mer allergisk =(
min läkare ringde idag, jag har hostat i 4 månader, jag är mer allergisk mot mina katter nu. innan låg jag på 0.37 o nu ligger jag på 2.53 av skalan som går upp till 6. Att göra mig av med dem finns inte i min värld. Jag fick utskrivet betapred o hjälper inte dem så ska jag få pulmicort.. Jag borde vara tacksam att jag inte e allvarligt sjuk men just nu gråter jag bara, katterna får inte vara i sovrummet mer o hur ska jag klara att sova utan dem.. Känns så jädra trist att dem jag älskar mest gör mig sjuk.
Inte bra, du kan dö av astma om du har kvar dom.
Men jag förstår också att du älskar dom.

jag tar risken för de stannar tills de dör. Jag har inte astma, jag har allergi, min mamma har astma och hon har haft den i 30 år o inte dött än o hon är inte ens speciellt dålig. jag vet att det finns olika sorters astma men jag har gjort astma test och alla de testerna var bra. läkaren sa inte ens att jag skulle göra mig av med dem utan han valde att medicinera denna gången o hoppas på att det ska släppa..
#2 Astma är ngt du kan få om du redan har allergi. Min killkompis fick det. Han har riktigt svår astma.
Konstigt att läkaren inte sa det till dig. Det är allvarligt med djurallergi. Hoppas det blir bättre.
Nu är jag kanske ute och cyklar men finns det inte numera någon form av sprutor som man så att säga vaccinerar sig mot kattallergi?
Jag förstår att du är ledsen
/Maria
#4 Det där lät ju intressant :)
Min arbetskompis man vaccinerade bort allergi. Pollenallergi i hans fall. Ganska många sprutor skulle han ha enligt nåt visst skema, men jag tror det funkade som det skulle.
Tråkigt med allergi! Hoppas det ordnar sig för dig.
jag har varit där som du varit. Du kan gärna prova katt allergi medicin eller vaccin. Nu idag efter ngr år har min allergi minskat. Kan sova med katter utan problem på nätter. Tar medicin när det skulle behövas.
Tips som jag gärna kan framföra som du kan prova. Även det kan ta lång tid. jag börjar med att stänga sovrummet en period och städa lägenheten mer oftare, tvättar lakan / o sånt samt torktumlare att ta bort all päls. Så gjorde jag i längden och det förbättrades…

tack för era svar =) *8 jo jag har tänkt att ha sovrummet stängt nu ett tag o dammsuga oftare o så. fick ett tips om ett medel man typ strök över katternas päls som skulle minska allergigenerna. läkaren var inte 100 på att det var därför jag hostade så det e därför jag testar med betapred för har jag tir så försvinner det med det. Jag vet att jag utsätter mig för en risk när jag utsätter mig för katterna dagligen ( jag är undersköterska) men jag hade inte mått bra psykiskt om jag tvingas göra mig av med dem. blir det värre så hjälper säkert läkaren med olika behandlingar och kanske vaccin i framtiden, har en bra läkare. har lugnat mig nu sen jag skrev inlägget.
Jag tar två allergisprutor varje vår innan björken slår ut. Det hjälper mig att i allafall gå ut lite på sommaren. Men får komplitera med antihistamin. Och det hjälper mig mot min kattallergi med.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Prova att ha medlet "Petal Cleanse C" i katternas päls. I samma serie finns en luftspray som tar allergener från luften, och ett medel man har med tvättmedlet för att få bort allergener ur kläder/sängkläder också.
Dom hjälper mig! Jag är kattallergiker men kan inte leva utan katt. Har jag slarvat med dammsugningen (har hepa-filter) så får jag ta en tablett.
Vänliga hälsningar
Cindy