Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 6813 ggr
neonland
2010-12-28 02:43
0

Nyårshelvete

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Känner så himla ensam… har i princip inga vänner kvar. Tappat kontakten med de från gymnasiet och så är jag i en relation som har isolerat mig en del.

Och nu kommer nyår.. och det enda jag vill är att ha kul för en gångs skull. Pojkvännen har planer och jag har ingenting alls att göra. Har en nära vän men hon festar inte eller går ens på krogen. Det blir ju ännu bättre av att jag fyller år… kul dag.

Kan man fråga någon helt random? Det känns ju desperat. Vad gör man? Vad har ni för planer?

eliana
2010-12-28 07:32
0

Jag kommer sitta hemma med min hund och min kanin. Hunden bryr sig inte om rakterna men kaninen vet jag inte hur han reagerar så då vill jag vara hemma. Har inte firat nyår på det "klassiska" sättet på många år, det har alltid kommit något ivägen och nu på senare år tycker jag det är rätt skönt att vara hemma faktiskt. Förra året bjöd jag hem några vänner på mat och alkoholfri dricka, året innan firade jag med mamma.

Jag tycker det har blivit sån press att man MÅSTE iväg på fest och skåla med skumpa på nyår. Känner många som mår väldigt dåligt om dom inte är bjudna på fest/ska ha fest på nyår för då "sitter man ju hemma helt ensam och är patetisk". Jag gillar inte det där. Man firar alla högtider på det sätt manb själv vill och KAN. Har man, som jag, inte möjlighet att festa så är man hemma i lugn och ro(och gud så skönt det är!)

Varför har relationen isolerat dig? Vad har du gjort tidigare nyår? Varför kan inte du och vännen hitta på något?

Eller varför inte ta kontakt med de gamla vännerna?

Att umgås med djur är att vila sin själ

Destany
2010-12-28 09:43
0

jag har inga planer, har lite panik över det men samtidigt så e det en vanlig dag.. tycker inte det spelar nån roll att det blir ett nytt år, livet e ju som det brukar ändå

[Hilo]
2010-12-28 12:11
0

Hatar allt vad nyår heter.
Fulla ung(****) och smällare till höger och vänster.
Möjligen ska jag vara sällskap med exet på en fest, men jag får se hur det blir med det.
Annars blir det hemma och sitta och irritera sig på att folk inte kan bete sig.

asvensso
2010-12-28 13:19
0

Jag har blivit inbjuden till party samt en middag hos en kompis. Kanner mest for att vara hemma och ta det lugnt efter ett jobbigt och stressigt ar. Jag har inte bestamt mig an.

Det ar ganska skont att ta sig en funderare och skriva ner det som hant under aret och vad man har for planer for det nya aret.

Jag har en liten bok dar jag skriver in bocker jag vill lasa, filmer jag vill se, resor jag vill gora osv. Jag brukar ocksa skriva in lite mal for traning, kost, vikt och kanske en ny hobby jag vill prova.

nagithas
2010-12-28 14:17
0

Har krogen öppen? Finns det någonstans där det finns lite party? Fråga din vän om hon vill följa med, vill hon inte det gå dit själv. Då blir du inte ensam och kommer troligtvis hitta massor med människor att umgås med om du är så pass öppen för att träffa folk och inte sitter i ett hörn och glor.

Jag har gjort det, när jag inte ville sitta hemma och glo och ingen ville hänga med, jag träffade människor som jag umgicks med den kvällen. Nästa gång man gick på krogen träffade jag dem igen och vi umgicks då också. Det finns inget att förlora. Gå dit träffa folk, har du inte roligt har du möjligheten att gå hem igen.

En bra möjlighet att träffa nya vänner då du inte är inriktad på att umgås med dem du har med dig. Det kanske klickar mellan dig och en person till och ni blir vänner länge.

Chansa!

Sara
2010-12-28 17:25
0

Varför får du inte följa med din kille på hans planer?

Sara

neonland
2010-12-28 17:39
0

Jag har kontaktat flera personer. Men antingen så vet dom inte själva eller så har jag inte ens fått svar. Min kille frågade mig inte ens om jag ville följa med. Fick intrycket av att jag bara skulle vara i vägen. Jag frågade varför jag inte kunde få följa med och då sa han bara att han inte orkade diskutera det. Och sen var det inget mer med det typ.

Staden där jag bor är rätt liten dessutom och folk är som dom alltid är i mindre städer… alla känner alla. Och var man inte poppis på gymnasiet så vore det bästa att flytta. Mitt liv har skitit sig totalt och jag är fast här. Bor hos mina föräldrar.

Min nära vän dricker inte alkohol och går aldrig ut. Jag säger inte att alkohol är något viktigt och jag dricker väldigt sällan själv.. men att kunna träffa lite folk och dricka några glas vin skulle jag uppskatta. Men jag har verkligen Ingen att göra det med :/

pyromanen
2010-12-28 18:15
0

Ett nyårslöfte till dig sälv om att göra en insats för att utöka ditt umgänge ? Det löser förstås inte årets problem men förhopnningsvis framtida.

Dom som inte själva vet vad som ska?  En eller två av dom kanske du kunde bjuda hem på knyt och ett glas vin?

neonland
2010-12-28 19:13
0

Ska börja plugga nästa år… så då borde saker och ting lösa sig.. men tills dess är jag fast här.

Kan inte bjuda hem folk heller, i och med att jag bor hos mina föräldrar och det kommer andra gäster hit redan.

Sara
2010-12-28 19:38
0

# 7 Hade min pojkvän sagt så hade jag nog blivit väldigt ledsen och undrat vad det är för relation vi har.

Sara

Kalendula
2010-12-28 23:06
0

#7 Hade jag haft en pojkvän som sa så, eller som isolerade mig på något sätt så hade jag ställt honom mot väggen.

Jag tycker att du ska säga till din kille att du tänker följa med, där med basta. För vad är det för en människa som inte kan prata om en sån grej?

Hoppas allt löser sig för dig, kram!Glad

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Bunn
2010-12-29 03:52
0

#7 Får jag fråga var du bor?

Vill du inte meddela det öppet så skicka ett PM!

viktoria91
2010-12-29 11:54
0

#10 Hade kännt samma som dig. Hade undrat vad han ska göra som inte jag får se eller veta…

Min nyår kommer firas i ponnyns hage och se på raketer tillsammans med henne då hon är ensam häst i stallet vet jag inte hur hon kommer reagera då och sambon ska passa katterna. Skrattande

pyromanen
2010-12-29 12:05
0

Jag tycker nyår är ganska "uppschosad"  Det ska vara festernas fest på året och med stora förhoppningar är det bäddat för besvikelser.  Några av mitt livs värsta fiasko-kvällar har varit nyåraftnar.  Därför tycker jag det är skönt att släppa dedär kraven.  Vi brukar laga till nån god mat tillsammans med en annan barnfamilj,  lugn och ro och nästintill helnyktert. Spelar spel och skjuter iväg några få raketer.