Att vara arbetslös...
… är så sjukt sövande för hjärnan. Jag har insett att den sakta ruttnar bort och tar självförtroende, lust och vilja med sig… Och jag tänker inte bli halvt hjärndöd igen!
Var arbetslös i 11 månader fram till maj i år. Det höll på att ta död på både mig och mitt förhållande..
Man förlorar allt. Man tror att man är värdelös. Man tror att man inte klarar av något alls och man vågar till slut knappt ens söka jobb som städare för rädslan över att man inte kommer klara av det..
Jag har många års erfarenhet inom butik. Jag har jobbat i olika butiker som säsongsanställd under hela sommaren. Nu är det bara 6 dagar jobb kvar under höstlovet sen är det slut!
Jag vill inte hamna i föruttnelsestadiet igen! Jag försöker ge min hjärna uppdrag varje dag. En slö dag och jag får huvudvärk och känner hur dåligt jag mår av det.
Jag ska hitta ett jobb!
Det är inte roligt att vara en del av ett samhälle där man lämnar ett CV och får höra att de får in runt 10-15 CV´n i veckan.. Nu måste jag visa att jag är bättre än alla andra! Nu måste jag få ett jobb! Jag vill inte ruttna bort….
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ta en trave CVn under armen och besök varenda butik du kan tänka dig att jobba i. Tycker du att det är värt det så erbjud dig att provjobba några timmar så de kan se vad du går för!
Att sitta och skicka ut CVn hemifrån är dömt att misslyckas, man måste ut och visa upp sig!
Lycka till! 
Vänliga hälsningar
Cindy

Usch ja, nu har jag visserligen ett deltidsjobb redan, men jag maste hitta ett nytt da jag inte trivs alls och det kommer att ga i skiten innan jul troligtvis.
Att standigt fa "tack men nej-tack"-breven, eller annu varre; inte hora ett pip, tar otroligt pa sjalvfortroendet. Att sedan ga in i butiken (eller vart man nu sokt) och ser att personen de anstallt ser ut att knappt kunna rakna till fyra och nyss rymt fran en anstalt gor ju inte direkt under for sjalvfortroendet heller.
Eller nar man tittar igenom listan pa jobbcentret och ser att 349 personer redan sokt 6-timmar-i-veckan-jobbet som kassorska pa supermarknaden som sattes ut pa annons i forrgar…
Men det gar ju!! Och jag tror absolut inte att du ska ha nagra problem att hitta jobb med din attityd! :) Lycka till!
// Amanda
#1 Jag går och lämnar CV´n! Har nog skickat ut till de ställen som inte tar emot i butikerna.. Sa tom till en kvinna i en butik att "jaha, då måste jag komma hit och lämna ett CV i veckan här då så att mitt alltid ligger högt upp i högen" ;)
Jag vet ju att jag kan! Rätt tid och rätt tillfälle är vad som krävs. Kan vara lite svårt bara att veta exakt när det är. Jag tror jag kommer börja lämna på samma ställen igen snart ;) Jag har ju fått erkännande om att dom aldrig går igenom hela högen när dom behöver någon ny utan skrapar bara lite på toppen!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Känner exakt samma som du! Och inte är det direkt att få ett jobb heller och af gör ingen nytta :(
Har lite timmar då och då på dagis men det blir oftast inte så mycket.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.