Relationer iFokus

Relationer

Etikettsingel
Läst 6570 ggr
Katti
2011-02-02 23:54
1

Ny partner

Jag är nyskild. Eller inte ens skild ännu eftersom vi har betänketid. Beslutet är dock oåterkalleligt, så det finns inte mer att hämta i vårt förhållande (det var ensidigt han som "gjorde slut" efter 15 år, varav 12 års äktenskap, och tre barn). Nej, han har inte träffat någon annan (säger han, och jag tror honom) och nej, han kan inte säga vad anledningen är.

Hur som helst så vill jag inte leva ensam. Är inte ett dugg rädd för det, men jag tror absolut att det finns någon för mig. Så jag sonderar terrängen lite på nätet. Har inte bråttom, men har gläntat på dörren lite i alla fall!

Det jag ville komma till är att alla är så himla gamla Skrattande. Jag har inte hängt med, så män i min ålder känns som, om inte gubbar så i alla fall för gamla! Sist jag var singel var jag 26. Sen dess har jag inte ens spanat in någon. Så jag är kvar där! Inte så att jag vill ha en betydligt yngre man, absolut inte, men det är liksom dem jag är van att spana in! Någon som känner igen sig i mitt flummiga resonemang?

Bergspuman
2011-02-03 08:28
1

Jo, faktiskt. Man har ibland svårt att acceptera att man själv åldrats och därmed svårt att se att jämnåriga åldrats de med.

Men jag brukar säga att det finns en marknad för varje ålderskategori. Och det finns män på 40+ som är riktiga godbitar. Skrattande

Jag skilde mig när jag var drygt 41 själv och nätdejtade då friskt. Visst träffade jag på stolpskott men jag träffade också på män som var härliga, ljuvliga, underbara och såg grymt bra ut och var råsexiga, trots sin "ålder".

Det gäller att förändra sitt "seende" liksom. Ställ dig vidöppen för möjligheter. Inse att en man kan vara otrolig sexig fast han har lite veck i ansiktet, några grå stänk och håret kanske inte är lika tjockt längre.

I och för sig dejtade jag även en del yngre killar ska erkännas.

Sara
2011-02-03 11:14
0

Inget fel på yngre killar.. Flört

Sara

nagithas
2011-02-03 13:10
0

Dejta på vare sig de är "gamla" eller yngre. Du kanske hittar den perfekta mannen. Jag gjorde det iallafall via nätdejting. Vi trivs bra ihop.

Men var dock försiktig med nätdejting, det finns stolpskott och så finns det idioter, sen finns de ju dem som är helt galna. Så var försiktig och lita på din magkänsla. Känns det inte bra, träffa honom heller inte.

Jag träffade en kille på nätet när jag var 14, det kändes inte bra att träffa honom men gjorde det ändå. Efter att vi hade träffats så ringde han min telefon säkert 60 gånger om dagen och jag blev inte av med honom. En vecka senare glömde jag telefonen hemma och när jag kom hem så hade jag 430 missade samtal från honom enbart på min telefon. Dum som jag var träffade jag honom igen, då höll han på att våldta mig. Jag erkänner jag var dum som träffade honom igen, men med knät han fick i skrevet så hade han nog svårt att gå ett tag efter det.

Var försiktig!

[Mairah]
2011-02-11 20:45
0

Visst kan man ha både tur och otur med folk man träffar via nätet. Det har jag med sannerligen fått erfara Tungan ute Fast jag tror att det fixar sig för dig när du väl träffat en person som du känner att du vill satsa på, oavsett ålder. Det finns ju aldrig några garantier för något förhållande heller, hur lite eller länge man än varit tillsammans. Eller hur?

Önskar dig all Lycka till därute i datingterängen. Glad

freudiana
2011-02-12 14:03
0

Hej Katti!

Jag förstår helt vad du menar :-)  Jag har inte dejtat sen jag var 27, nu är jag snart 34 och gift (och inte intresserad av att dejta nångon). Men när jag träffar nya människor, både män som Kvinnor, och man börjar prata om ålder så blir jag ofta förbluffad och tänker -va?? är han/hon bara 2 år äldre, han ser ju mycket äldre ut! Till exempel.

Jag har liksom glömt bort att jag själv inte är någon ung snärta längre Flört jag var nyss på en fest hos en väninna som fyllde 25 och alla var lika gamla som henne (+-1 år). Det var jättetrevligt men efteråt insåg jag (eller undrade) att jag faktiskt var "den äldre bruden" i sammanhanget och att jag högst troligt inte framstår som 25 längre, fastän jag inte känner mig annorlunda på insidan.

Men det finns som sagt underbara, snygga män i alla åldrar. Tänk inte på om killen är yngre eller äldre, det är ju vad man har gemensamt som är det viktiga! Min man är 4 år yngre än mig och inte alls den "typ" jag trodde att jag skulle passa ihop med.

Lycka till!Glad

Katti
2011-02-13 02:51
0

Jag är absolut inte åldersfixerad. Min man är 8 år yngre än jag. Väljer inte kompisar efter ålder utan har många vänner som är både mycket yngre och äldre än jag. Så egentligen känns det konstigt att dra en skarp gräns när man söker på kontaktsidor. Det är ju personlighet det handlar om! Jag tittar däremot på det åldersspann han söker i. Tycker det är osmaknligt när 45-åringar söker tjejer mellan 18 och 28 t ex. Däremot helt okej om han söker 30-60, d v s även äldre och inte bara yngre. Fast det kanske de fattar och skriver så fast det inte är sant Förvånad.

#5, plötsligt fattar jag varför det i kontaktannonser ibland står "70-åring tjej söker…" t ex. Det har jag skrattat åt förut, men nu förstår jag dem som skriver så! Man är inte äldre än man gör sig!

[ghostdoggy]
2011-02-14 12:02
0

jag är inte heller åldersfixerad,jag tror det beror på hur man blir uppfostrad + vart man själv drar gränsen och hur mycket man sj vågar öppna sig,jag är sj 42 å tycker att allt underr min egen ålder är lammkött =P..som #6 säger man drar gränser när man söker relation på nätet,finns ju risk för man blir en snuskgubbe om man söker tjejer mellan 18-40,men om man därimot söker mellan 30-40 så är det helt accepterat,som sagt man väljer inte efter ålder utan man väljer efter sin personlighet,humor åxå vidare,sen finns det ju dom som är så förbannade trångsynta som bara accepterar att man man bara ska umgås med dem som är i sin egen ålder,man blir inte äldre än vad man gör sig till=) men det är absolut inte flummigt att resonera som du gör katti..lol.. jag gör det sj,så du är ju iallafall inte ensamFlört

KimE
2011-02-14 13:28
1

Det är väl mest det att självbilden släpar efter lite hackigt sådär 5, 10år åt gången.:)