Barnsligt?
Jag och R är ihop igen efter 6 månaders singelliv, och vi är mer kära är någonsin och allt är toppen!
Förutom en sak på människofronten.
Varning för lång text!
Jag och R var ihop 1½år och 1år av den tiden så gick jag första ring på gymnasiet medans R gick IV pga engelskan.
Under denna tid så fick jag såklart nya vänner.
Varav en kille som vi kallar för A.
A började tidigt att ragga på mig och jag har undvikit honom väldigt mycket och vi har bråkat, han har till och med skickat in mig på akuten med sprucken knäskål just pga att han promt skulle ha ner mig i sitt knä en gång jag gick förbi honom, det slutade med att jag fick panik och skulle promt därifrån och han tappade taget om mina höfter och jag flög in i ett hörn på en bänk och fick åka ambulans.
Jag berättade allt A gjort för R och jag undvek A mer och mer, sen slutade A ragga på mig efter att jag bett R att komma till skolan och visa att jag faktiskt har kille, trots att både jag och mina kompisar, varav 2 gemensamma kompisar med A, påpekat detta.
R ser väldigt farlig ut för de som inte känner honom då han har väldigt gangsterlikt ansikte och detta skrämde såklart A riktigt ordentligt så han slutade med allt vad ragg heter.
Efter en tid så började jag och A prata igen och då min och A´s gemensamma killkompis strypt mig så stöttade A mig väldigt mycket.
R var då glad att A fanns där just pga att han stöttade mig på skolan efter att vår kompis strypt mig av okänd anledning.
Dock accepterade R aldrig A helt då han fortfarande var riktigt arg för hans beteende med sina raggningsförsök och DESSUTOM pussförsök.
Han accepterade bara A då han stöttade mig som sagt, och under denna period försökte han aldrig ragga på mig då han såg att jag var livrädd på skolan.
Sen gjorde jag och R slut.
A försökte direkt få ihop det med mig när han fick veta att vi gjort slut.
Vilket jag avvisade direkt!
Men han försökte och försökte pussa mig mer och mer och till slut slutade allt i bråk och jag frös ut honom för jag för förbannad.
Sedan blev vi vänner igen då han ringt en natt och storgråtit för allt och hur svinit han betett sig.
Nu har jag och R nyligen blivit ihop igen.
A tog detta bra de första 3 dagarna och sen fick jag se en text han lagt ut på bilddagboken:
_"Du vet vad det här betyder"
_Och jag fattade direkt att detta var menat mot mig.
Så jag frågade han på skolan vad han menat.
Svaret:
_"Jag kommer att vara mindre med dig nu och jag ska undvika dig och R om jag ser er på stan tillsammans"
_Jag frågade; Men vad har JAG med detta att göra, att du inte tål R ska väl inte gå ut över mig?
"Nej, jag ska inte vara mindre med dig, men jag ska undvika er"
Och sen fortsatte så till jag frågade varför han hade blivit ett sådant svin emot oss och varför han alltid vart så idiotisk emot R.
Hans svar:
_"Jag accepterar inte hur R har behandlat mig, allt han gjort har vart fel. Han har vart arg och kall emot mig och jag har inte gjort någonting för att han ska bli sådär. Jag har inte gjort någonting!"
_Mitt svar:
"Men snälla du, du startade allt. Att R reagerar sådär är helt normalt, Du raggade på Hans tjej.
Hans svar:
_"Men jag har inte gjort något fel! Jag har inte gjort någonting för att förtjäna det beteende han har emot mig!"
_Mitt svar:
"Men då vänder vi på det!
Hur hade DU reagerat om jag vart DIN tjej och R kommit och raggat på mig, lagt armen runt nacken, försökt pussa mig och allt det där du gjorde, hur skulle DU reagera då??"
Hans svar:
_"Jag skulle bli skit förbannad på honom och aldrig viljat se honom"
_Mitt svar:
"Precis, du skulle emd andra ord gjort exakt samma som R gjort nu. R har till och med bett om ursäkt för sitt beteende mot dig för något DU själv startat!
Och nu sitter u och anklagar R för att betee sig oacceptabelt för något du själv skulle gjort lika på!
Sen blev det tyst för då började jag lektion men jag skickade iväg ett MSN meddelande:
Du jag, efter skolan, prata imorgon!
Och han svarade okej.
Det han inte visste då var att det var R han skulle prata med och inte mig. Men jag ville att han kunde säga det direkt till R och anklaga hans beteende direkt till honom och inte försöka använda mig som medlare.
Sagt och gjort, A pratade med R.
R ställde exakt samma frågor som jag frågat dagen innan.
A svarade inte på någon och då tog R´s tålamod slut och han började knäcka fingrarna och armarna och såg förbannad ut.
Som jag nämnde tidigare så ser R farlig ut även om han aldrig är minsta hotfull emot någon och blir otroligt svårt sur. Nu var han förbannad.
R frågade igen: Varför har du fortsatt betett dig så illa emot mig när jag bett om ursäkt för mitt beteende mot dig för något du själv startat?
A blev tydligen jätte rädd för R och svarade på en gång;
"Jag anser inte att jag gjort något fel utan det är dig felet ligger hos."
Och R svarade: Men det var ju du som raggade på min tjej, och du skulle dessutom gjort detsamma mot mig om det var jag som raggat på din tjej. Ändå är det jag som gör fel enligt dig!?
A´s svar: _"det är lika mycket bådas fel"
_Detta samtal slutade med att R bad A att gå då han ändå inte kunde svara på någonting. Och A halvsprang iväg.
R berättade allt för mig och det visade sig vara exakt samma frågor jag ställt dagen innan, samma formulering och allt.
Jag fick ett SMS av A strax efter att A och R pratat där det stod: Du kan släppa mig nu.
Och jag frågade varför han inte kunde svara på en enda fråga trots att det var exakt samma som han dagen innan gett fullständiga svar på.
Hans svar: Jag kände inte igen mig på frågorna.
Sedan dess har A blockat och tagit bort R som vän på bland annat bilddagboken och MSN.
A har inte sagt ett ord till mig och jag inget till han.
Vad tycker ni om detta?
Har jag gjort fel någonstans?
Har R gjort fel någonstans?
Har A gjort fel någonstans?
Själv anser jag A vara en otroligt barnslig unge just nu, han är van att alltid ha rätt och inte van med att någon säger emot. Han tycker aldrig att han har fel.
Men att säga att R agerar fel och att hans agerande är oacceptabelt då han till och med bett om ursäkt för sitt beteende, och sen säga att A själv skulle gjort detsamma i samma situation men då INTE be om ursäkt - det tycker jag är otroligt barnsligt!
A har i detta fall alltid gjort rätt enligt honom själv, inget fel ifrån hans sida. Dock har R gjort allt fel!
Fråga om jag trasslat till något, känner själv att det kan vara en trasslig text.
Men som sagt - bara att fråga så ska jag svara så gott jag kan.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
A gjorde fel som ragga å höll på fats du sa ifrån.
Men jag kan förstå att A reagerade som han gjorde när du och R blev tesammans. hur skulle en själv reagera om man ragga på nån som fick kille.. (egen erfarenhet: killar brukar reagera så iaf av dom jag känt)
Samtidigt så är han barnslig för att han inte kan förklara varför.
Men om nu R ser farlig ut så kan han vara rädd för R och det kan ju va även därför som han inte vill ha nåt me er att göra.
Det verkar som du sänt ut signaler om va du ville från början så jag tycker ej du gjort fel. men hur var det under tiden du och R inte va ihop?
#1 A vet att R är helt ofarlig då vi tre umgåtts ganska mycket tillsammans. Kanske inte framgick i texten, men de två har varit ganska bra vänner trots att A raggade på alla möjliga sätt och vis.
A är den första killen jag sett agerat på detta vis, ingen annan kille i min omgivning har gjort det. Men det är ju så olika.
A var på lika mycket på mig som när jag och R var ihop.
Kan inte säga några direkta skillnader, det var väldigt samma beteende som när jag och R var ihop och inte.
Men att R ser farlig ser jag inte som någon anledning att undvika eller beté sig på det sätter då A är fullt medveten om att R är totalt ofarlig och aldrig är hotfull mot någon, han var inte ens hotfull när han fick veta att A försökt pussa mig, inte ens den gången som A faktiskt pussade mig på halsen en gång.
Det enda R gjort är att markera ordentligt att jag är hans och inte A´s. Och detta har han markerat på så sätt att han tagit mig i sin famn och hållt om mig och pussat på halsen och kysst mig på mun när A sett.
Jag var väldigt noga redan från start att jag hade kille och jag ville inte ha något med A att göra på det sättet om ens som vän, dock blev vi vänner ändå med tiden och det har vart enorma bråk mellan oss.
Är väldigt noga med vad jag tycker, känner och visar då jag vet att misstolkningar lätt blir.
Så jag upprepar gärna vad jag tycker och tänker flera gånger än att gå tyst. Och detta ser många som ett kännetecken på mig, jag är noga med vad jag tycker och visar på en gång när det är fel.
Varför inte bara strunta i A?
håller faktiskt me hera där. om de bara ä strul varför slösa energi på de? han kanske tycker de ä jobbigt att umgås med er.. OM han har kännslor för dig…
#3 Om det vore så enkelt.
Jag och R struntar i honom, problemet är att det alltid slutat med att A ringer mig mitt i natten och gråter…
Och jag är en sådan som sätter alla andra framför mig själv och vill atta alla andra ska må bra, med andra ord så tillåter jag i slutändan att A får återta kontakt med mig och R.
Nu har det dock slutat så illa att vi är extrema ovänner, jag VÄGRAR höra av honom igen och han verkar göra detsamma.
Dock väntar jag på att han ska ringa igen då det alltid slutat så + att jag är hans första riktiga vän och tjejkompis och han har jätte svårt att sudda ut mig då jag ställt upp för honom i jobbiga lägen för hans del.
Så skulle bli mycket lättad men förvånad om han inte hörde av sig.
Arg men samtidigt beredd på om han skulle göra det.
#4 Läs mitt svar till #3 så slipper jag skriva igen.
Han har känslor för mig, men det som fick han att totalt ignorera R och nu även mig är att han tycker att R agerat så otroligt fel som blivit arg när A pussat hans flickvän och raggat på henne.
I hans värld har inte han gjort några fel utan R har gjort alla fel och det är hans fel alltihopa, trots att A själv sa att han skulle reagerat lika och till och med värre än vad R gjort om han var i samma sits.
Ja då väljer du ju själv hur du vill ha det.
Sätter man sådana energitjuvar framför sig själv, så får man leva med det.
Förstår inte riktigt vad du vill ha ut av tråden.
#6 Tyvärr är det inget jag egentligen vill. Det bara blir då jag får otrolgit dåligt samvete om jag bara dissar någon som ringer och gråter.
Dock är jag nu så arg på honom + att jag vart förbannad för ingenting nu i 3 veckor så känner på mig starkt att jag inte kommer bry mig nästa gång, samtidigt som något, dock väldigt lite, talar emot.
Det jag egentligen ville ha ut var vad ni tyckte om A´s agerande och vad jag och R kunde/kan göra annorlunda.
Står längst ner nästan i #0
Som sagt, det ni kan göra annorlunda är att strunta i A. Svara inte när han ringer så slipper du det problemet med gråtandet.
#8 Har tagit bort hans nummer och blockat honom så han bör inte kunna kontakta mig mer än på skolan.
Vi går nämligen på samma gymnasium..