Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 6505 ggr
ankanle
2010-10-28 00:24
0

Matcha 200?

Hej! Jag har träffat världens goaste kille och han är verkligen klockren för mig. När vi träffats ett tag gjorde jag misstaget att fråga om hans tidigare erfarenheter av Kvinnor. Han ville först inte berätta, men sa sen att han har haft sex med kanske 200 st!! Han förklarar det med att han levde ett annat liv längre tillbaka och att det inte har att göra med hur det är nu och att han de senaste åren har haft längre förhållanden och inget hellre vill än att det vi har skall hålla för resten av livet.

Jag för min del har haft 5 sexuella relationer, och aldrig haft sex med någon som jag inte har varit förälskad i. För mig hänger kärlek och sex tätt samman.

Jag vill verkligen att det här förhållandet skall funka och jag vill verkigen tro att han känner detsamma som jag.

Men samtidigt kan jag inte släppa känslan av att det inte är ett normalt beteende att ha haft sex med 200. Eller är det det? Jag är både äcklad och fascinerad av vetskapen, men framför allt känner jag rädsla för att det vi har inte kan betyda för honom detsamma som det gör för mig.

Jag känner också svartsjuka, något som jag inte har gjort sedan jag blev vuxen. Så fort han pratar om eller med kvinnliga vänner funderar jag på om det är någon av dessa han varit med.

Och jag känner att jag aldrig kan mäta mig med massan. Det kommer alltid att finnas någon som han har haft bättre sex med eller som har snyggare kropp eller som han har skrattat innerligare tillsammans med osv osv.

Hur skall jag göra för att glädjas åt det vi har istället för att tänka på hans ex?

Bergspuman
2010-10-28 09:20
0

Du ska helt enkelt sluta tänka på hans ex, det är bästa sättet att sluta tänka på hans ex! Flört

Det är ett mycket vanligt beteende att dröja sig kvar vid sin partners tidigare förbindelser och jämföra sig med dem.

Men det är också ett förödande beteende. Förödande för dig själv, förödande för din partner, förödande för ert förhållande.

Jag är i liknande situation - jag har haft många fler partners och förbindelser än min kille. Men han har en ganska praktisk syn på det hela: Nu är nu och då är då.

Den tycker jag du ska tillämpa. Och du ska framför allt lyssna på vad din kille säger, att han levde ett annat slags liv då.

Kanhända behövde han leva rullan och få bekräftelse. Kanske behövde han skaffa sig erfarenhet. Kanske hade han bara roligt på ett sätt man kan ha när man är singel och oberoende.

En sådan period hade jag också. Den går över. Och man längtar efter stabilitet igen och efter att älska någon. Gläds över att din kille fastnat för dig och vill bygga något tillsammans med dig, Fokusera på det positiva - att ni två hittat varandra. Kärleken är trots allt en unik och alldeles speciell gåva.

Jag har inte haft minsta behov av att vare sig tänka på mina ex eller se tillbaks på mitt tidigare liv sedan jag träffade min nuvarande särbo som jag verkligen älskar. En människa kan faktiskt ändra sig.

viktoria91
2010-10-28 11:15
0

Du får nog försöka sluta tänka på det. Inte för att jag skulle vilja vara tsm med någon som varit med så många.

EddaM
2010-10-28 11:55
0

Eftersom han vill ha dig så tror jag inte att han skrattat med någon annan innerligare med =) Tänk på att det är dig han älskar och inte alla dessa tjejer. De betydde antagligen inte något alls för honom.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Karmatarerskanise
2010-10-28 12:04
0

Ts; jag vet hur det är att känna som du gör. tyvärr kom jag aldrig förbi det. Trots att alla sa släpp det, då var då och nu är nu.

Kanske kan du komma förbi det, du kanske är starkare än jag var.

Tyvärr visade det sig att den här killen var sexberoende och inte kunde hålla sig till en partner.
Jag hoppas din är ärlig med det han säger :)

JossanH
2010-10-28 12:05
0

Ett tidigare liv ska väl inte han (eller du) straffas för nu!?

Jag vet många killar som tex jobbat i Sälen eller liknande som har legat med runt 100 tjejer eller fler. Dom tänker nog inte så mycket på framtiden- vad tjejen ska tänka som dom träffar så småningom och vill ha något seriöst med… Dom gör vad som är en "kul grej" när det händer. Det kanske tom mest är en tävling.. Vem som legat med flest tjejer.

Sedan måste du tänka såhär- Hur ofta är bästa sexet första gången man har det med någon? Brukar det inte bli bättre efter ett tag när man lärt känna varandra och lärt sig vad den andre gillar och inte gillar?
Hur bra har då dessa 200 ligg varit? Förmodligen inte så jätte bra..

Hur många har han haft känslor för i denna mängd? Förmodligen inte speciellt många heller… Så där kan ju dom inte mäta sig med dig över huvud taget!

Det kommer alltid finnas folk som man själv inte kan mäta sig med, men får någon annan mäta så kanske man vinner med stor marginal1 Vem har allt det du har? Ingen annan, för i sådanna fall skulle han ju ha någon av dom tidigare men nu har han inte det för han vill ha dig!

Hans sätt att se på förhållandet behöver inte skiljas från ditt. Du kanske själv har haft flera ytliga vänskaper? Men det betyder ju inte att du inte vill ha en ny nära vän? Samma sak med kärleken.
Vad för slags liv han levt har jag ingen aning om.. Men jag tror det finns många som levt som honom men som sedan "växt upp" så att säga. En period i livet. DU är ju inte precis samma människa som du var för några år sedan. Jag är det def inte. Jag har fått andra värderingar och tycker vissa saker är viktiga för mig som inte betydde mycket alls för mig då.

Sajtvärd på Iller.ifokus

pyromanen
2010-10-28 13:26
0

Jag skulle nog intervjua honom lite om hur det kom sig att det blev så många, hur han känner nu och hur och varför han ändrat sig. Vad han vill nu.  Och så skulle jag nog vara lite observant på om han faktiskt klarade av att ändra sig. (Och så skulle jeg vilja att han testar sig för diverse smittor).

Spontant skulle jag nog  tycka det var lite äckligt när jag fick reda på det.  Men som någon annan skrev så ska man väl få förändras, alla har sina olika historier med både positivt och negativt.

Men om du nu faktiskt litar på honom idag, och litar på att han vill vara med dig, och det känns rätt och bra, då är det väl bäst att vara närvarande i nutiden.

Och angående det med att jämföra sig med exen: om han varit med 200 har han knappast varit särskild kräsen!  Eller som min kusin och hans polare sa när jag frågade om de inte hade nåt såll alls när de raggade tjejer (de höll på för hemskt några år med jättemånga tjejer och kallade sig själva ironiskt för "nattens fyrstor") "jo, dom måste kunna gå själv".

PogoPedagog
2010-10-28 23:17
0

Man får väl försöka acceptera den man älskars historia. Om han inte hade haft just sin speciella historia hade han antagligen inte blivit just den du älskar nu.

asvensso
2010-10-29 16:42
0

Sitt forflutna kan man ju inte andra pa. Att han berattar visar ju att han ar arlig for det ar ju inte allmant accepterat med sa manga partners. Nu ar det upp till dig att acceptera honom sasom han ar. Det ar latt att alska nagon for deras fina sidor, det ar mycket svarare att alska nagon trots deras daliga sidor.

Sara
2010-10-29 20:14
0

Bagage är bagage och sånt får man bara acceptera. Det är ju inte den personen han är nu.

Skulle man ha problem med allas bagage så skulle man bli väldigt ensam tillslut.

Sara

Sarah
2010-10-31 12:59
0

200 kan låta mycket, men beroende på ålder och tidigare liv behöver det inte vara så mycket. Har man varit singel länge så kan det bli så, ge mig 3 år till som singel och jag hade nog kommit upp i liknande siffror. Som Jossan sa, man har ju inte alltid speciellt bra sex med one-night stands. Jag kommer inte ens ihåg namnet de flesta, de är bara en siffra som inte betyder någonting. Har man en sådan period  i livet så är man ofta inte känslomässigt tillgänglig. När jag var igång som värst hade jag sex med fem olika killar på två veckor. Kul som fan, men det var då, nu skulle jag kanske inte gå lika hårt fram. Inte heller kunde jag känna ett skit för dem trots att jag dejtade en del. Men, man förändras. Och killen jag är med nu sen fyra år tillbaka är det bästa sex jag haft. Poäng: äng inte upp dig på det, det betyder förmodligen inget för honom.

Sarah
2010-10-31 13:02
0

Angående hans tjejkompisar… jag har haft sex eller hånglat med många av mina killkompisar, det kan ha börjat med en viss kemi som direkt försvunnit efteråt. Så de som stannar kvar i hans liv, även om han har legat med dem, är med största sannolikhet relationer helt utan åtrå. Du ska inte oroa dig över hans tjejkompisar som han kanske legat med.

Bergspuman
2010-10-31 13:15
0

Så som #11 beskriver det är det för mig med. Flera av de män jag haft förbindelser med, har jag kvar som vänner. De har gått vidare och jag med, men vi håller vänskapen kvar, frågar varandra hur det går i respektives liv, semester, jobb, roliga saker, osv. Jag brukar t o m ge råd till en tidigare flamma hur han ska hantera tjejen han träffar nu, osv. ha ha.

Dessutom skulle jag se det som en fördel, om mannen jag är tillsammans med, har stor erfarenhet av Kvinnor Glad

[Liinda]
2010-11-01 20:50
0

Jag tycker du ska tänka som så att om han vill bli tillsammans och leva resten av livet med dig så är det dig han vill ha och älskar.

Om du inte varit speciell för honom så hade du ju blivit ett engångsligg som dom andra. Men du var speciell för honom och därför vill han leva med dig!