Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 7800 ggr
isabelle89
0

porrsurfande?

Hej! Jag skulle bara vilja sätta mig in i andras perspektiv angående porrsurfning och liknande.

Jag har kollat på porr i perioder då jag varit singel. Nån gång i veckan hit eller dit, inget speciellt liksom. Jag gjorde det antagligen för att jag "drömde/satte mig in i" själva scenen själv. Ville ha det som jag såg typ..

Men efter att ha ingått i ett väldigt seriöst förhållande, där vi bor ihop så känns detta som en helt annan sak. Och varför?

1. Min kropp finns tillgänglig för honom 24-7. DVS jag bangar aldrig på sex.

2. Hur sexigt är egentlígen den komersiella porren nu för tiden? Jag skulle aldrig välja porr framför bra sex IRL, spec inte när jag bor med någon jag verkligen älskar.

3. Jag känner mig faktiskt sårad ifall han vill titta på andra(framförallt brudarna då) som har sex istället för att tänka på mig och ha sex med sig själv..

Tror denna absoluta porrfobi har kommit av flera anledningar. Han fick mig att känna mig rätt osäker på mig själv i början och hetsade om att vi skulle pröva på rätt spexiga saker väldigt tidigt i förhållandet.

Men är det helt sjukt att känna som jag känner?

För mig är porr något som man kanske tar till ifall sexlivet blivit skit dåligt eller då man egentligen inte är så intresserad av sin partner längre.

Skulle gärna höra era åsikter synpunkter!

Observera att jag vet att det bara är på film, och inget som egentligen betyder något. Men vafan, jag kan ju lika gärna dra hem en snubbe från krogen och se på honom som en leksak och mena att det inte betyder något.

line84
0

Jag har inget emot att man tillfredställer sig själv även om man har en relation. Men om det blir så att min partner väljer att kolla porrfilm framför att ha sex med mig så hade jag nog börjat fundera.. Personligen har jag problem med porrfilm.. Kollar inte på det för att jag tycker att det ger en snevriden bild av samlag. Men det är ju bara mina åsikter.. Man kan inte förbjuda sin partner att kolla men jag ser helst att han inte kollar på porr..

Karmatarerskanise
0

Porr som inte tar över ens liv, och som inte används istället för sex, är för mig inget konstigt.

Du skriver ju själv att du kollat på det som singel. Skillnaden nu är att du tar det personligt, och det tror jag, som du ju själv verkar se har med ditt mående att göra. Därför borde du börja med att jobba upp ditt självförtroende.

Funkar ert sexliv som det ska?

Du skriver att du vill att han ska tänka på dig, men alla har vi rätt till fantasier, äver i ett förhållande. Det är bara mänskligt.

Lite egentid framför en film, eller hur man väljer att ha egentiden är bara sunt. Som sagt sålänge det inte påverkar sexlivet i förhållandet.

Liknelsen du gör i slutet förstår jag inte alls, då det ena är på film, inte på riktigt, medans det andra är det.

oh-la
0

tycker det här resonemanget är jätteunderligt… men det är ju min åsikt. varför är det sånt himla rabelder om porr, och varför skulle det vara värre att kika på än en livs levande brud på stan? till på köpet tror jag att få människor, medvetet eller omedvetet, är så inbitet trogna sin partner att de inte ens slänger en blick efter en riktigt snygg kille eller tjej som går förbi. för den sakens skull innebär ju inte det att man vill ligga med personen. det skulle i så fall kännas värre för mig än allt porrsurfande på jorden, även om jag nu faktiskt skiter i det också. se min sambo en snygg tjej och låter fantasin ta semester med henne, kör på! han är människa, precis som jag.

jag vet att porrsurfande och en blick på en annan tjej, en dans på krogen eller vad sjutton som helst inte är något att hetsa upp sig över. jag vet att min sambo i slutet av dagen bara vill krypa ner i sängen bredvid mig. och nej, vi har inget öppet förhållande alls. hånglar han upp en annan tjej kommer jag lämna honom. men bara för att vi är i ett förhållande kan inte jag ge mig själv rätten att börja lägga mig i hans fantasier. tanken sryr man inte, och man måste inse att man är två personer trotts att man är i en relation. vårt sexliv är kanon, han är helt närvarande och väldigt mån om mig. vem han känker på… varför skulle jag bry mig om det egentligen. om han vill krydda vårt sexliv med att tänka på en porrskådis, kör på! och jag skulle vilja se den tjej som gnäller över det där med porrsurfande som helt ärligt kan stå upp och säga att de andrig tänkt en syndig tanke om nån skådis, snygging på krogen eller snubbe i affären. och helt ärligt, har den tanken någonsin förminskat er kärlek för era respektive?

Sweelin
0

#3 Starkt! Beundrar din självsäkerhet och tillit! Önska jag kunde tänka på samma sätt, är en väldigt osäker person och mår lätt dåligt när det gäller sex och lust.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

line84
0

#3 Du har en bra poäng.. :)

TottsiGirl
0

#3 Jag håller med dig! Mycket bra inlägg!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

oh-la
0

tack för bra respons :) tror inte att min syn på förhållanden handlar om en speciell självsäkerhet. bara om att jag, i en relation, skulle må för dåligt och tyka att det var för jobbigt om jag ständigt gick runt och var osäker. antingen väljer jag att leva på tårna och vara misstänksam, eller så lever jag helt enkelt :) tilliten kommer när man vågar släppa taget och inser att den andre fångar en, och helt ärligt finns det inte mycket som slår tilliten som blir efter att sambon blir uppraggad av en tjej som jag inte är i närheten av utseendemässigt, och han ber henne fara åt skogen när hon frågar om han inte ska skita i mig och hänga med henne. för att komma dit kan man inte klamra sig fast och vara misstänksam. så jäkla stor skillnad är det inte på tjejer och killar att en snubbe i en sund relation med hänsyn hellre än misstänksamhet slänger sig över alla snyggingar han ser. man måste inte hålla sin gubbe kort, älskar han dig är det dig han kommer hem till. misstänksamhet kväver, medan tillit utvecklar och gör förhållandet starkare.

det var när jag insåg detta som mitt och sambons förhållande började blomstra, för såhär har det inte alltid varit. det har funnits misstänksamhet här med.

[Wera]
0

Jag tycker porr är överskattat men… jag kollar aldrig porr, jag onanerar aldrig för mig själv och det är inget jag har behov att göra heller :) Och det vet min kille om - och han tycker det är jätte konstigt och tror mig knappt. ;)

Gerbilflicka
0

Om man kollar på porr så måste man inte göra någonting alls. Du måste inte ens onanera om du inte vill, och om du väljer att göra det samtidigt så är det inget ansträngande. Det är kravlöst helt enkelt.

Har man sex med sin partner så måste man vara aktiv, både ge och ta.

Jag försöker jämföra det med micromat. Klart som fasen att en hemlagad middag är godare alla dar i veckan, men ibland orkar man bara inte! Då är det väldigt bekvämt att bara kasta in en låda 3 minuter i micron.

Någon som fattar vart jag vill komma? Skrattande

Men alla förhållanden är olika, så om du verkligen inte kan acceptera det så skulle jag råda er att försöka mötas i mitten. Kolla på porr tillsammans kanske? Eller försök avdramatisera situationen genom att vara helt öppna om allt som handlar om porr?

Bergspuman
0

För mig blir porr i relationen helt oacceptabelt. Dvs. bor vi ihop är det no-no att jag tvingas se det. Det vill jag inte. Jag vill heller inte se spår av att han tittar på porr. Jag vill alltså inte hitta spår av porrsidor i datorn eller porrtidningar eller porrfilmer hemma. Vägrar ha med sådant att göra.

Bor vi INTE ihop, så struntar jag fullständigt i vad han har för sig när han är hemma hos sig, så länge jag slipper konfronteras med tecknen på hans porrkonsumtion. Och jag vill inte höra om det heller.

Bor vi inte ihop och vi är hemma hos mig så blir det samma regler som överst.

Men nu är vi särbo min kille och jag, och han har ingen egen dator så jag har svårt att tro att han kollar på porr hemma hos sig. Surfar han på min dator hemma hos mig kollar han aldrig på porr, han vet om min inställning.

Det finns för övrigt gott om män som inte heller vill ha porr som inslag i relationen. Det är väl bara att undvika porrkonsumerande killar om man inte vill ha med sådant att göra.

Något jag aldrig skulle göra, är att möta någon halvvägs, om min partner gillade porr. Då får han leta upp någon som är som han.

Karmatarerskanise
0

#10 Så om du sitter på hans dator (om han hade haft ngn) och ser att han varit inne på en porrsida, eller du hittar en porrtidning, vad händer då? Gör du slut?

Vad är så hemskt med porr enligt dig så att du ställer sådana krav?

Bergspuman
0

#11 Hera, jag får ha de här åsikterna så mycket jag vill. Och jag behöver inte försvara dem eller förklara dem.

Karmatarerskanise
0

#12 Haha det är det väl ingen som sagt ngt om?
Du behöver inte göra något heller, men det hade varit oerhört intressant att få veta svaren på mina frågor, speciellt när du reagerar så förvånande på helt vanliga frågor.

fruktgumman
0

I den här frågan känner jag precis som #10

Jag accepterar inte porr i mitt hem och vill inte höra talas om att min partner konsumerar porr. Jag är sambo och han vet förstås om min inställning.

Skulle jag hitta porr på datorn eller porrtidningar skulle jag tala med honom. Vill han ha porren i sitt liv så får han det men inte vara sambo med mig.

Karmatarerskanise
0

#14 Vill du berätta varför?

pyromanen
0

Har som en del kanske minns i tidigare trådar berättat om min inställning till porr som nåt där dels människor far illa dels att det är "främmande nakna kroppar" som jag inte alls har lust att se, o fram för allt inte så så nära på och på det sättet som det visas i en porrfilm.

När jag väl upprepat detta så vill jag tillägga att jag dömer inte vad andra gör. Om andra (inklusive min man) skulle vilja titta på porr och mår bra av det och vill det och gör det så jag inte ser och inte vet då är det deras egensak/privatliv på samma sätt som onani är det.

fruktgumman
0

Porr äcklar mig. Så är det bara. Jag vill bara inte veta av det. Jag bryr mig inte om hur andra gör, men vill inte ha ett förhållande med en som  vill använda sig av det.  Men det är ju något man säger tidigt i ett förhållande. Jag iaf

Karmatarerskanise
0

#17 Ja, sånt måste man ju vara tydlig med tidigt i ett förhållande så det inte blir fel Glad

Trollhassel
0

Jag håller faktiskt också med #10. Jag kan förklara det såhär. Om min partner tittar på porr så blir jag sårad. Det är hela förklaringen. Jag kan inte rå för hur jag känner. Jag känner mig otillräcklig, värdelös och sviken. Thats it. Speciellt eftersom han vet att jag känner så.

"Men jag skulle hellre vilja ha sex med dig än hon i filmen" eller "jag kollar inte på kvinnorna utan bara på handlingen"..Bullshit känner jag i själen.

Så funkar jag. Häng mig om ni vill.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[Wera]
0

Jag skulle absolut känna mig sårad och värdelös om min kille skulle välja porr framför sex med mig, men det skulle min kille aldrig välja :) för han skulle aldrig banga på sex (precis som TS skrivit "Min kropp finns tillgänglig för honom 24-7. DVS jag bangar aldrig på sex." ungefär så :) och han vill hellre att jag runkar av honom än att han själv ska sitta och runka till porr. :P

Vi är särbo så jag har inte någon koll på vad han gör 24/7 men när han är med mig (vilket är i princip varje kväll) så porrsurfar han aldrig. Om han skulle vara ensam en kväll och känner sig jätte kåt (ogillar ordet på något sätt haha), då skulle han hellre vilja använda sig av några bilder på mig, än att kolla porr. (har han sagt). Men det är absolut inte "förbud mot porr" och göra det skönt för sig själv :P Men jag skulle aldrig göra det, har inte behovet av det, precis som jag skrivit i #8. Men om min kille vill göra det så får han väl det. Även om jag inte uppskattar det så jätte mkt :) men vill inte bestämma över honom. jag tänker mer "är man i ett förhållande har man väl inte behov av porr när man har varandra!" :)

[Hilo]
0

Jag har inte läst andras inlägg, utan svarar.
För mig är "hälsosamt" tittande INGA problem.
Sålänge dte inte tar över livet och skapar ett beroende.

Min sambo kollar på porr, någon gång dagligen i runda slängar.
Ibland tillfredställer han sig själv, ibland inte.
Vi har ett oerhört underbart sexliv och jag kunde inte be om något bättre..
Han får gääärna titta på porr för mig.. det är film.. Inget fysiskt så..
Jag vet inte om jag har mer överseende än "normalflickvännen", men jag kollar också på porr ibland.. Alla behöver vi vår ensamtid, och det tycker jag även gäller onani.. Sen om man tittar på porr, eller sitter i ett varmt bad, eller ligger i sängen.. So what? Sålänge det inte är något som drabbar livet eller så.. Go for it!

Sen kan jag dessutom tycka - Ja, på riktigt.
Att är han trött, och inte orkar sex, är jag okej med att han kanske fixar det själv i duschen, eller framför en film när jag är ute med hunden..
Jag ser det inte som om att han Inte tänder på mig, eller att han måste kolla på porr eller så.. Han får sin intima ensamtid, men har ändå mer än väl nog energi för att vi ska ha det trevligt tillsammans.. Flört

Musiken
0

Haller med #10 och #19.

thilda-
0

Jag tycker heller inte om porr.. skulle jag upptäcka att min sambo tittar på sånt så får han välja mellan de eller mig..
Porren är inte välkommen i mitt hem…

Jag tycker att porr är äckligt och förnedrande

JossanH
0

#3 Delar av ditt resonemang blir väldigt konstiga för mig. Ingen skillnad mellan att titta på nakna människor som har sex och på att titta på en snygg tjej på stan? Det är som att säga att det inte är någon skillnad på att krama någon eller att hångla med någon. För mig är det en enorm skillnad. Skulle min kille kolla på en snygg tjej så visst- jag ser snygga människor både här och där, skulle han kolla in tjejerna på stan om dom var nakna så nej då skulle jag inte tycka det var okej.

Jag känner att alla beteenden hos sin partner som gör att man mår dåligt borde diskuteras om man inte kan leva med det. Det är helt okej att känna sig nedvärderad om killen säger "gud vilken snygg tjej, hon hade snygga bröst" framför sin flickvän eller om killen kränker sin flickvän genom nedvärderande snack eller om killen träffar sitt ex och tjejen blir svartsjuk. MEN det är många som inte tycker att det är okej att känna sig nedvärderad eller må dåligt över att sin kille sitter och kollar på andra nakna tjejer med inzoomade kön och bröst… För porren har man rätt till! Eller?
Jag ser det som så att tycker man det är okej, fine, då är det inget problem men mår man dåligt över det kanske man ska diskutera det med sin partner.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Trollhassel
0

#24 Håller med dig!

Vi har alla olika värderingar och i ett förhållande måste man kunna diskutera sådant som är jobbigt.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

isabelle89
0

Tack för alla svar! Håller med #24.

Har kommit lite längre i min självinsikt.

Jag har helt enkelt svårt att tända på någon/något som jag inte är kär i. Snygga/attraktiva människor finns det gott om, det är just när det kopplas till något sexuellt som det skär sig för mig.

Jag hoppas att de flesta partners väljer just sin partner framför något som faktiskt sällan överennstämmer med verkligenheten.

Den mesta porren är faktiskt fokuserad på kvinnan. även om det har blivit bättre…

Och visst att kolla på porr tillsammans… Men det vore ju världens mardröm om det visar sig att filmen är mer intressant än jag.

Då ere bye bye för min del…