Relationer iFokus

Relationer

Etikettsvartsjuka
Läst 6142 ggr
dontknow
2010-12-29 22:59
0

Svartsjuka

Snälla hjälp jag är galet svart sjuk och jag orkar inte slösa min tid på att vara orolig , jag och min kille är jämt tillsammans så nu när han är hemma utan mig är det enda jag tänker att han kommer dra ut och göra något han ångrar , han är väldigt sexuell av sig och vårat förhållande är hans första och hans kompisar är otrogna men deras respektive får aldrig veta.

jag är nöjd med mig själv och vet att han älskar mig , men jag är så orolig för att han ska välja att göra något som han planerar i smyg och han vill ha båda kakorna typ …. är förlovade och så , tips på hur man blir av med svartsjukan?

( han är skit snygg och många tjejer stöter på honom även när han håller min hand :S )

Karmatarerskanise
2010-12-29 23:15
0

Svartsjuka brukar handla om en själv oftast. Du måste skaffa bättre självförtroende.

Han har inte varit otrogen innan?

dontknow
2010-12-29 23:30
0

det är hans första förhållande ,,, jag är inte rädd för att han ska lämna mig , bara orolig att han ska göra något bakom min rygg bara för att han kan ?? som jag aldrig komemr att få veta … eftersom hans kompisar gör så?

Bergspuman
2010-12-30 00:40
0

Oroa dig inte. Bästa sättet att förstöra ert förhållande är just att vara svartsjuk, kontrollera och bevaka och fråga ut honom och begära ideliga bekräftelser från honom. Tänk dig in i om situationen vore den motsatta: din kille var enormt svartsjuk av sig, och överöste dig med sin osäkerhet och rädsla. Skulle du tycka om det? Skulle det påverka ert förhållande positivt?

Det finns tyvärr inget att göra annat än att lita helt på sin partner.

Och intala sig själv: han har valt mig, just mig, och det har sina skäl.

Att gå och oroa sig är sådant slöseri med energi så det är inte sant åt det. Den energin kan du använda till att "bonda" med honom istället, vara gullig och få honom att känna sig välkomnad och uppskattad.

Att ha en känsla är en sak, att visa den är en annan. Visa för all del inte din svartsjuka för din kille. Jobba på att fösa undan den inne i dig själv. Det är en mental process. Du måste medvetet lära dig att kontrollera tankarna, så de inte vindlar ut i den där osäkerheten och rädslan, den är förödande för dig själv, för honom och för er relation.

Avslutar med ett talesätt:

"Älskar du något, släpp det fritt. Kommer det tillbaks, är det ditt. Kommer det inte tillbaks, var det aldrig meningen att du skulle ha det".

[Fialicious]
2010-12-30 02:10
0

Om svartsjukan bottnar i att ens partner tidigare varit otrogen eller visat sig vara opålitlig på andra vis (finns många exempel, missbruk är ett) så tycker jag att svartsjukan är befogad och någonting man får jobba med. Antingen jobbar man med den i förhållandet som ett par, eller på egen hand.

dontknow
2010-12-30 12:39
0

jo han röker weed ibland…… han är faktist exakt lika svartsjuk som jag och det gör mig fundersam eftersom man ofta är svartsjuk om man själv har tendens att vara otrogen ? men när jag hör att han blir orolig brukar jag bli lugnare för då vet jag ju att han bryr sig lika mycket och att han också lägger energi på mig även om vi inte ses :)

igår så somnade jag runt 2 och han ringde och smsade runt 3 när han sade sig ha kommit hem. han skrev att han ville mysa osv , och att han var kåt, och nu på morgonen är hans mobil avständ och han kan inte nås på hemtelefonen så nu undrar jag om han träffat någon under natten eftersom jag valde att sova med min kompis inatt …….

Maria
2011-01-01 19:25
0

#5 Svartsjuka handlar absolut inte om att bry sig. Svartsjuka är precis som det låter en slags sjuklig misstänksamhet som enbart förstör och tär på förhållanden.

/Maria

dontknow
2011-01-01 23:33
0

jo men vad ska man göra om ma hittar ett blont hårstrå på has tröja ? är brunett…..

[Liinda]
2011-01-02 00:13
0

Antingen väljer du att lita på honom och ha ett bra förhållande. Eller så väljer du att misstro honom och sakta men säkert bryta ner kärleken i erat förhållande. Jag hade samma problem förut var jätte svartsjuk och gick runt och var orolig hela tiden och jag mådde jättedåligt pågrund av det. Fast jag hade ju en anledning att vara så. Tillslut så mådde jag så jädra dåligt att jag höll på att bryta ihop och då bestämde jag mig för att antingen fortsätta som jag gjorde och dra ner hela vårat förhållande i stöpet eller så fick jag skärpa till mig och njuta med tiden med min pojkvän. Jag sa till honom och mig själv att jag tänker strunta fullständigt i vilka du träffar och smsar med, du kan gå ut på krogen med tjejer själv om du vill jag tänker inte bli arg. Men kom ihåg att om du är otrogen så drar jag direkt och det finns ingen chans i världen att jag kommer tillbaka. Nu har vi ett mycket bättre förhållande och vi litar på varandra och min svartsjuka är mycket mindre nu.

[Liinda]
2011-01-02 00:20
0

Hårstrået på tröjan kan ju komma vart som helst ifrån. Han kan ha suttit på en stol där en blondin suttit förut, kanske på buss sätena.

dontknow
2011-01-03 00:46
0

det var på hans under tröja ……..:( säger inte allt till hoom så att han inte blir irriterad på min oro det är därför jag skriver här för att få ut alla tankar inom dom områderna:(

Gasoline
2011-01-03 07:29
0

Ang de blonda hårstrået  så kan det komma från tvättstugan. När jag bodde tillsammans med min förra kille va båda hans och mina kläder fulla med LÅNGA blonda hårstrån och jag har varken långt eller blont hår, men grannen hade det. Så jag drog mina egna slutsatser tillslut, att det kom ifrån tvättstugan - tvättmaskinen.

Sarah
2011-01-03 14:39
0

Du vinner inget på att vara orolig, tänker han vara otrogen så kommer han vara det oavsett om du mår dåligt i förväg. Så, släpp det och njut av det som finns utan att vara misstänksam hela tiden, det om ngt kommer att göra så att det tar slut.

dontknow
2011-01-05 18:59
0

har egen tvättstuga :( bor i villa :(

Karmatarerskanise
2011-01-06 17:42
0

Ett hårstrå kan kkomma precis var som helst ifrån. Kan fastna på halsen och sen trilla ner i tröjan.

Gasoline
2011-01-06 20:03
0

#14 Ja, eller åker man tex buss så finns det otroligt många hår i säterna, likadant i sin egen bild, frågan är ju bara vem som varit i bilen. Städar bilar på europcar ibland (biluthyrningsfirma) och jag damsuger otroligt mycket hår ifrån säterna, spec förarsätet.

Banankaka320
2011-01-06 21:24
0

Fråga han om hårstrået, blir han konstigt så har det ju hänt något.

Maria
2011-01-06 21:26
0

#16 Vem som helst skulle väl bli konstig om någon frågar om ett hårstråFörvånad Det är ju helt nojigt.

/Maria

Banankaka320
2011-01-06 21:27
0

#17 Haha ja men jag är ganska paranoid av mig :o