Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 7934 ggr
[Fiction]
0

Drama queen-beteende - hos killar

Det var strax innan valet och jag satt på tunnelbanan mellan min mamma och pojkvännen (ca en timmes resväg). Jag är ganska van vid att folk börjar prata med mig när jag sitter på t-banan - och allra helst när jag reser med min lilla chihuahua, vilket jag gjorde denna gång. I vilket fall som helst, hamnade jag i en ganska givande politisk diskussion med en kille (gissningsvis omkring 5-7 år yngre än vad jag är) som satt på sätet mittemot. Vi hann diskutera åtskilliga ämnen innan det var dags för mig att kliva av, så när min station började närma sig frågade jag honom om han hade Facebook och vi kunde fortsätta diskutera över nätet. Jodå, det hade han, men eftersom hans namn var ungefär lika svårstavat som mitt är, kom vi överens om att jag skulle ta hans nummer och SMS:a vad jag hette, så skulle han leta rätt på mig på FB. Sagt och gjort.

Någon helg senare, SMS:ar han "Vad gör du?" till min mobil. Jag svarade dock inte på detta, då jag såg det först dagen därpå och det var helt uppenbart att det var ett fyllemess. Ytterligare någon helg senare, ringde han mig sent en lördagkväll när jag låg i badet och inte hann upp för att svara. Jag glömde dock bort att han hade ringt och tänkte inte mer på det sen.

Tills i går, när det dök upp två otrevliga SMS från honom på min mobil. Det ena löd: "Varför ger du ut ditt nummer till en kille om du inte vill knulla och suga av honom?" Och det andra: "Du är den osäkraste tjej jag nånsin träffat."

Jag kände inte för att svara på det där i går, så jag väntade med det tills i dag: "Vad är det för otrevligheter du skickar? Det är alldeles uppenbart att du har missuppfattat situationen fatalt. Jag blir, i vilket fall som helst, inte särskilt lockad av att stifta en närmare bekantskap med dig när du skriver såsom du gör; det tyder på en rätt usel människosyn. Jag tycker iaf att du bör reflektera över innehållet i SMS:en du skickade. Vem vet, nästa tjej du skickar dylika SMS till är kanske inte 30+ och har skinn på näsan - och hon blir kanske sårad. Så: Var inte så dramatisk, det förlorar du bara på själv."

Det är lång ifrån första gången jag råkar ut för killar som beter sig på detta vis och jag har även åtskilliga väninnor som har varit med om detsamma. Vad är det för djäkla beteende, egentligen? Och: Har du egna historier av liknande art att dela med dig av?

Sara
0

Antagligen är han väldigt osäker på sig själv och för att skydda sig själv så vänder han det mot dig.

Sara

[Fiction]
0

#1 Ja, men självklart är det så! Min erfarenhet är att det oftast är antingen väldigt unga eller väldigt osäkra killar med hävdelsebehov som beter sig på det viset. Knasigt, vilket som. Men jag tänker inte ta hans skit, därav mitt svar.

Först tänkte jag bara strunta i att svara på det eftersom jag inte vill "mata trollet", men sen kom jag fram till att det är bättre om jag biter ifrån och lämnar över skiten där den hör hemma - nämligen hos honom. Jag kan ju trots allt säga ifrån och tar inte hans idiotier personligt - och då gör jag förhoppningsvis någon annan tjej en tjänst om jag ger honom en näsbränna. Vete tusan om han har vett nog att skämmas över sitt beteende, men skit samma… Det var värt ett försök. :)

Bergspuman
0

Sådana där obalanserade manliga varelser finns det lika gott om som de kvinnliga dito.

De ska ignoreras och sättas på plats. Jag har då ingen pardon med människor som inte kan uppföra sig som folk.

Så det är helt rätt att ge honom en näsbränna!

Åldern verkar inte spela någon roll. Jag har träffat på s k äldre män som också kommer med en massa lump när de inte får som de vill.

Min teori är att deras ego inte tål törnar, de har antingen inte fått nobben tillräckligt många gånger för att inse att de inte är Guds gåva till kvinnan, eller de har någon aggressivitetsstörning. Kan inte kontrollera sin ilska, alltså.

EddaM
0

Har råkat ut för detta med o de har uppenbarligen helt missat att man pratade andra saker och inte något sådant men ändå så kommer de med sådana saker efter ett tag. Förstår inte hur svårt det kan vara att prata utan att tänka med det man har mellan benen.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Fridaaaa
0

Låter inte riktigt normalt att börja skriva såna sms. Han är nog osäker i sig själv antagligen, man kan ju ge ut nummer till killar som man inte vill ha sex med osv.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

asvensso
0

Genom sig sjalv kanner man andra, sags det.

Sa de som anklagar andra med sina vilda fantasier har ofta sjalva inte langt till samma synder….om detta ar det forsta man tanker pa sa maste det ju ligga nara till hands.

Karmatarerskanise
0

Har haft turen att slippa sådana människor.

viktoria91
0

En kille raggade på mig och undrade vad jag gjorde m.m. sen när jag sa att jag hade sambo var jag en "jävla samhällsanpassad tjej som vill vara en mängden för att alla från 15 år vill ha fast relation". Och att jag provecerade han för att jag sa att jag hade sambo, vilket klart och tydligt står på min press på det community han raggade på mig.

Sen raggade han på en tjej som var 1år åldre än mig och hon var singel då var hon ful, fet och misslyckad enligt han för vid den åldern ska man minst vara förlovad ungefär.

Dessutom sade han till mig att han varit arbetslös ett bra tag och till henne att han hade arbetat på samma ställe ett tag.

Destany
0

jag har varit med om det när jag sålde en sak på blocket, fick en massa otrevliga sms att jag var en hora bland annat helt oprovocerat och att det var inte konstigt jag inte fick sålt grejen så otrevlig som jag var..o jag var trevlig hela tiden..finns idioter i detta land