dem..
Han får knappt på dem, och ingen av dem känner något när de har sex. För att inte tala om att de spricker 75% av gångerna..
Och när det är över får han kämpa för att få av sig den..
Vilka märken är för de lite mer "välutrustade" killarna..?
Har dålig koll på kondomer då jag nästan aldrig använt dem..
Tacksam för svar! 
Har han svårt att få av dom efteråt? Det lät konstigt.. har varit med om att dom är för små så att dom lätt spricker och varit trånga att sätta på, men efteråt har jag aldrig varit med om att det blir problem. Vilka som är större är en bra fråga, ingen aning..
Medarbetare på westernridning.ifokus
Fick ingen närmare beskrivning faktiskt, mer än att de lätt klämde med förhuden när han skulle dra av dem..
Rullar man av dem spiller man ju allt däri..
Det ska finnas. Grande tror jag de heter från RFSU, Okeido hette de förut men jag har för mig att de bytt namn.
Det finns ju en uppsjö med olika märken och modeller at välja mellan så det är väl till att testa lite olika och utvärdera helt enkelt. http://lmgtfy.com/?q=stora+kondomer
Paulina
#3 Ah, tack.. Ska genast tipsa om Grande, och visa länken för min vännina.

Grande såg jag i kassan på Ica häromdan :)
#5 Lätt att få tag på då 
Tycker det är konstigt om han är sååå stor.
Ja, det finns olika storlekar på kondomer men såg på ett TV program där de undersökte just detta med större killar och kondomer.
Svaret blev: Oavsett storlek på kille (grovlek) så kan han ha vilken kondom som helst.
En vanlig kondom (profil tex) rymmer 5-7liter tror jag det var.
Med andra ord, den kan bli enorm!
Tänk då en större.
Tror mer det handlar om att den är torr när den sätts på, är kondomen torr och kall så spricker den mycket lättare.
Är den varm så är glidmedlet också glidit så att säga, då ska den lätt gå på. Glidmedlet försvinner om det är kall.
Tänk fysik (eller om de va kemi?) när det är kallt så drar molekylerna ihop sig = Stumt och hårt.
När det är varmt så blir molekylerna rörliga = Större & rörligare.
Är det större och rörligare så spricker de desstuom inte lika lätt, men är det däremot stummare, (blir mindre då också eftersom det dras ihop) och hårdare så går det även lättare sönder.
Så det känns lite som att ni hanterar kondomen fel.
Sätter ni på den åt rätt håll?
Är den kall/varm?
Pillar ni för mycket på den så glidmedlet försvinner?
En tanke då ingen av er känner någonting som du skrev,
en kondom ska gå att töja ut ganska duktigt då de rymmer en hel del (har personligen sett en kondom töjas ut över 50cm så 15-20cm lång penis som är ingen big deal så att säga) så känns det lite som att ni sätter på den för tajt?
Ingen aning men det är mina tankar =)
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Jag såg ett anant program att grovleken spelade roll, är omkretsen äver 14 cm tror jag dte var ("roten" då") så skulle killen ha större kondomer.
#7 Jo, en kondom rymmer liter med vatten, men det blir ju ett stort tryck där inne med för att få den att expandera på det sättet. Tänk dig att du har ett gummiband som du sätter om handleden. Det kan vara obekvämt och göra ont även fast det går att töja ut det till tredubbel storlek minst. Samma princip med kondomer.
Paulina
Tro mig, det känns stor skillnad mellan profil och grande i hur bekvämt den sitter. Och ja, en kondom rymmer mycket vatten men då samlas all vätska vid lägsta punkten, kolla hur bred den då är längst upp och jämnför tjockleken :)
Tack för alla tips. Har visat tråden för min vännina.
De ska ut på kondomshopping idag, haha.
#11 Ska tipsa om den också.. Tack!
**
#7** Inte jag.. använder inte kondom.. Det är en vän till mig..
De sätter på den rätt, och han har alltid haft problem, och bara bitit ihop, men det börjar kännas löjligt när han närmar sig 25 års ålder..
De sätter på den rätt, och har extra glidmedel..
Den är för tight.. #9 förklarar bra..
Tillägg i svaret till #7
15-20 lång är inte riktigt hans mått.
Han är större än så, och det är grovleken som är "problemet" i det här fallet.. Men tack för dina tankar, förstår hur du tänker. 
Jovisst spelar storleken roll när man ska välja kådisar.
Spelar ingen roll hur mycket vätska de rymmer.
Är man riktigt grov så ska man ha större kådisar.
Bra tips här inne :)
#14 Javisst. Har en rätt grov partner, som har samma problem som min vänninas karl.. Men vi använder inte kondom.. Men han har haft samma problem..
Annars hade det ju inte funnits olika storlekar från början… 
Hon få skaffa preventinmedel helt enkelt
.
Kondomen tar bort väldigt mycket av den sköna känslan och det kan bli en hejdrundrande känsla för båda om det är utan kondom =).
Om hon är orolig för biverkningar och hormoner så finns hormonfria p-medel =). De har jag för mig ha inga eller mindre biverkningar.
Haha, kanske lite fel att jämföra påd et sättet jag gjorde =P.
Men tanken var egentligen att en kondom ska kunna töjjas och så, men tänkte inte riktigt fullt ut där märkte jag nu =P
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
#16 Håller med dig.. kondomer är djävulens påfund ;)
#17 Tja, jag skulle ju snarare säga att det är HIV som är djävulens påfund eftersom det är dödligt och skitsvårt att fixa botemedel till eftersom det muterar så ofta som det gör och själva angreppssättet är bara extremt listigt egentligen.

Paulina
#17 Man får hålla sig undan sådant och hålla koll på sin partner. Simple simple! 

#19 Så lätt är dte nog inte, finns dme som ljuger och säger att dem inte är smittade fast dem är det.
#20 Inte om man är med på testet och får ta del av provsvaren..
Men nu handlar inte tråden om HIV, utan om kondomstorlekar.. 

#21 Dem flesta är ju inte med på testen utan litar på den man ligger med=P
#22 Fel tråd 
_
(Då är det väl ens eget ansvar att åka med partnern till kliniken och vara med genom prosessen.. Simple simple)_
#8 Visst var det "Sex education"? - Längden spelar ingen roll utan grovheten i omkrets.

#24 japp!=)