För mycket bus
Hej! Det är såhär att jag och min pojkvän har varit tsm i snart 3 månader och jag börjar känna att våran relation verkligen har förändrats. Istället för att kramas så kittlas han mest bara och det börjar kännas som om vi är påväg mot "kompis-hållet" och dit vill jag verkligen inte.
Finns det någonting särskilt jag kan säga eller göra för att få honom förstå? Jag har redan pratat med honom om det förut och då blev han jätte sårad när det enda jag sa var att jag inte tyckte han var lika helig längre, men efter det blev det bättre ett tag men har nu gått tillbaka och blivit värre.
Kanske inte verkar så allvarligt detta men älskar verkligen den här killen och vill inte förlora honom.
Jag tror inte det finns något annat sätt än ett allvarligt samtal om det du upplever som ett problem. Det är viktigt att du inte anklagar honom när du tar upp det.
Jo, det förstår jag. Men han verkar ta det mesta jag drar upp som klagomål.
Han skyller alltid på att han jobbar så mkt och det gör han viseligen men förstår inte varför det hindrar honom från att vara kärleksfull mot sin flickvän :/

hur kan man gnälla på att det finns bus? en relation som man kan skratta och busa i är guld, tycker nog att det låter som att du gör en höna av en fjäder.
Nej, det kan bli för mkt bus i ett förhållande.
Det börjar kännas mer som om jag är hans kompis snarare än älskad flickvän.

om ni har sex fortfarande så kan jag inte se ett problem med det alls ;) man vill ju vara varandras bästa vänner, du borde nog skilja på brist på kramar och bus, de hör inte med varandra att göra.
Efter ett tag kommer en vardag in i förhållandet och allt blir inte rosen rött och skimrande längre. Man blir nog mer som kompisar, som umgås och myser ibland men inte alls lika ofta som innan. Har ni sex så har ni inga problem. Umgås ni med varandra i normal mängd har ni heller inga problem. Ni har bara vardagen runt knuten och det rosen röda skimret har flytt sin kos. Nu knackar vardagen på med alla bestyr och livet lunkar på i sin gilla gång. Det stört kära försvann förra gången du öppnade fönstret.
Acceptera det, det är så här i varje förhållande efter ett tag, helt normalt.
Jo men inte efter man varit tam under en sån kort tid.
Så blev det för mig och min pojkvän, vi trivdes så bra ihop att det inte tog lång tid för oss att få in vardagen i vårat liv.

om saker känns bra och rätt och man har mycket att göra så kommer en vardag väldigt snabbt… var inte mer kär i förälskelsen än i den djupa kärleken i vardagen…
#6 Men man är ju nykär fortfarande! Jag och min kille är fortfarande lite nykära efter 8 månader nu! Såklart inte lika mkt som första månaderna men :) Min kompis och hennes kille var "nykära" i över 1 år.
Fast tar väl olika lång tid med att gå över från nykär till "det vardagliga". Känner ett par som varit tsm i 3 år (dock gjort slut lite då och då men blivit tsm igen) och de har inte alls någon som helst "nykärkänsla" längre vad jag upplever det som, de umgås bara som kompisar. De har knappt sex längre.
Jag har varit nykär i 12 år
Efter bara 3 månader bör det "nykära" absolut vara kvar. Så jag förstår din oro.
HAr dock inget tips att ge dig, för det enda du kan göra är att diskutera med din partner.
KAnske är han en person som visar sin kärlek genom att busa?
Tycker #12 har något i det hon säger, "Kanske är han en person som visar sin kärlek genom att busa?" -för flertal killar som varit intresserade av mig tidigare har kittlat mig och försökt "busa" (har jag upplevt det som) :)
Och att han från början var mysig på ett annat sätt kan bero på att han vet att det är så man "egentligen" ska göra, men efter ett tag så kommer ju ens riktiga jag fram, och är det då bus, så är det :)

Håller med # 14 !
Jag trodde jag hade träffat en kille som älskade att kyssas, men icke. Nu saknar jag det varje dag :/
Säg vad du känner o hur du vill ha det rakt ut.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Jag har sagt det flera gånger och senast förut så hände det igen, han började busa och jag busade givetvis med först men sen vägrade han sluta även om jag sa att det räckte och blev för mkt eftersom första grälet vi hade handlade om det och då sa han att jag skulle säga till när jag inte ville mer… men det gör jue ingen skillnad. Och sen blev han grinig för att han tyckte jag klagade vilket jag inte gjorde utan sa bara till som han själv sagt att jag skulle.
Förstår inte vad problemet är :(
Ni verkar ha chall på erat sätt att uppfatta varandras sätt att kommunisera. Du får helt enkelt berätta för honom vad saker o ting betyder för dig.
Sedan tycker inte jag att du ska dras med i det där busandet alls, utan direkt säga ifrån på ett tydligt o rakt sätt. Han kanske inte uppfattar dina fysiska signaler heller, då är det bra att du berätta om vad dom betyder med.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
förlåt.. men varför ha så höga krav på att inte busa???
Man mår bra av att kittlas och skrattas..
Jag och min sambo kittlar varann hur mycket som helst och jävlas så mycket det bara går ibland och vi har varit sambos i snart 2år
#19 Problemet är väl inte just buset, utan att det gått över till bara bus och inget annat. Har jag fattat det som.
hmm ok :) nu blev de "grillbestick i huvudet" (funderar)
Jag förstår. När jag inte känner för närhet eller är sugen på intimare stunder kan jag ibland, utan att riktigt tänka på det, ha jättesvårt för att vara allvarlig och bara kramas eller mysa. Då börjar jag busa istället för att undvika att det blir allvarligt. Vissa dagar är sådanna medan andra är mysdagar när man kan ligga tätt ihop i soffan.
Det ska inte bara vara bus. Jag förstår om du är orolig. Ett busbeteende kan ju tyda på att han trycker bort några andra känslor och inte orkar vara allvarlig eller att det ska bli allvarligt mellan er. Det måste det inte göra, men jag skulle försöka få ur honom vad det egentlige problemet är. Kom ihåg att inte verka anklagande utan ta även det positiva med att han vill busas och skratta med dig. Han får inte känna sig påhoppad.
Sajtvärd på Iller.ifokus