Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 3572 ggr
Filosoffan-2010
2010-11-29 19:44
0

Stå kvar som vänner

MItt liv är på många sätt bra.Jag är en tjej som har lätt att prata med människor och kommunicera, har väninnor, men saknar killkompisar.

Problemet är att mina relationer till män har ofta gått över till något mer än vänskap.

Eftersom jag så lätt hamnat i intima relationer har jag blivit mer avhållsam och tar färre initiativ. Jag är rädd att det går över i passivitet istället.

I nuläget har jag träffat trevlig en kille några gånger på dansgolvet. Dessvärre upplevs han tillbakadragen i kommunikationen och kontakten. Det har gjort att när vi träffas är våra samtal väldigt ytliga.

Jag har funderat på om jag ska ta initiativ till att träffas och fika eller bara avvakta och låta saker och ting ske utan att planera.

Karmatarerskanise
2010-11-29 20:45
0

Tala om var du står från början för att undvika att det går över till annat än vänskap.

Hur du ska göra med just dena här vännen är svårt att säga, du får känna efter själv. Tror du han kommer bli mer öppen?

Bergspuman
2010-11-29 21:18
0

Det beror på hur pass intresserad du är. Det måste vara det som avgör hur mycket energi du vill lägga på att bli mer bekant med honom.

Filosoffan-2010
2010-11-29 23:27
0

Det känns som om han speglar mig och håller sig tillbaka på samma sätt som jag gör.  Ja, jag är intresserad.

Bergspuman
2010-11-30 08:23
0

Då tycker jag du ska sätta in en stöt. Det finns män som är blyga eller inte trivs med den traditionella mansrollen att alltid ta initiativ och erövra, de gillar när kvinnan tar initiativ. Han kan ju vara en sådan. Du kan få nobben förstås, men då har du i alla fall försökt och du har fått svar också.

[Fiction]
2010-11-30 16:37
0

Jag blir bara förvirrad av ditt inlägg, så jag tror att du behöver klargöra en sak… Är du ute efter vänskap, ett förhållande eller är du osäker på vad du vill?

Jag tycker nämligen att du sänder ut väldigt dubbla budskap i detta inlägg och, om det är på det viset även IRL, förstår jag om killarna inte blir riktigt kloka på vad du vill heller.