Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 6297 ggr
MillaJ
2011-01-11 22:19
0

Lite tips och råd tack :)

Jaa, behöver lite input hur jag ska gå tillväga i en liten fråga, inte så jätteavacerat egentligen men ändå..
Hursomhelst, på nyårsnatten så bad en killkompis -inte jättenära vän (vi brukar träffas på fester ibland och så), men HANS vän är en nära vän till mig, att få prata lite ostört med mig. Han fick iallafall klargjort att han är intresserad av mig och har varit det ett tag. Jag har haft pojkvän under hela tiden jag känt honom men det är slut med den killen sedan 2 mån. Killen ser väldigt bra ut, jättetrevlig osv. Jag gillar honom men eftersom jag haft pojkvän har jag liksom inte funderat så mycket mer på det.
Men nu så funderar man ju desto mer
Vi känner inte varandra jättebra men jag är intresserad av att gräva lite djupare så att säga och se hur saker utvecklas -och det var väl det vi kom fram till på nyår, att inte hetsa utan se hur det går. Men -lite sent- kom jag på att jag har ju inte hans nummer, och han är väldigt inaktiv på FB m.m, däremot så finns hans nummer på både eniro och hitta.se

Skulle ni skickat iväg ett sms och tex tackat för väldigt trevligt sällskap på nyår -för att få bollen i rullning sas.. ?

Ledsen för lite smårörigt

Sarah
2011-01-11 22:22
0

Yep, hör av dig! Vad har du att förlora?

ChristineL
2011-01-11 22:24
0

Shoot! Som sagt, vad har du att förlora :)

MillaJ
2011-01-11 22:25
0

Enda anledningen egentligen till att jag tvekar är just av anledningen att jag inte fått numret direkt av honom.
Det har liksom aldrig behövts -förrän nu då ;)
Hu, vad velig man är hela tiden XD men det lutar åt att jag skickar…

Bunn
2011-01-11 22:25
0

Att "snoka" reda på killens nummer tycker jag inte du ska göra. Däremot så kan du skicka ett melj till honom på Fb så får han själv ta kontakt med dig då han väl loggar in.

Du avgör själv vad du vill och tror funkar bäst, men jag skulle i alla fall ha valt att skriva på Fb.

Lycka till!

MillaJ
2011-01-11 22:28
0

#4  det är därför jag inte skickat nåt än….
men som sagt, Fb är han inte inne på. senaste aktivitet där är från oktober så inte jätteaktiv :p

Sarah
2011-01-11 22:28
0

Äh, snoka på Fb eller på eniro är saksamma, det är en myt att killar alltid vill ta första steget.

ChristineL
2011-01-11 22:29
0

Ja, fb kanske är bättre, det är ju jättevanligt att folk letar på varandra där :)

MillaJ
2011-01-11 22:33
0

Fb är vi redan vänner på sedan ett bra tag. Men som sagt, ingen aktivitet därinne sen 3 mån tillbaka så det är inte direkt så att man kan vänta sig ett svar

Kalli
2011-01-11 22:37
0

Eftersom ni känner varandra sen tidigare och han klargjort att han är intresserad tror jag inte han tar illa upp om du skickar ett SMS. Men känns det bättre kan du ju fråga en gemensam kompis om numret så slipper du erkänna att du snokat upp det. Glad

MillaJ
2011-01-11 22:45
0

#9 jag tänker i samma banor, just eftersom vi är bekanta sen innan. Haha, skulle han fråga så skulle jag säga som det är; du är aldrig online så fick ju hitta på nåt :p
Meeeen, jag har inte bestämt mig hur jag ska göra

MillaJ
2011-01-12 15:15
0

Uppdatering.

Funderade över natten och bestämde mig förut för att ändå skicka ett sms :p Jag skrev att jag hade fått snoka reda på hans nummer så att jag kunde tacka för himla trevligt sällskap på nyår.
Fick tillbaka: Nämen hej! Tack själv, det var riktigt mysigt ^^ är du upptagen nu?
Jag: :) nja, upptagen och upptagen… Står på crosstrainern och jobbar lite :p
Han: Haha vilket sammanträffande! Själv är jag på väg till gymmet :D men då kanske jag ringer lite senare ikväll :) har en sak jag måste snacka med dig om, kramar.

så det togs ju emot rätt bra.. Nu ska jag bara behöva vara nervös för samtalet :P

ChristineL
2011-01-12 17:27
0

Åh, vad spännande! :D Dumma karl som säger att han måste prata med dig om nåt, så kan man ju inte göra ;) Lova att uppdatera igen :D

MillaJ
2011-01-12 17:41
0

#12 Det var inte så himla farligt, men jag blir alltid skitnerväs för sånt. Hatar "vi måste snacka"…..
Han började med att säga att han hade menat allt han sa på nyår och så. Och så var det att han är lite fundersam bara, vill inte att detta ska förstöra nåt med tanke på att han, jag och den andra killen är bra kompisar -risken finns ju att det kan förstöra OM nåt går dåligt.

Hursomhelst ska vi försöka ses i helgen :)

[luneri]
2011-01-27 00:44
0

Om du känner att det är rätt att inleda ett förhållande med honom och han likadant så tycker jag inte ni ska oroa er för det.:)