Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 4915 ggr
reira
0

Kille med oavslutad relation

Hej!

Behöver lite tips och råd och någon utomståendes syn på saken. Allt bara snurrar i huvudet just nu :P För några veckor sen träffade jag en kille på en fest. Vi var tillsammans hela kvällen och jag bad om hans nummer. Han var sen ärlig med mig när jag frågade om vi skulle ses och sa att han var i ett jobbigt förhållande just nu. Jag har en hel del killkompisar också och såg väl möjligheten till en bra vän eftersom vi haft trevligt den kvällen. Nu har dock båda erkänt att vi har väldigt mycket känslor för varandra. Problemet är att han försökt göra slut med tjejen men komplikationerna är att hon bor hos honom, har ingen familj att ta vägen till och är väldigt depressiv. Han har ju mått väldigt dåligt av det här förhållandet och insett att han själv säkert också behöver en del terapi och så. Men på det hela är det alltså inte hundra procent slut mellan dem och han vet inte riktigt hur han ska göra och behandla hela situationen med tanke på hur hon mår etc. Beslutet att i sinom tid göra slut fanns redan innan jag kom in i bilden eftersom han som sagt mått väldigt dåligt på grund av den här relationen.

Frågan är hur jag ska förhålla mig till hela situationen? Vad jag ska säga vad jag borde göra? Det känns ändå som att han varit ärlig med mig rätt igenom och inget direkt "opassande" har skett mellan oss med respekt till henne, vilket jag inte heller önskar förrän allt är löst. Att pressa honom är ju lönlöst och verkligen inget jag vill göra heller. En del av mig säger att jag bara borde låta allt vara och bespara mig själv onödig oro och problem men jag är verkligen kär i den här killen och vill på ett annat sätt vänta ut det här och se vart det leder. Någon som varit i liknande sits eller har några goda råd?

[Emma--]
0

Personligen tycker jag att man ska avvakta i ett sånt läge tills det är fixat. Man har ju hört om olika historier där dom fortfarande stannat i sitt förhållande trots allt. 

Och även om dom inte stannar, så kanske det tar tid.

Och som du säger själv så går det ju inte riktigt att pressa fram det heller.

ChristineL
0

Hmm, svårt. Inled ingenting förrän hans gamla är avslutat i alla fall! Det känns kanske inte kul att avvakta heller, men tänk på den andra tjejen, skulle du vilja vara i hennes situation? Ni verkar kloka båda två som hittils har respekterat att det är som det är och det tycker jag ni ska fortsätta med, du gör rätt i att inte pressa honom, det är inte lätt för honom heller.

Kanske är det bäst att vänta med allting? Men det kan ju också en på nerverna, enormt!

Bergspuman
0

Mitt tips är att lägga det på is. Säg till honom att det får lov att vara platoniskt tills dess att han rett ut sin relation. Inled inget förhållande med honom dessförinnan för då hamnar du i en omöjlig situation.

Hur starka känslor man än har för varandra, är det aldrig aldrig aldrig att rekommendera att inleda en relation med en som redan har ett förhållande, det kommer inte att vara en situation som gör dig nöjd, lycklig och tillfredsställd.

reira
0

Tack alla för svar!

Vi har precis pratat om precis det där nu och kommit fram till precis det. Känns lite under ens värdighet också att inleda något nu. Jag väntar ut det och ser vad som händer helt enkelt.

[marion69]
0

Han verkar ha mkt att gå igenom, hans tjej också. Så jag tycker att du ska gå vidare eller var hans vän bara.