Romantisk musik
Vilken låt eller vilket album tycker du höjer den romantiska stämningen och ger de rätta vibbarna?
Det kan vara en låt/album som du har sköna minnen av eller en dagsaktuell som du känner får dig romantisk stämning?
(Häng inte upp er på ordvalet 'romantisk' - jag menar kärleksfull/öm/sexig eller vad som helst)
**Blandad kompott som förslag från mig:
**(fyller på fler senare)
Mauro Scocco - Så länge vi har varann
Metallica - Nothing else matters
Bryan Adams - Everything I do (I do it for you)
Enrique Iglesias - Hero
Yazoo - Only you
Lasse Tennanders skiva 1 rum och son. Den är säkert närmare 20 år gammal, men när maken och jag träffades snurrade den HELA nätterna - igen och igen och igen…
#1 Whohoooo Metallica med på din lista. Jag gillar dig
N*sync - This I Promise You lägger jag till, fast det är mest för att jag och tjejen dansade till den när vi träffades första gången…så det är "vår" låt :)
#3 Tja, alltså om du nu gillar mig för en så simpel och allmängiltig sak som att gilla Nothing else matters, så gillar du nog många människor. *flinar*
Däremot kan jag tillägga att jag är ett STORT Metallica fan, och har många andra favoritlåtar förutom ovan nämnda. =)
För att nämna några, så Until it sleeps, Master of Puppets, Sad but True, So What, Unforgiven, Die die my darling, m.m.fl.
Häftigt, det var några "udda" favoritlåtar som man inte hör folk nämna så ofta. Fast jag antar att So What inte så är perfekt att hetta upp stämningen med, med tanke på texten. Kanske inte heller Die die my darling :)
Kom förresten på lite fler förslag, Christian Walz har många sköna låtar som ger bra stämning.
Just nu lyssnar jag mycket på äldre musik, Otis Redding, Sam Cooke, Aretha Franklin. Och Michael Bublé tycker jag är romantisk skön bakgrunds musik. Håller med nr5 Christian Waltz är också gött när man umgås lagar mat dricker lite vin och mysar.