Relationer iFokus

Relationer

Etikettkriser
Läst 5992 ggr
karleksproblem
2011-01-16 00:35
0

Problem med sex

Jag och min Flickvän bråkade nyss om en sak som jag tog väldigt illa upp på…

Jag vet att jag är den överkänsliga typen och man kanske inte ska må dåligt i en sådan situation men jag blev jätteledsen arg och jag ville visa hur jag mådde.

Hon gick med i grupp på facebook hette typ Vad män gör fel i sängen och så satt hon i telefon och tyckte det var kul. Men sen så började hon kommentera vad jag gjorde fel i sängen och det gjorde mig upprörd och jag bad henne att sluta för jag kände mig värdelös. Hon tyckte att det inte var något fel av henne och att jag borde försöka förstå och lära mig istället men eftersom listan var på runt 40 punkter och jag tydligen gjorde runt 30 fel… så blev jag jätteledsen och kände mig ganska värdelös…

Vi började tjafsa och jag försökte förklara varför jag blev ledsen och att om jag sa vad hon gjorde för fel om hon skulle tycka det var kul osv… så i min ilska och i tårar gick jag med i en egen vad Kvinnor gör för fel och rablade runt 5 stycken för att visa henne. Då kallade hon mig omogen och dum i huvudet att hon aldrig vill se mig igen och att jag kan dra åt helvete och att sämre pojkvän kan man ju inte hitta…

Just nu gör hon något för sig själv och svarar inte via telefon eller sms eller facebook…. så jag är väldigt ledsen och undrar om jag gjorde fel… och om hon gjorde rätt osv.. Vad man kan göra åt problemet..

Jag känner bara för att be om ursäkt för att hon förtjänade inte att jag gjorde så mot henne… Men jag vill att hon förstår att hon kunde framfört det på ett bättre sätt än att rabbla en lista vad man gör fel fel fel fel fel fel fel och kunde tagit något åt gången och försök ta det i lugn och ro och inte fler mil över telefon…

Just nu känner jag mig som världens sämsta pojkvän som sitter här och skriver om problemet…. Men jag hoppas hon förstår att detta är för att jag vill att hon ska må bättre och att hon kanske kan förstå mig mer och vice versa <3…

Buffaomini
2011-01-16 01:32
0

Ni borde absolut prata om de.
Du kan, om hon inte svarar i telefon, skick ett meddelande att du vill prata ut om det här. Säg att för dig är relationen viktig och därför vill du lösa det här.
Berätta för henne (även om du sagt det, ibland tar det någon gång extra för att förstå) hur sårad du blev. Att sättet hon framförde det på var inte ett bra sätt.

Om jag hade varit hon och ansett att det var ca 30 fel i sängen hade jag tagit dom pö om pö, och samtidigt frågat om det var något jag sj kunde ha ändrat på. Det måste vara ett utbytte. Man är aldrig färdiglärd, finns alltid något nytt att lära sig.

karleksproblem
2011-01-16 01:35
0

#1 Ja det låter bra :) önska hon kunde läsa detta..

Karmatarerskanise
2011-01-16 08:24
0

Ska man ge kritik ska man gora det pa ett konstruktivt satt. Att bara rada upp 30 punkter ar lagt, och skapar osamja, sa klart!

Ska ni fa ett battre sexliv sa maste ni kunna prata om det, utan att ge pekfingrar, och utan att sara den andre.

Tycker din flickvan verkar lite omogen som kan ge dig kritik, men som sen inte kan ta om nagon ger henne det.

Och att prata over facebook, det ar inte att rekommendera Flört

Maria
2011-01-16 10:47
1

För det fösta så finns det inga listor på vad som är rätt eller fel när det gäller sex.

För det andra så är det din flickvän som är omogen och respektlös när hon gör på detta sättet tycker jag. Klart man blir ledsen när någon raljerar över ens fel inför andra eller tror att någon ska leva upp till en lista från FB. Så omoget.

Detta måste ni prata om när ni träffas. Det är ingen man tar via sms eller FB eller liknande.

Är hon så missnöjd så måste hon kunna framföra det på ett konstruktivt sätt utan att såra och du får lyssna och ta till dig. Men det ska ju handla om ert sexliv och inte några krav från en lista.

/Maria

pyromanen
2011-01-16 12:00
0

Tycker inte man ska skriva om andra på facebook eller andra "offentliga platsser" överhuvudtaget utan att denna sagt ok för det. Och sexualitet är ju nånting intimt mellan just er, nånting förtroligt och privat. Det hon gjort är helt oacceptebelt och mycket omoget. Jag skulle känna mig kränkt som tusan och bli fly förbannad om nån gjorde så mot mig.  Jag skulle desutom inte lita på den personen såpass att jag kunde vara intim med honom igen.

Goerleena
2011-01-17 13:22
0

Hur länge har ni varit tillsammans? Låter verkligen inte som en tjej du borde lägga ner för mycket energi på.

ChristineL
2011-01-17 15:11
0

Herregud! Sådär säger man inte! Håller med #6 om att du inte borde lägga ner så mycket tid på henne…

JossanH
2011-01-17 18:09
0

Jag tycker att det var väldigt dålig stil av henne från början. Man hänger inte ut sin partner på en sida där alla vet vem man är och man både har familj och vänner som är medlemmar där.
Tycker det är samma sak som att hon på ett stort kalas skulle sitta och berätta alla dessa grejer för era nära och kära medan du är på toaletten.. Det skulle vara ett väldigt oacceptabelt beteende.

Med tanke på hur hon reagerade när hon fick smaka på sin egen medicin så tycker man att det minsta du skulle kunna begära är en ordentlig ursäkt. Det var visst inte så kul när det var henne det gällde..

Hade hennes anledning på riktigt varit att du skulle lära dig av det hade hon framfört det på ett annat sätt, och är hon medveten om att du är av den "överkänsligare typen" borde hon ha tagit det väääldigt lugnt med att framföra det istället för att kasta fram allt på facebook!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Wera]
2011-01-23 19:15
0

Håller med #6 och #7.

Fridaaaa
2011-01-23 19:25
0

Ni måste prata om det, hade med blivit skitsur!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[luneri]
2011-01-27 00:34
0

som andra redan kommenterat här så kan jag bara hålla med om att hennes beteende är oerhört omoget. Så gör man inte mot någon man tycker om. Det är konstigt att hon själv inte förstår hur det kan kännas för dig iome att det är såpass privata detaljer ändå. Själv tycker jag inte att man gör sådant som man själv inte vill att andra ska göra mot en tillbaka.

Det är respektlöst att gå ut med privata detaljer, och även om inte andra kan se det (är inte så insatt i facebook) är det respektlöst mot dig att inte prata om det med dig. I ett förhållande är det viktigt att man talar ut om sådant som inte känns bra, och att man tillsammans bearbetar detta. I ett förhållande är det aldrig en persons fel, det är också hennes fel att hon inte talar om vad hon inte tycker om, alla tycker olika och man kan inte vara tankeläsare. i ett förhållande ska man lösa problem tillsammans.

Jag tycker inte du ska ta på dig skulden för detta. det var hon som tog intiativet att skriva detta bakom din rygg. Det är hon som ska be om ursäkt. Däremot kan det ha varit lite omoget att göra samma sak mot henne, men jag kan förstå att du var väldigt sårad.

Jag vet inte hurdan eran relation är, men att hon gör så mot dig talar ganska mycket om hurdan hon är. En person som bryr sig om dig gör inte på det viset, så jag tycker du är värd någon bättre.