Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 6763 ggr
pernillaa
2010-09-20 11:57
0

Särbos - hur ofta?

Hej

Ni som är särbos, hur ofta har ni sex? Och hur arrangerar ni det?

Jag och min fästman är särbos och bor bara 2 minuter gångväg ifrån varandra. Vi är särbos för att han har katt och min son har allvarlig astma som kan utlösas av katt. sen slutet av mars i år har jag kämpat med en hormonspiral och mellan 24 mars - 29 juli var jag blödningsfri i totalt 13 dagar bara. fick sen en 10dagars-behandling med gulkroppshormon. Förra mensen blödde jag 14 dagar och är den här gången inne på dag 19. Har min son varannan vecka och då kan jag inte gå och hälsa på min pojkvän. Han har problem med ryggen och kan knappt sova när han är här. Han jobbar på dagarna så när han väl sover här så går han och lägger sig samtidigt som min son.
Hur ska man klämma in sex?
Känner att det börjar bli en stress för mig. känner att vi glider isär lite när vi inte har sex på länge. Sex är ju inte allt i ett förhållande men det är en viktig del i ett förhållande ändå. När det inte fungerar så blir det viktigt…

// Pernilla

Ha en bra dag! // Pernilla

Aviendha
2010-09-20 13:41
0

Nu bor vi förvisso 50 mil ifrån varandra så vi ses inte sådär jätteofta men när vi väl ses så har vi iaf inte mycket som hindrar. Bara illrarna är på andra sidan avspärrningen till sängen så är det ju lugnt för vår del :P

När vi ses så är det ju någon/några dagar och då bor vi ju ihop så ja, då blir det ju när vi känner för det helt enkelt.

Jag förstår att det blir jobbigt för er. Kan väl inte peka på en speciell tid när ni kan få in det men har ni pratat om det? Ni kanske kan vara lite kreativa och pussla lite för att få in det någonstans?

pernillaa
2010-09-20 15:03
0

Jag har tagit upp det men inte riktigt fått något ordentligt svar. Blir mest bara "mmm" som svar åt att jag tycker det är ett problem.

Vi har ju varannan vecka då jag inte har min son här men eftersom jag blöder så fruktansvärt mycket så blir det ju liksom att man får ta tillfället i akt när det kommer om man säger så. Men när jag försöker ta initiativet så får jag oftast ingen respons. Det funkar inte riktigt i dagsläget att vi har sex bara när han tar initiativet eftersom jag blöder nästan konstant. Ska givetvis försöka prata med honom igen.
Iriiterande att bli avvisad jämt när jag skickar hintar när jag inte blöder. För jag vet att imorgon kommer jag säkert att blöda igen och för det mesta blir det ju så. :P

CelsiusT
2010-09-20 16:44
0

#2 Är du säker på att du ger hintar som han förstår? Många gånger blir man avvisad av sin kille för att han inte fattar att det är sex man vill ha. Jag brukar säga meningen rakt ut: Ska vi ha sex? För annars är det så stor risk att killar inte fattar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

pernillaa
2010-09-20 17:40
0

Jo jag är väldigt säker. "Jag är kåt och har ingen mens just nu" tillsammans med smek på paketet borde väll vara rätt tydligt? :P

BranDuir
2010-09-20 17:41
0

#4  då måste han vara sexuell dyslektiker,,;-)

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

pernillaa
2010-09-20 18:43
0

Precis. Nä han är ofta slut efter jobbet och han precis som alla andra har väl inte alltid lust. Men om han gjorde sig införstådd med att det inte alltid finns möjlighet och att man får ta tillfället i akt, så kanske han skulle…ja jag vet inte hur jag ska uttrycka det men han kanske skulle bjuda till lite och inte bara vänta till han var superkåt och själv tar initiativet. För många gånger kanske jag inte är kåt eller blir kåt med en gång när han börjar ta på mig men….  liksom prova ett steg till och åtminstone mysa lite och smeka tillbaka så brukar det hända en del.

Kalendula
2010-09-20 19:49
0

Eller så närmar du dig honom på fel sätt, han kanske föredrar att du närmar dig honom på ett annat sätt. Jag tycker att du ska fråga honom på vilket sätt han föredrar att du tänder honom på så att det blir sex- Flört

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

pernillaa
2010-09-20 20:35
0

Vi har pratat om det och han säger själv att han gillar när jag tar på honom och..det gör jag ju så. Ja nånstans är det ju glapp i kommunikationen så jag ska prata med honom nästa vecka. Då har jag inte grabben så då kan vi prata om sånt här.

Kalendula
2010-09-20 20:47
0

Han kanske behöver specifisera hur han vill att du tar i honom. Hoppas det går bra för er. Kram Glad

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

pernillaa
2010-09-20 21:20
0

Vi pratar detaljer efter varje gång vi har sex så jag vet hur jag ska ta i honom och vad han gillar och inte och hur jag ska få igång honom. Jag tror felet sitter i att han tror att läget ska förändras snart men det kan man inte ta för givet. Vissa grejer sker inte av sig självt utan man måste jobba för det.

Tack för era svar.

Ingen fler särbo som kan berätta hur ni har det?

Bergspuman
2010-09-20 22:17
0

Jag är särbo och förvisso finns det kommunikationsproblem men det har att göra med att vi är lite blyga bägge två, och att han är så ovan vid relationer och samlevnad. Men han uppskattar att jag är rakt på sak och det händer ibland att vi faktiskt INTE har sex när vi ses. Kanske för att jag inte var på topp, eller han var trött. Dock blir det i princip någonting varje gång vi ses. Han har lätt för att tända till och jag brukar inte behöva göra så mkt för att väcka hans intresse.

Det som ställer till det för oss är just blygheten, komma över hämningar och vara just så frigjorda som vi egentligen önskar. Där blir det lite kommunikationsstrul ibland. Jag "borde" vara den som leder och för utvecklingen i kraft av min större vana och erfarenhet av relationer, men orkar inte alltid.

Vet inte om detta gav någon input? Men så är det för oss i alla fall.

Cindy
2010-09-20 23:46
0

Innan jag blev sjuk hade vi sex nästan alla dagar vi träffades (4-6 dar i veckan). Nu när jag har ständiga svåra underlivssmärtor blir det… alldeles för sällan! :-(

Vänliga hälsningar
Cindy

Sarah
2010-09-22 20:44
0

Är särbo och vi ses i snitt 1-2 ggr i veckan. Jag doktorerar och är ofta utmattad av arbetsbördan och är vi hemma hos mig har jag svårt att slappna av då det är många djur som vill ha uppmärksamhet. Vi löser det ofta genom att jag åker till honom och vi avsätter en kväll till bara oss. Har sex 1-2 ggr varje gång vi ses hos honom då man saknar varandra mycket mellan gångerna. Även då jag har mens.