Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 4061 ggr
Karmatarerskanise
2011-01-09 22:23
0

Barn på bussen

Idag när jag åkte buss blev jag förvånad då en mamma som kom på med en barnvagn (och bebis i) och ett barn på högst 3 år satte sig där var man sitter med barnvagn. Barnet som kunde gå sprang bak i bussen och satte sig.

Barnet pratade högt för att kunna prata med sin mamma, och hon sa att antingen skulle barnet vara tyst, eller så skulle han sitta vid henne. Han satt kvar.

Ett så litet barn bör ju knappast sitta ensam. Vad skulle hänt om bussen tvärnitade? Jo barnet hade flugit som en vante! Dessutom tyckte jag det var hemskt eftersom barnet satt och pratade med sig själv under hela resan.

Vad tycker ni? Ska man inte ha koll på sitt barn på en bussresa? Dels för att det kan trilla och dessutom kan ju barnet få för sig att hoppa av!! JAg kollade mamman och hon tittade inte bak en enda gång!

viktoria91
2011-01-09 22:53
0

Sina barn ska man absolut ha koll på! Hade också reagerat om jag varit med om det. Som du säger kan mycket hända, tänk om någon lockar med barnet av bussen och mamman inte ser, vem vet vad som kan hända då?

[Liinda]
2011-01-09 23:11
0

Sånt tycker jag att jag ser hela tiden här. När jag pendlade till skolan så var det säkert 2-3 gånger i veckan man såg det. Oftast satt ju mamman vid barnvagnen och längre fram så dom såg sina barn. Men ibland så satt sig barnen/barnet längre bak själv.

ChristineL
2011-01-10 16:58
0

Barnen ska sitta med sina föräldrar! Och inte skrika.

Jag jobbar i matbutik och det är ofta liknande där, många ungar släpps vind för våg och springer runt och skriker och får göra som de vill. Jag har inte barn själv men när jag men när jag får det har jag en känsla av att det kommer bli "Mina barn, andras ungar" :P

Maria
2011-01-10 20:48
0

Jag blir ofta förvånad i bussar och spårvagnar när man plockar upp sina små barn och så får de stå och vingla och titta ut genom fönstret.

Åker de bil eller om det är andra aktiviteter så är det ett himla liv om säkerhet och ansvar men det verkar inte finnas på bussarSkrikandes

/Maria

ChristineL
2011-01-10 21:27
0

#4 - Mycket sant det med!

[Hilo]
2011-01-11 07:08
0

Jag ser helst att man inte ska ha barn på bussar/tåg alls.
Mest just för dessa situationer som lätt kan förstöra min dag genom jobbiga ungar och föräldrar som ignorerar dem..

Ha koll på ungen eller stanna hemma.

Ett krav at föräldrer Ska sitta Med ungen.