Regnbågsfamiljer?
Lever du i en regnbågsfamilj? Känner du någon som gör det? Vad tänker du på när du hör ordet regnbågsfamilj? Vad betyder begreppet för dig?
För mig betyder det antingen en familj med blandade ursprung eller en familj med föräldrar av samma kön..
Känner ingen sådan familj och har inget emot det.
Tycker inte man behöver en mamma och en pappa, det viktiga är att kärleken finns där.
Finns många andra som lever i ett heteroförhållande som inte borde få skaffa barn.
Känner ingen, men familj som familj.
Alla människor som är lämpade till barn bör väl ha rätt att skaffa barn, oavsett läggning m.m.
-Där med inte sagt att man måste ha barn för att vara en familj
När jag hör begreppet..
Tjaa, vad ska jag tänka?
Det är en familj, som alla andra..
Jag förknippar ordet "regnbågsfamilj" med en familj som trippar runt i regnbågsfärgade strumpor.
(Helt ärligt.)
Nåja, jag har full koll på vad det är, men jag kan likväl inte bli kvitt den där bilden jag har i huvudet.
Jag har umgåtts mkt inom HBT-kretsar, så jag känner en hel del familjer av denna typ. Inget konstigt med det.
Fiction hahaha :P
Jag känner några regnbågsfamiljer och de är som vilka familjer som helst
/Maria
Härligt att ni har så öppet sinne tycker jag! Håller med er alla! 

Finns i släkten och bland vänner, inga konstigheter.
? Regnbågsfamilj
Har lyckats klara mej från att ha hört det begreppet tills nu. För mej låter det som flower power och hippies
Förstår lite vad som menas när jag läser inläggen,men förstår inte varför det ska kalla så
~ mayolica ~

#8 för att det hänvisar ofta till homosexuella par med barn och deras symbol är ju regnbågsflaggan :)

Är väl medveten om vad det betyder och vad det innebär, men jag tänker ändå på regnbågslandet (av någon anledning) och till regnbågslandet kommer man när man dör (har jag hört)
Känner både homo- och bipersoner, men ingen av dem har barn eller familj, dvs. de flesta är singlar.
Säger som #1 Det viktigaste är att kärleken finns där!
Håller även med #2 Alla människor som är lämpade att ha barn bör ha rätt att få skaffa barn oavsett läggning, ursprung, bakgrund osv.
Lever inte själv i en regnbågsfamilj, men min syster och hennes tjej har funderat på barn ganska länge nu, så jag kommer att bli en del av en. Sen vet jag att min andra syster även vill ha barn och håller bara hon och hennes tjej ihop så blir det en till där. Jag har aldrig tänkt på begreppet egentligen, det är helt vanliga familjer för mig. För mig blir det ingen regnbågsfamilj, gillar tjejer, men barn är inget för mig.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.