Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 5339 ggr
RuiXue
0

Tror jag kan vara lite kär!

Allt har gått otroligt snabbt! För få dagar sedan så började en person följa mig på Twitter och jag började följa honom också. Han har en genetisk sjukdom närbesläktad med en som min kusin har, så vi började skicka PM. I onsdags pratade vi på Skype för första gången och snackade i över 3 timmar, igår snackade vi igen, och pratade i nära 10 timmar! Jag kom i säng vid 8 tiden nu imorseFörvånad

När han och jag pratar så förstår vi varandra på en nivå som inte går att förklara riktigt. Det är som om vi alltid känt varandra. Han har sagt att han brukar vara reserverad mot utomstående, men när vi pratar så är han som en öppen bok. Som han sa inatt "if you ask my real life contacts about me, they'd say I'm reserved and shy" mitt svar till det "are we talking about the same person?"

Han brukar heller inte skratta mycket, men när vi pratar så skrattar han jättemycketGlad

Han är smart, charmig, otroligt trevlig, välutbildad, en sann gentleman. Jag vet inte ens hur han ser ut men det spelar just ingen roll än i alla fallSkrattande

Det känns verkligen som om något klickat mellan oss på något sätt. Han har inte ens haft något förhållande tidigare trots att han är 30. Han har helt enkelt inte tillåtit sig själv att ha något förhållande, delvis på grund av sjukdomen han har som är potentiellt dödlig och han har redan opererat hjärtat 3 gånger. Han har sagt att det är svårt att finna någon som förstår det hela.

Vi pratar redan om att hälsa på varandra, han bor utanför Boston och jag i KöpenhamnGlad

Känns som om det här kan gå lite hur som helst, vi är just nu otroligt goda vänner. Men blir det mer än bara vänner… Kanske är jag den där tjejen som kan hålla hans hand och stå vid hans sida och förstå vad det är han lever med och kunna hantera det. Det känns inte omöjligt!

Han är en helt otrolig människa, och hans sjukdom… Visst blir jag orolig när jag läser om vad det innebär och vad som kan hända, men det gör bara att jag bryr mig om honom ännu mer och vill att han ska må braGlad

Vi är båda helt förundrade över hur väl vi kommer överens och förstår varandra. Vi båda är annars ganska blyga och vi är otroligt lika varandra på många sättGlad

Det känns verkligen som wow, jag har antingen funnit en bästa vän/själsfrände eller kanske rent av funnit sann kärlek! Med tanke på hur mycket komplimanger han ger mig så tror jag vi känner likadantGlad

Får helt enkelt se vad som händer när min skiljsmässa går igenom, och när Justin och jag träffas i verklighetenGlad

Jennie

Katti
0

Grattis! När kärleken knackar på dörren är det bara att släppa in den! Blir ni "bara" goda vänner är väl det också bra! Intenet är fantastiskt tycker jag. Just att man kan lära känna varandra innan såna trivialiteter som utseende kommer in i bilden Cool.

RuiXue
0

Kan lugnt påstå att det är mer än bara vänskap på G!

Och mamma som hoppades jag skulle finna någon på närmare håll (blivande) ex-mannen kommer utsprungligen från Kina.

Sorry mamma, det blev visst BostonOskyldig

Jennie

Katti
0

Boston är betydligt närmare än Kina, så hon borde vara glad Skrattande.

RuiXue
0

Ja, det tar "bara" runt 9-10 timmar minst att ta sig dit inklusive mellanlandning, 10 timmar är vad det tar till Shanghai efter mellanlandningenSkrattande

Men det känns verkligen så himla bra! Jag får honom att le och skratta, han får mig att ständigt le och skratta och jag är liksom uppe på rosa moln, ständigt fnissande och ler när jag tänker tillbaka på allt vi pratar omGlad Sen att han kanske kan behöva genomgå två hjärtoperationer till i framtiden… Då kommer jag vara vid hans sida!

Jennie

Fridaaaa
0

Grattis, härlig känsla att vara kär :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sara
0

Passa på att njuta! Skrattande

Sara

RuiXue
0

Det gör jagKyss Längtar tills han kommer hit och hälsar på eller jag åker över till BostonSkrattande

Jennie

Gerbilflicka
0

Nästan samma sätt som jag träffade min kille! Vi började prata på msn och det klickade direkt. Nu har vi varit ihop i 3 år och bor tillsammans sedan 2 år tillbaka. Skrattande

Jag tycker det är ett underbart sätt att träffa någon på, eftersom det enda man kan göra i början är att prata. Då lär man känna varandra bättre än man hade gjort om man träffas på krogen eller nåt.

RuiXue
0

Det har verkligen klickat direkt. Är uppe på en massa rosa moln nuSkrattande

Jennie