Drömmar
Alltså, hittade ingen direkt iFokus-sajt för ämnet men.. Kanske inte letade noga nog…
Till saken. Nu under mitt försök att sova lite på morgonen så lyckades jag knåpa ihop en väldigt egendomlig dröm..
I stora, korta drag.
Jag och in sambo är i huset, även om det ser lite annorlunda ut. Ett ljud hörs, och jag vet, av någon anledning att spöken(?) kommer komma hit.
Min sambo, som i vanliga fall är lite nervös och så inför det övernaturliga, spöken och sånt, säger åt mig att inte vara rädd (jag som inte brukar vara rädd för sånt).. Jag får till svar att han är inte rädd för att han vet att de inte orkar (orkar vadå?), och att går han ut och spökar lite för dem så försvinner de snabbt.. (Han står nu i hallen beväpmad med en brevkniv fasttejpad på en pinne..)
Jag, av någon anledning, går och lägger mig på golvet, precis vid sängen. Ser hur golvet börjar "andas"(?) och ett jättehuvud kommer genom golvet.. Nästan som en fet dödskalle.. - och börjar GNAGA på sängbenen.. 
Jag blir ju skrämd, men får ingen panik.. Sen vaknar jag.. Smått förvirrad..
Fråga - Varför vaknar man Alltid när man är som mest skrämd..?
-Övrigt. I drömmen fanns även tre döda nattfjärilar i en liten hög på badrumsgolvet.. Någon betydelse?
Du vaknar för att det är du som skapar drömmen blir det för otäckt så avbryter du den.
Hilo; oftast vaknar man just för att det är så hemskt att man väcker sig själv.
Tyvärr har inte jag den vanan. Brukar få genomlida allt det hemska också.
Drömtydning är jag ingen hejdare på. Kanske kan man få svar inne på övernaturligt? Har för mig odm har flera stycken som tyder drömmar.
För övrigt låter det somen riktigt hemsk dröm!
Hera - Jo, hittade sajten kort efter jag skrev här, så la in ett inägg där också. Ja, alltså.. Normalt sett är jag inte rädd eller så för sånt, men i drömmen var jag det, och det var ju så sjukt 
Jag är en smula insatt i drömtydning…
Till att börja med så brukar ens hem eller bostad, alltid symbolisera ens inre. Hur det ser ut i bostaden / lägenheten / huset, speglar hur det ser ut inne i dig, i din sinnes- och tankevärld.
Drömmar är också fulla med symboler, oftast "förklädda".
Det är ett tydligt element i drömmen att främmande saker / företeelser tar sig in i lägenheten, alltså kan det vara en insikt du värjer dig för. Något du inte vill ta till dig, inte vill släppa in i tankevärlden. Jag känner dig inte, så det är svårt att pussla ihop drömmens detaljer med ditt dagliga liv och din tillvaro. Men varje sak och moment i drömmen symboliserar något.
#4 Skulle vara spännade att veta lite mer inngående vad just den här betyder.. Då den inte är uppbyggd på samma sätt som mina "vanliga" drömmar.. Tack för svaret 
#5 Det tror jag du kommer att kunna lista ut själv, om du rannsakar sig själv, vad som pågår i ditt liv just nu och vilka tankar du haft senaste tiden. Då kommer det att bli supertydligt!
Jag drömde om att det var "några" (utomjordningar?) som förde bort mig till en fejkad nutid och jag var osäker på om det var i deras tid jag var eller i min egen. Jag var livrädd för jag hade förstått att jag fördes bort trots att utomjordningarna hade försökt dölja alla spår och jag fick inte somna för då kunde det hända igen.. Försökte förklara för en kompis men ingen trodde på mig…
Sajtvärd på Iller.ifokus
#6 Jo.. får se om jag kommer fram till något logiskt..
#8 Är inte så lätt att lista ut sånt.
Får du ingen hjälp på övernaturligt? Är ju roligt om någon drömtydare kan säga vad den tror.
Finns ju inget facit, handlar mest om vad det "kan" betyda.
KAnske kan du låna en drötydningsbok på biblan? :)
#9 Nej, det verkar dött där.. På min tråd alltså.. Själva sajten vet jag inte.
Ja, kanske ska ta och göra det!
Jag har ju gått igenom en del och så.. Borde kanske finnas något i det..
#10 Kanske kommer svar senare :)
Drömmar är jävkligt intressanta. Funderar själv på en drömtydarbok.
#11 Ja, fast vissa drömmar är ju så tråkiga att man undrar varför man ens drömmer dem.. Jag har drömt att jag diskat.. Inget mer 
Hahaha, ja de kan man ju slippa drömma tycker man ;)
#12 Jag kan berätta, att under en period om cirka 1,5 år när jag gick i psykoterapi drömde jag livligt under hela tiden.
Många av drömmarna handlade just om - disk …
Så småningom lärde jag mig att disken inte alls betydde disk, det stod för något helt annat.
Till en början hamnade jag i en ful lägenhet med en diskho proppfull med disk, som jag hade i uppgift att diska. Men diskhon var trasig, den saknade en vägg, så vattnet rann bara ut! Jag blev förtvivlad, jag kunde inte lösa uppgiften jag ställdes inför, den var omöjlig!
Så småningom försvann den där uppgivenheten. Sista drömmen som handlade om disk, utspelades i den där jag bodde mina första 11 år. Samma tema - en diskho full med disk, som jag förväntades ta hand om. Men nu vände jag bara på klacken och gick därifrån! Jag struntade totalt i disken.
När jag kom tillbaks igen, var disken diskad, allt var skinande rent. Någon annan hade gjort jobbet - jag slapp!
Det här var en direkt återspegling av min bitvis miserabla uppväxt när jag fick dra ett tungt lass som hjälpreda till min mamma och barnvakt till mina yngre syskon, efter att föräldrarna skilts och hur påfrestande det varit att inte få rå sig själv, inte ha möjlighet att säga nej och ständigt ställas inför större ansvar och uppgifter än vad jag var mogen för och hade förmåga att klara av.
Så disk, det kan betyda mycket det! 
#14 Jisses! Intressant!
Ja, här stod jag och diskade som vilken dag som helst..
Utan problem eller konstiga saker..
Jag vet att jag Måste diska, för att sambon vägrar
(men han hjälper till med annat)
Men jag har ju inga problem med det..
Såå, ja, det måste ju vara något annat bakom, hehe