Han plockar aldrig upp efter sig!!
Åh, ibland känns det som att bo med ett barn..
För att få min pojkvän att plocka upp efter sig måste jag ställa mig och peka och förklara: Du ska plocka upp tröjan på golvet och godispåsen och flaskorna från bordet.
Det här driver mig till vansinne,
Om jag ber honom plocka undan i t.ex vardagsrummet, så säger han; jamenvisst det ska jag göra imorgon.
Sen kommer jag hem, och det står drickesflaskor, tidningar,böcker,kläder,handdukar etc över hela soffan och borden?
Och när jag frågar så fattar han inte att det fortfarande är stökigt?
Åh snälla hjälp mig, det tär otroligt på förhållandet att bo med en stökig kille..
Här är det jag som är slarvig och stökig. Men det beror på att jag har svårt att konsentrera mig och ta tag i saker.
#1 Haha, ja här hemma är det jag också som står för stöket
#0 Ni kanske får göra upp något slags schema för det är ju inte meningen att man ska irritera varandra till vansinne. Det är nog ohållbart i längden.
Eller röj gemensamt, kanske på torsdagar inför helgen eller något liknande.
Det är svårt att göra om varandra men man måste kompromissa tror jag.
/Maria
Det är ju själva grejen att när han säger att han SKA röja, så plockar han undan typ 2 grejer, och FÖRSTÅR INTE när jag säger att det är ju mera kvar?
"Vadå"? säger han förvånat när soffan är belamrad med grejer!
Fattar han verkligen inte, är han blind för röran, eller gör han sig dum för att slippa?
#3 Det är ju precis sådan som ni får prata om. Vad du menar med röra och vad han menar.
Sedan får ni kanske försöka komma till någon slags lösning eller kompromiss.
/Maria
Ja vi kan ju inte svara på varför han gör som han gör.
Kommunikation är a och o.
vi ä nog slarviga båda två här dock är de ja som får ta tag i saken å tjata å städa..
de värsta ä de att hans matlåder ligger i påsar å inte blir upp plockade å dom får han ta tag i sjävl.. annars brukar ja bara slänga ihop hans saker i en hög å ta mina te slut brukar han tröttna lr märka att ja blir sur för att de tar sån tid å då försvinner dom :)
Synd att de ska vara så bra.
å nu när han jobbar kväll å ja ä arbetslös å får tråkigt kan ja få riktiga ryck å köra stor städning.. ida blev de köket. å imorrn får jag nog ta halva vardagsrummet (de ä på 84kvm så de tar sån hisklig tid)
Men den stora boven i vårat drama här hemma ä nog att vi har ett gigantiskt bord som ä 2m brett å 5m långt. de ä ju så lätt å bara dumpa allt där :(
men pröva å slänbg ihop allt i en hög.. hellst så de ä ivägen för han ;)
Jag är så glad, så glad, så glaaaad att jag inte är sambo…! 
Nej men allvarligt talat, olika människor kan ha väldigt olika tolkning av begreppen "stökigt" och "städa".
Lite begreppsdefinitioner bör ni nog ägna er åt, samt beskriv varandras behov för den andre.
Bergspuma; jag är inte heller sambo ;) Men stökar till ändå ;)
#8 Å hu
- men ens egna stök är det lättare att ha överseende med eller hur hihi
Jag lever ihop med en slarver..Men vi har gjort byte Jag städar och plockar han lagar och handlar all mat…Skulle aldrig gå om vi inte löst det på detta sättet..
Det är svårt att uppfostra sin partner .Antingen får man göra en fördelning eller så får man ta skiten!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Oh, det dar lat som en valdigt bra losning Abbis!
Varenda gang jag bott med nagon/nagra sa har vi alltid varit lika slarviga….. och konversationerna gar ofta liknande;
- Fan vad stokigt det ar…
- Ja, varfor kan du aldrig plocka undan efter dig?
- Det ar ju din skit som ligger over allt!
- Nej, det ar ju du som slangt tvatten pa golvet och tomma paket over hela diskbanken!
- Men det skulle jag inte ha gjort om disken hade varit gjord, da hade jag lagt ner mer ork pa att halla det snyggt. Men nar det redan ar skitigt sa bryr jag mig inte.
- Men da kan du val diska da?!
- Men jag stadade ju badrummet sist….
- Men jag tvattade ju….
- Men det ar ju mest du som anvander disken mest nar du gor din lunch pa morgonen…
- Men jag gor ju AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLT annat…
osv, osv.
Men det far man val lara sig leva med. Sen har jag ju turen att ha staderskor som kommer runt varannan vecka och diskar och typ skrubbar toaletten. Det minskar en del kabbel med mina house mates :)
// Amanda
Är man 2 bohemer så borde väl rimligtvis ingen bry sig
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Haha, det gar ju ofta bra tills det inte finns nagra gafflar och tallrikar langre, inte nagot rent att ha pa sig eller tills det borjar bli svart att navigera runt huset pga alla saker pa golvet :P
// Amanda

Är lite slarvig med. Mitt vardagsrums bord e alltid fullt med saker. Kan bli lite för mycket ibland men då sorterar jag i röran=) Nu bor jag ensam men med 5vuxna katter så jag städar ganska mycket men bordet är lixom min röra o jag har allt jag kan behöva på o under.
Försök prata med honom, att han kanske kan diska o du tar hand om plocket. Bara han får in vanan så går det lättare sedan =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z