Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 4840 ggr
Gasoline
0

Helt fel inställning!

Som de flesta är väl medvetna om och fått sina öron uttjatade om så är det alla hjärtans dag idag!

I och med det så finns det alldelles för många som sitter hemma och deppar för att de inte har någon partner, livskamrat eller sambo.

Jag tycker att detta är helt fel inställning!

Varför kan man inte använda denna dag till att uppskatta de människor man har runt ikring istället för att snöa in sig på en enda person?

Denna dag ska för mig till större del tillägnas åt min sambo, men jag tycker det är minst lika viktigt att visa uppskattning till alla de man bryr sig om; En förälder, ett barn, en arbetskompis, en släkting, en kompis.

Så sluta deppa, ni mår sämst utav det själv. Ut och sprid lite kärlek så kanske ni får lite kärlek tillbaka, även om det inte är kärlek på det viset som ni önskar ;)

Jag tycker att denna dag handlar om så mycket mer än den man lever ihop med.

Buffaomini
0

Håller helt med, innan min sambo firade jag den med familjen och vänner. Gav dem presenter etc
För att dagen ska handla om kärlek behöver det ju inte vara till partnern enbart

Gasoline
0

#1 Nej, kärlek handlar inte bara om vem man vill spendera resten utav sitt liv med. Kärlek är så mycket mer än en partner!

Mer kärlek åt folket!

Haha, så hippie jag låter ;)

Karmatarerskanise
0

Håller absolut med dig! JAg visar de som betyder något för mig, hur  mycket de betyder :) Mamma får alltid en ros av mig.

[Hilo]
0

Firar inte, men visst.. Uppmärksamma kan man ju göra.
Gav min pappa en liten present idag som sambon levererade..
Han vart mycket glad över det lilla paketet..
Sambon har jag inte köpt något åt.. Han får en kram Tungan ute

Gasoline
0

#3 Gulligt gjort tycker jag!

#4 Räcker alldelles utmärkt ;) Tycker inte att denna dag ska handla om att ge varanndra presenter!

[Hilo]
0

#5 Nej, precis.. Vi har tillräckligt med sådana helger Tungan ute
Nu fick pappa en bara för att jag träffar honom inte så ofta..Rynkar på näsan

Gasoline
0

#6 Känner man att man vill ge någon en liten sak eller en present så tycker jag att man ska göra det. Men jag tycker absolut inte att det är något som ska vara ett måste =)

Fridaaaa
0

Kärlek är även till familj, vänner osv inte enbart till den som har partner som alla hjärtans dag firas:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gasoline
0

#8 Typ det jag skrev ;) Men visst! Varför snöa in sig och tro att kärlek bara kan vara en sak?

Fridaaaa
0

#9 Aha ;) hehe Missade det, trött och snurrig hehe :D
Ja precis, kärlek kan vara mycket:D

Gasoline
0

#10 Förstod nästan det, och hade inte heller blivit förvånad om du inte hade orkat läst allt, va ju en del text ;)

Fridaaaa
0

#11 Har läst men kan ha missat lite hehe :P inte sovit så bra, så är svintrött:P

[Mairah]
0

Kärlek och uppskattning av alla de sorter är väl värt att firas, så jag kan bara instämma med trådskaparen jag också. Glad

Buffaomini
0

#2 det jag menade

Gluskap
0

Jag bryr mig inte så mycket om alla hjärtans dag, känns mer som ett tvång att köpa/göra något.

Vi köper saker till varandra och hittar på saker osv alltid annars, behövs ingen speciell dag för det :)

Fridaaaa
0

#15 Har du rätt i fast "roligt" att en extra dag där man verkligen hur mycket man älskar sin partner/familj osv:D

Gasoline
0

#15 Ja, lite mer spontana överaskningar är lite lite trevligare =)

Destany
0

Jag firade alla hjärtans dag med att umgås med en kompis o hennes barn o sen på kvällen var jag barnvakt åt de barnen så kompisen o hennes sambo kunde gå ut o äta.. så jag tillbringade verkligen dagen med dem jag älskar.. men visst det gör ont som nybliven singel med denna dagen.. särskilt när jag råkade ta på mig munktröjan som han lånade av mig sist o den luktade fortfarande han..

ChristineL
0

jag håller helt med!  Sen tycker jag att man ska lära sig att visa sin uppskattning till dem man älskar alla dagar på året :)