Bråk på nätet
Om du råkar hamna i bråk på nätet, till exempel här inne på iFokus, berör det dig då?
Kan du må dåligt över det som skrivs? Blir du påverkad?
Eller du bryr dig inte alls?
Jag blir berörd om jag Bevisligen vet att jag har rätt, men ändå bli motarbetad..
Sen om jag blir illa berörd vet jag inte, men irriterad kan jag bli och så.
Annars vet jag inte.. Folk som säger emot erfarenheter gillar jag inte..
De framstår bara i mina ögon som "Know-it-all's"
Men det är inte så att jag tar åt mig, och går ner mig en hel dag för det..
Förutom om ett ämne, då kan jag bli lite nere och "off" men annars nej..
Bråk på forum får ju tas med en nypa salt.
Ibland är folk ute efter bråk, och att tolka i skrift är ju inte det lättaste så.. Man blir lite irriterad ett tag, men jag försöker lägga det bakom mig, och ignorera så gott det går.
Förr kunde jag bli riktigt förbannad, då vissa människor (vuxna till och med) inte har en aning om hur man beter sig mot sina medmänniskor. Bråken blev väldigt personliga och jag tog åt mig. Då var jag alldeles ny på internetforum (ung,dum och känslig) 
Dessutom missförstod jag mycket och hade taggarna utåt. Tog ett tag att lära sig läsa "allt" som om det var skrivet med gott uppsåt.
Numer släpper jag det direkt. Visst kan man bli irriterad, man är ju inte mer än människa, men man går vidare.
När det gäller diskussioner som blir lite "heta" blir jag aldrig irriterad. Jag tycker bara det är kul med lite liv i luckan. Så länge folk håller sig till sak och inte går på person.
När folk ska vrida på allting och med vilje verkligen missförstå. Ofta hålls det inte till sak och går till personangrepp, trådarna blir helt ot, säger man ifrån så ska det ändå fortsätta för att dom vill ha sista ordet men besserwisser finns det överallt tyvärr.
När jag blir påhoppad bara därför att någon vill finna fel hos mig, då blir jag genuint förbannad.
Det har hänt, ganska nyligen. En sajt där jag varit Medarbetare, men valde att avgå dels på grund av tidsbrist, dels därför att jag inte gillade det slags budskap som sajtvärden och en annan av medarbetarna körde med.
Efter det, så har sajtvärden hackat på mig i flera olika trådar om egentligen helt ovidkommande saker. Väldigt irriterande. Men mest patetiskt. Människan har något slags problem. Men det har fått mig att lämna de flesta sajter där jag vet att den personen är medlem. Jag har ingen lust att utsätta mig för den sortens påhopp i onödan.
Annars bryr jag mig inte så mycket. Mina åsikter är inte direkt PK alla gånger så folk reagerar nog, men det får de väl göra.
#4 Samma här, vissa personer har fått mig att undvika vissa iFokus-sajter.. Ibland undrar man..
Förr blev jag riktigt förbannad men nu kan jag mer skratta åt det. Det har faktist min son lärt mig.
"Du får inte ta det på så stort allvar" brukade han säga
Själv har jag besöksförbud på en sajt enbart för att värden inte gillar mig. Jag hittar ingen annan förklaring och det är bara patetiskt som Puman säger
Det har nog inte fått den önskade effekt som värden tänkt sig.
/Maria
#6 Ah du med! 
Kul att man bli "blockerad" bara för att man råkar ha en annan åsikt..
#4-#5. Jag är tvärt om. Om en person som är ute efter att "mobba" mig är på samma sajter som jag så VÄGRAR jag lämna sajten. Jag ignorerar däremot allt som skrivs av denne person, men aldrig att jag lämnar.
Jag skriver på sajter för att de är intressanta. En person kan inte förstöra det.

Sen finns det vissa människor, som man undrar hur i hela fridens namn att de kan ens få vara Sajtvärd?
Finns några såna skräckexempel…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#8 Många gånger är det sajtvärdar och/eller Medarbetare som fått mig att lämna sajterna.. Inte bara "vanliga" medlemmar..
#9 Instämmer
Jag har också haft problem med speciellt Medarbetare. Men som tur är så var det en bra Sajtvärd som kunde ordna upp det.
Har även haft problem med Sajtvärd, men det var en Sajtvärd för en sajt jag inte tillbringade någon tid på.
Jag har dragit slutsatsen, att likväl som att man kan fästa sig vid personer via nätet, som man inte ens träffat, så kan man även direkt ogilla en person. Det händer ju i levande livet hela tiden: man fattar bums tycke för någon eller man tycker skitilla om någon med detsamma, så inte konstigt att det händer även via nätet.
Jag är annars inte den enda som stött mig på personerna jag nämnde, finns flera som lämnat samma sajt av ungefär samma skäl. Men nog om det.
Förr tog jag åt mig mycket mer än jag gör i dagsläget. Jag kunde må dåligt över saker som skrevs just för att jag är extremt konflikträdd. I dagsläget så förföljer det mig inte. Orkar helt enkelt inte lägga den energin på det.
Jag kan bli irriterad när folk gör saker som faktiskt är skadliga/riskerar att skada deras omgivning, sig själva och/eller sina djur. Speciellt om de vänligt upplyses om hur det ligger till men väljer att ignorera allt.
Jag kan även bli less på folk som tenderar till att alltid hamna mitt i småtjaffs. Om det inte finns något att hamna i så skapar man sig, ofta då genom att uttrycka sig provocerande, ha alla taggar utåt och inte vika en tum, oavsett vad. Gärna kryddat med personangrepp och/eller beskyllningar av allehanda slag (bonuspoäng om man kan klämma in en beskyllan för samma sak som man själv använder - moral*2 är häftigt)
Lite ge och ta, lite respekt och lite självinsikt och självdistans är vad jag önskar lite mer av i forumvärlden.
Paulina
Ett diskussionforum finns ju till för att diskutera olika ämnen inte för personliga angrepp.
Jag vet att folk många gånger uppfattar mitt sätt att uttrycka mig på är konstigt, både på nätet och i verkligheten. Men jag är en person som är rättfram och ibland väldigt ironisk och sarkastisk och det är inte alla människor som förstår, eller uppskattar det.
Och jag avskyr verkligen när människor kommer undan med dåligt beteende gång på gång.
Samt människor som sätter sig på mig utan att förstå konsekvenserna av sin otrevlighet. Både på nätet o verkligheten. Många gånger råkar det bli bråk i forum, men ofta beror det på att personen ifrågan ÄR otrevlig överlag och inte fattar det själv. Utan för att den tycker att det är helt okej att gå till personligt angrepp via forum.
Jag brukar inte reta upp mig, men kan snärta tillbaka ordentligt.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Jag instämmer också i många av svaren som skrivs här i tråden. Jag tog också väldigt illa vid mig i början då man befann sig på något forum och det blev något sorts tjafs.
Men idag så kan jag se alltihopa ur en helt annan synvinkel. Jag försöker ta det med en nypa salt. Fast visst försöker man om möjligt undvika att bråka på något vis på ett forum. Även fast det kan vara provoserande ibland att säga vad man tycker, utan att för den sakens skull, påstå att bara min åsikt är riktig. Är inte alla som inser den skillnaden tyvärr, har jag märkt.
Tack i alla fall för att ni verkar öppna och förstående härinne på Relationer bl.a, för alla olika åsikter. Sånt uppskattar jag verkligen. 

Bryr mig inte alls om bråk, det finns så mycket dumt folk! Förut kunde jag bli upprörd över folk som missköter sina djur och försvarar det och annat, men inte nu längre. Tycker att det räcker att förklara vad de gör tokigt, ingen ide att sätta igång en häxjakt eller trycka ner någon pga av olika åsikter än en själv. Jag har en åsikt och jag står för den, det är inte meningen att jag ska passa alla andra.
Vad jag däremot kan bli störd på just när jag läser en tråd är rena personangrepp och när folk försöker vara sarkastiska eller ironiska och de klarar verkligen inte av det utan framstår enbart som löjliga eller förtryckande. Ironi är en konstform som få behärskar, och ännu färre i skriftlig form.
Qui dormit, non peccat
Jag har blitt härdad av att vara medlem på iFokus länge..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#17 Visst är det så. Längre vistelse på forum härdar ;)