Syster som hatar mig
För cirka 3 månader sedan så började jag träffa en kille. Jag har fått känslor för honom!
…men det finns ett problem.
Hans syster och mor hatar mig. peciellt systern.
Hon kom in i rummet när vi myste (inget annat än myste) :P
Och det var då det började.
Säger jag hej så hälsar hon inte ens tillbaka :(
TIPS TACK! Jag vet inte vad jag ska göra :/
Hatar är ett starkt ord.
Mitt tips är att prata med dem.
Hur vet du att hon hatar dig? Det har jag svårt att tro att hon verkligen gör. Är det lilla syster så kan det ha med svartsjuka att göra, hon vill ha sin bror för sig själv. Är det storasyster så kan hon vara överbeskyddande, jag själv är superkritisk mot varenda tjej som min lillebror träffar :P Å andra sidan så borde storasyster ha tillräckligt med vett för knacka iaf. Jag tycker du ska prata med din kille om saken och fråga hur han upplever det.
/Christine
Hatar och hatar.. säger jag hej så bara sitter hon tyst, svarar inte. Jag har verkligen försökt att vara trevlig, men jag känner mig så dum, när jag inte får någon respons hur jag än gör.
Hon snackar skit om mig på deras hemspråk med sin mamma när jag är där…
Det är en lillasyster. Jag ska försöka prata med honom men vet inte vad jag ska säga.
#3 Jag upplever att familjer med annan bakgrund och religion kan vara mer beskyddande och kritisk mot flickvänner/pojkvänner i familjen bland barnen/syskon. (reagerar på det du skrivit om att de pratar skit med deras hemspråk - hur vet du det förrästen? Förstår du språket? :S)
Hon kanske bara inte lärt känna dig eller inte van vid att brodern tar hem en flickvän osv. Försök bara vara trevlig och prata med din kille om det kanske :P
Hehe han berättade det själv :P
Joo men det är svårt, jag har ingen lust att gå dit.
Han säger bara skit i dom..
#5 Skulle inte heller vilja gå till min pojkväns familj om dom var så men som tur är så är det helt tvärt emot och är jätte glada och trevliga, skämtar och driver med mig osv - men va hos dig då istället för honom? Jag är visserligen jämt hos min pojkvän istället för mig (därför jag delar lägenhet med min syster) :P men ja vrf inte vara hemma hos dig istället?
Jo det är klart, det går ju bra att göra så nu.. men det går ju inte att undvika hur länge som helst.
Det blir säkert värre i längden
Jag måste säga att det skett framsteg :D
Mamman har blivigt riktigt snäll. Hon är faktiskt riktigt trevlig, systern pratar inte mycket med mig, men hälsar iaf =)
# 8 Kanske han har sagt ifrån?
Sara
Ingen aning, det kanske kan vara möjligt '=)
Han har inte sagt något till mig iaf :P