Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 6897 ggr
Linn-A
2011-01-10 01:53
0

Trekant.

Jag vet inte om det är rätt kategori, men jag testar..

Det är så att min pojkvän har hintat lite om att han gärna vill testa en trekant. Alltså han och jag med en till tjej.
Jag har egentligen inget emot det.. Jag testar gärna.

Men jag har lite funderingar.. Om någon testat..?
Ska man ta någon helt ny, som båda lär känna, eller ska man ta någon man känner..?
Vad är era erfarenheter.. vart det konstigt efteråt o.s.v.

Tacksam för svar!

ChristineL
2011-01-10 07:13
0

Jag har inte testat, men tycker att ni ska prata om hur det är NI vill ha det. Det är ju inte säkert att någon ni känner vill ställa upp på det heller. Personligen skulle jag inte vilja ha trekant med några som jag känner väl, är rädd för att det skulle förstöra vänskapen lite, kanske med någon ytlig bekant eller någon man bara lär känna för just det tillfället.

Men, prata om det med din kille så ni vet att ni känner samma inför det :)

Linn-A
2011-01-10 08:16
0

#1 Tack fö ditt svar. Jag tror också det är bäst med en som man känner mycket lite, eller inte alls från början. Kolla så kemin stämmer från alla håll och så.. Jo, vi ska snacka igenom det självklart, men andras erfarenheter är ju också kul att höra Glad

Namiko
2011-01-10 10:51
0

Jag har testat, dock när jag var singel och det var med en av mina närmaste vänner och en väldigt nära vän till honom som jag var smått intresserad av. Det var inte alls planerat från min sida utan mest något som bara hände och det har inte ändrat vänskapen mellan oss. Båda två har dock en sån syn på sex att det inte förändrar något i en relation, sex är bara sex för oss och behöver inte leda till nånting alls.

Är man en person som tycker att det förändrar allt när man har sex med någon så är det nog bättre att hitta någon till just det tillfället istället för någon man umgås med i vanliga fall, just för att undvika att det ska kännas konstigt att umgås efteråt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Linn-A
2011-01-10 11:18
0

#3 Tack! Ja, jag är ju inte svartsjuk eller så. Det blir en tjej för att killen kan bli svartsjuk, och jag är ju bi så. det känns bäst för att det inte ska bli konstigt.

Vi har väl tänkt så att vi inte ska planera något.
Alltså, på tisdag ska det hända! Utan det ska ske när alla tre är på G så att säga.
Vi kanske umgås ett par gånger innan, lär känna varandra och ta det den mer "naturliga" vägen. Tror det blir bäst..

Namiko
2011-01-10 11:23
0

#4 Det låter som en bra plan. Tror att det är lätt att det blir konstigt om man bestämmer en viss dag det ska hända och det är nog lätt att det kan bli för mycket förväntningar på vad som ska hända om man försöker bestämma för mycket. Man får helt enkelt hitta någon som är med på noterna, sen ta det som det kommer och försöka hålla det avslappnat.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Linn-A
2011-01-10 11:28
0

#5 Ja, det känns bäst.. Jag menar, det ska ju vara så natuligt som möjligt, och vi har ju inget schema på vårat övriga sexliv så att säga. Jag tror sambon har hittat en tjej, men det är han som känner henne. Jag vet inte om det är bäst att ta en helt ny, eller ta henne. Hon verkar ju trevlig, men.. Jag tror ändå jag vill ta en helt ny, för båda.