Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 6026 ggr
Karmatarerskanise
0

Alla hjärtans dag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det snart alla hjärtans dag igen. Den 14/2.

Brukar ni fira denna dag, eller ni hoppar över den?

Ni som firar, hur ska ni fira i år?

[Wera]
0

Jag har aldrig firat alla hjärtans dag därför att jag inte haft någon att fira med. Men i år ska jag firamed min pojkvän, vi firar 8 månader bara två dagar efter alla hjärtans dag också Glad Vi har planerna att göra hemgjorda semlor efter att jag kommit hem från skolan (bara för jag ärså sugen haha) och sen får vi se vad som händer på kvällen, lite filmmys och gos antagligen Oskyldig

Jag har även köpt ett litet presentkort till honom (för jag visste inte vad han skulle få, så då får han ett presentkort som kan hjälpa honom lite på traven till att köpa en ny mobil för - eftersom han bara lånar en mobil nu och så kan man se det som en liten försenad födelsedagspresent för jag fick inte köpa honom något på hans födelsedag.) Och i presentkortet (som jag beställt) är det ett litet meddelande med en söt text + ett foto på oss och presentkortet ska ligga i en chokladask har jag tänkt Flört

Buffaomini
0

Jag firar den. Detta år vi på en mini weekend helgen före. Äter gott och bara byter miljö.
sen blir det någon present på själva dagen.

HannaM
0

Det är en måndag… och det är ledarmöte i vår handbollsklubb så vi firar väl med att sitta av en timme eller två på hårda trästolar och dricker påste och kaffe ur plastmuggar. Romantiskt värre=) Precis som jag vill ha det.

[Thesoulforged]
0

Ska gymma hela förmiddagen och köpa en stor flaska vin att fira resten av dagen med…

Karmatarerskanise
0

#4 Känns ju lite onödigt att gymma för at sen förstöra det med vin Flört

Kalendula
0

Jag tycker alla hjärtans dag är så överreklamerad. Kan man inte visa sin kärlek till varandra ändå!

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Karmatarerskanise
0

#6 En vanlig kommentar.
Klart man visar sin kärlek ändå, måste man pga det bojkotta den här dagen? Ser inte logiken i det?

Kalendula
0

#7 Bojkotta?

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Wera]
0

#6 Klart man kan, man visar väl sin kärlek var och varannan dag till sin kärlek hoppas jag :) Men det är väl samma sak som typ "mors dag" och "fars dag" - vrf är dom behövliga då? Eller "semmeldagen" - man kan väl äta semlor vilken dag som helst :)

Kalendula
0

Har jag fel åsikt om detta med alla hjärtans dag eller?Förvånad

Och nej jag tycker inte att morsdag o farsdag eller barnens dag eller dom handikappades dag, etc heller behövs.

Men just alla hjärtans dag tycker jag är överreklamerad, precis som julen, nyår o midsommar.

Å andra sidan så är dessa dagar väldigt bra för alla handlare som tjänar en massa pengar på dessa dagarna. Vi får då hoppas att dom skänker deras överflöd av pengar till välgörenhet i stället till människor som verkligen behöver det oavsett vilken dag det är Flört

Buffaomini
0

#9 men då kan vi ju fira jul,påsk en annan dag då? eller går det inte då de har sitt ursprung ur bibeln?

Varför vara så anti mot att fria det. Jag förstår att det är överdrivet allting, oavsett högtid, men varför bojkotta?
Man kan ju skämma bort andra dagar också.

[ghostdoggy]
0

#10 jag håller fullständigt med dig,överreklammerad som allt det andra

[westerlind]
0

Jag älskar Alla Hjärtans Dag och alla andra högtider också, det ger mig en jättebra ursäkt för att köpa något fint till mina nära och kära. Då min pojkvän är på annan ort och jobbar den dagen blir det inget firande mer än kanske ett extra sockersött sms!

Karmatarerskanise
0

#10 Nu är det ju inte alla som köper en massa för att det är en högtid. Man kan mysa till det lite extra utan att handeln tjänar på det.

Men jag accepterar att det finns folk som inte ser meningen med att fira på speciella dagar. MEn förstår det gör jag inte.

hus-musen
0

Vi firar inte, men det är ju en trevlig dag=)

Qui dormit, non peccat

Ladydragon
0

just nu har jag ingen partner

men när jag har det så brukar det bli att man gör nåt roligt ihop äter nåt gott kanske går ut och dansar eller går på bio

jag gillar inte riktigt idén med att man ska köpa en massa grejer

däremot kan jag tycka att det är rätt oki med Alla Hjärtans dag en liten påminnelse om att va rädd om varann o kanske göra nåt extra tillsammans

pyromanen
0

Har ingen relation till den dagen, säkert för att den inte fanns på tapeten när jag växte upp. Barnen däremot har ända sedan dagis fått göra hjärtpyssel o sånt, så de tycker det är nåt. Vi brukar ibland baka nån kaka med hjärtdekor eller våfflor (de har hjärtform i våffeljärnet). Köper i alla fall inget extra i nån affär och det är nåt med barnen, inte nåt med mannen.Glad

JossanH
0

Firar det inte direkt. Kanske man skulle göra i helgen istället…?
Vi firar födelsedagar, jul, nyår, midsommar, farsdag och morsdag. För mig är det inget negativt att ta en dag där man riktar uppmärksamheten lite extra till någon man älskar och bryr sig om. Det är så lätt att allt bara rullar på i samma gamla spår. Man säger att man älskar varandra men gör inte "något extra". Alla hjärtans dag kan vara ett sådan dag som gör att man verkligen tar sig tid att uppskatta och visa vad sin partner verkligen betyder för en.
På samma sätt som dom flesta andra högtider för mig.

Jag firar jul för att det är en av få dagar då vi är så många i familjen som träffas och har det trevligt. Firar mor- och farsdag för att visa hur mycket jag uppskattar mina föräldrar även om jag inte visar det så ofta. Firar påsk, nyår och midsommar tillsammans med vänner som betyder något. Ett tillfälle där man kan umgås med vänner och göra något utöver det vanliga tillsammans. Firar födelsedagar för att uppmärksamma den som fyller lite extra under dagen och för att fira att man levt ännu ett år!

Sen så gillar jag ju traditioner!… med viss modifikation. ;)

Och det är klart att försäljarna tjänar på dessa dagar! Det är ju själva meningen med försäljning… Men man måste inte köpa något för att fira det, att visa lite extra uppskattning kostar inget :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Hilo]
0

Sambon frågade om vi skulle göra något..
Jag har själv aldrig ägnat en tanke åt den dagen..
Inget firande, eller blommor eller något.. Alls..
Så har aldrig haft intresse för dagen.. Jag menar, kärlek kan man ju visa vilken dag som helst..

Men ja, nu ska vi ju kanske göra något, vad vet jag inte.. Så kanske fattar tycke för den.. Vet inte vad sambon planerar, men det lär ju visa sig.

[Thesoulforged]
0

Glömma min ensamhet, att jag gång på gång väljer karlar som bara är ute efter sex och bryr sig om sig själva…:/ ren depp dag. Hade varit bättre om jag haft mina vänner nära men har flyttat till en annan del av landet för att studera.

Bergspuman
0

Nej jag firar inte. Det är ju en vanlig måndag. Istället firar vi 2 år tillsammans i slutet av mars. Då blir det firande! Glad

oh-la
0

jag glömmer alltid av vilken dag det är och kommer på det två veckor senare. så nej, vi firar inte alla hjärtans dag Tungan ute

[Hilo]
0

#22 Haha är man i Uppsala är det svårt att missa.. hela stan blir ju för sjutton rosa Cool

thilda-
0

jag ska uppvakta min gubbe med en hembakad bakelse som är hjärteformad tänkte jag :)

Destany
0

Eftersom jag e singel igen så ska jag inte fira den.. kanske kolla på nån bra film o förtränga den dagen kanske..

Fridaaaa
0

Ska fira med pojkvännen, med mat, mys och en bra film hemma:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fotokrafs
0

För mig är det helt okej att andra firar, men själv firar jag inte.

God mat, mys och kärlek får jag varje dag. Skrattande

SaraC
0

Vi brukar inte fira mycket alls av det man anses "ska". Vi gör roliga saker, myser och köper saker till varandra när vi känner för det istället för på särskilda dagar.

I år blir vi dock "ofrivilligt" att fira. Vi har sedan en tid planerat att resa bort en helg och när vi för några veckor skulle planera in en helg blev det just denna helg som passade bäst med allt som ska klaffa.

Så vi åker några mil och bor på ett mysigt litet hotell under helgen, fast på måndagen och själva dagen blir det ingenting.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar