Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 4343 ggr
Fridaaaa
2010-09-12 19:11
0

Helt sjukt!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2010-09-12 19:20
0

Kille riskerar fängelse så inte ens i Bulgarien är detta OK.

/Maria

Fridaaaa
2010-09-12 19:28
0

Borde inte vara okej någonstanns, jag menar när man är 11 år är man fortfarande själv bara ett barn och pappan till den nyfödda borde med ha tänkt bättre, även om han "trodde" han hon var 15 år.

Här i Sverige får du ju ha sex när du har fyll 15, men är du över 18 får du inte ha sex med någon som är under 18.

Maria
2010-09-12 19:31
0

Viss får väl en 18-åring ha ett förhållande med en 16-åringObestämd

Jag tycker egentligen inte om dessa åldersgränser när det gäller sex men någonstans måste man väl kanske dra en gräns…

/Maria

Fridaaaa
2010-09-12 19:44
0

Jag har hört att är du under 18 år får du inte ha sex med någon som är över 18. Man får ju ha ett förhållande men inte ha sex vadjag har hört

Maria
2010-09-12 19:49
0

Jag tror att du har felFlört

Här kommer en länk

Ingen kan ju egentligen bestämma när det är OK att ha sex men nu har vi en 15-årsgräns för att skydda unga.

/Maria

Fridaaaa
2010-09-12 19:57
0

Okey :) Då stod det fel där jag läste detFlörtDå vet jag.

Tycker att gränsen skulle vara högre än 15 igentligen men tror inte det hade hjälpt många hade nog fortsatt haft sex innan 15 års ålder ändå osv.

Maria
2010-09-12 20:00
0

Man blir ju inte straffad för att man har sex innan 15 och precis som det står i länken så blir oftast ingen 16-åring straffad för att ha sex med en 14-åring t.ex.

Lagen är till för att inte unga ska utnyttjas och råka illa ut.

Förhoppningsvis så är de flesta sexuella relationer på frivillig basis.

/Maria

Fridaaaa
2010-09-12 20:03
0

Ja hoppas kan man ju alltid :)

Iskall
2010-09-13 07:25
0

Jag tycker att det är fel att en så pass ung flicka får barn, är ju inte mer än ett barn som inte har lekt klart ännu. Som flickan säger, så blev babyn hennes nya leksak.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

[vaargen]
2010-09-13 16:48
0

Visst är det fel att en sån ung tjej/flicka har sex och får barn, men hon gjorde det ju ändå frivilligt och blev inte våldtagen som många yngre blir dagligen. Sen är det bara löjligt att skriva att hon är en av världens yngsta mammor men vad kan man förvänta sig av Aftonbladet.

pyromanen
2010-09-13 17:15
0

Jag tycker de båda ser så fina och äkta glada ut på bilden.  Visst är det extremt ungt, men dels verkar de glada, dels finns det tydligen äldre släktningar som backar upp, så varför dömma så hårt? Rent biologiskt har det funkat och det verka ha varit frivilligt.  Då tycker jag faktiskt det är värre när barn tvingas gifta sig vilket sker för väääldigt många.

Fridaaaa
2010-09-13 19:44
0

#11 men hon skulle ju gifta sig men vattnet gick under bröllopsfesten så hon skulle gifta sig ungt med!

pyromanen
2010-09-13 19:57
0

Jag menar tvångsgifte, där man inte själv bestämmer med vem och länge innan man själv vill det. Här började det ju åtminstone som det verkar med ömsesidig attraktion och kälek.

Sara
2010-09-14 00:30
0

Hon ser ju inte direkt ut som 11.

Sara

Gerbilflicka
2010-09-14 05:18
0

#9 Jag tror faktiskt att det från början var en gullig kommentar som blev fel i tidningen. Alltså att hon menar att hon innan brydde sig om leksaker men nu är hennes bebis allt för henne, inte att hon ser bebisen som en leksak.

Att straffa killen (och genom det även hans unga fru) tycker jag faktiskt är fel, trots att det är hemskt att en så ung tjej har tvingats växa upp så snabbt. Det här är INTE deras fel utan man bör snarare lägga skulden på det samhälle där det är socialt accepterat att unga tjejer gifter sig och skaffar barn. Det handlar inte bara om psykisk mognad utan även den fysiska biten - det kan vara rent av farligt att föda barn när man är ung och inte är fullt utvecklad (även om hon ser ganska vuxen ut).

I fattiga områden där sexualkunskap inte existerar och den övriga skolundervisningen är under medel så förstår jag inte hur man kan förvänta sig något annat. Det är väldigt tråkigt att flickan inte tänker gå tillbaka till skolan nu, men helt klart förståeligt.